איך להרדים תינוק

איך להרדים תינוק 1

הרגלי השינה של התינוק יכולים להיות מתסכלים, ולהפוך את חיי ההורים ובני הבית. לוח הזמנים האישי של התינוק שנראה שאינו מתייצב, מוביל תמיד לתוצאות זהות: שעות שינה שחסרות להורים, במצב שמוביל כמעט לייאוש.

אז מה ההורים יכולים לעשות? ללמוד את מדע השינה של התינוק. ברגע שאתם מבינים איך, למה ומתי תינוקות צריכים לישון, יהיה לכם יותר קל להחליט על שיטות השינה הטובות ביותר לו, לכם, ולבני המשפחה. למותר לציין שגם תיהנו על הדרך משקט נפשי.

אז בואו נבדוק את העולם המוזר של דפוסי השינה של התינוק, ונראה איך אפשר להרדים תינוק כשלא מצליחים בדרך הרגילה.

הסדרת "השעון הפנימי" של התינוק באמצעות חשיפה לרמזים חיצוניים חזקים, מסביב לשעון

כמו למבוגרים, גם לתינוקות יש מקצבים יומיים, או תהליכים ביולוגיים במחזורים שנמשכים סביב היממה. אתם יכולים לחשוב על המקצבים האלה כעל שעון פנימי, אבל חשוב להבין שהשעון הפנימי של התינוק לא מגיע מתוכנת מראש.

כשתינוקות נולדים, השעונים הפנימיים שלהם אינם מסונכרנים עם המחזור החיצוני של 24 שעות של אור וחושך. לוקח להם זמן לסגל לעצמם דפוסי שינה קבועים ויציבים. למרבה המזל, אין צורך לחכות שזה יקרה, כי תינוק תלוי בהוריו שיעזרו לו לישון היטב.

תינוקות מסתגלים מהר יותר לדפוסי שינה קבועים כשההורים מספקים להם רמזים סביבתיים נכונים לגבי השעה ביום. כך שמומלץ לחשוף את התינוק לאור יום טבעי ולשתף אותו בהמולה המגרה של הפעילות בשעות היום. כשהערב מגיע, יש להגן על התינוק מפני חשיפה לתאורה מלאכותית, כי האור משדר למוח את המסר לעכב את הצורך בהירדמות.

כשאתם צריכים תאורה מלאכותית בלילה, השתמשו בנורות, או במסננים לחסימת אורכי גל כחולים

אם אין מקורות אור חשמלי ומכשירים אלקטרוניים מהבהבים בלילה, רוב הסיכויים הם שאתם והתינוק שלכם לא תתקשו לישון. אבל ברוב המקרים, הפסקת התאורה החשמלית אינה אפשרות מציאותית.

למרבה השמחה, לכל אורכי הגל אין את אותה השפעה על השעון הפנימי. כן. לאור לבן, שנפלט מנורות פלורסנטיות ונורות ליבון, יש השפעה מפריעה על דפוסי השינה, ותינוקות רגישים במיוחד להשפעתם.

אבל יש מרכיב אחד של אור לבן, החלק הכחול של הספקטרום, שאחראי על שיבוש דפוסי השינה. אם אפשר לחסום את החלק הזה של הספקטרום של האור, אפשר להפחית את ההשפעות השליליות של חשיפה לאור בלילה.

ואט נמוך ונורות לד מגנות על התינוק באורכי גל כחולים, אבל מומלץ לספק מספיק אור כדי שניתן יהיה לטפל בתינוק בלילה.

עזרו לתינוק להתארגן: הפכו את שעת השינה לזמן של ביטחון, אושר, ועידוד רגשי

אף אחד לא ישן טוב במצב של חרדה או גירוי, ותינוקות אינם שונים. אז לפני השיננה, מומלץ לנקוט בצעדים על מנת להבטיח שהתינוק מרגיש בטוח, מאושר ואהוב. חשוב שתבחנו גם את המצב הרגשי שלכם, כי לחץ מדבק, ותינוקות הופכים להיות מוטרדים יותר כשהוריהם במצוקה.

ואם אתם מזהים רגשות שליליים אצל התינוק, הרגיעו אותם. הורים שמגיבים לרגשות התינוקות שלהם חווים פחות בעיות שינה של התינוקות, ללא קשר להסדרי השינה של המשפחה. גם אם התינוק חולק את חדר השינה עם ההורים או שהוא ישן במקום אחר, הוא ישן טוב יותר כשהוריו רגישים ומגיבים.

אמנות הפגת מתחים – לתינוק ולעצמכם

קשה להרגיע תינוק שחווה מצוקה או עצבני מאוד, והטיפול בתינוק יכול להיות מלחיץ ומתיש, במיוחד כשחסרות לכם שעות שינה, כשהטיפול בתינוק מעורר אצלכם טראומה מהילדות או כשאתם מתמודדים עם תינוק שבוכה הרבה.

אם אתם במצב רגשי ירוד, חשוב שתציבו בעדיפות עליונה את הבריאות הפסיכולוגית שלכם. דיכאון ולחץ לאחר לידה הם מצבים נפוצים מאוד, אך הורים רבים ממשיכים לסבול בשקט. התייעצו עם הרופא לגבי האפשרויות.

אם לא נראה שהתינוק עייף כשמגיע זמן השינה, אל תכפו עליו לישון

כפייה על התינוק לישון לא תעזור לו להירדם. אם בכלל, זה יגרום לו להתרגש יותר, ואתם לא רוצים שהתינוק יקשר את זמן השינה עם מצב בעייתי. במקום זאת, נסו שיטת ייעוץ שינה שנקראת "שגרה חיובית".

התיאוריה מאחורי שיטת אימון שינה זו היא פשוטה: תינוקות נרדמים בקלות רבה יותר אם מנחים אותם לישון באמצעות סדרת טקסים נעימים ושקטים שמובילים לזמן השינה. אבל אם אתם בוחרים זמן שינה מוקדם מדי, התינוק לא ירגיש מנומנם ועשוי להתנגד להירדם.

הימנעו מהנטייה של התינוק לתנומות ארוכות בשעות אחר הצהריים המאוחרות

אם התינוק לא נרדם עד מאוחר בלילה, חשוב תחילה לוודא שהוא לא חשוף לתאורה מלאכותית לפני השינה. הצעד הבא הוא להבין את התזמון הנכון של תנומות התינוק. תנומות קצרות במשך היום טובות לבריאות התינוק, אבל תנומות ארוכות בשעות אחר הצהריים יכולות לדחות את השינה בלילה.

בשלב הבא מומלץ לבדוק אם אפשר למתוח את שעות הערות של התינוק במהלך היום, כך שהוא יזדקק פחות לעזרה להירדם בלילה.

כדאי שיהיו לכם ציפיות מציאותיות לגבי הרגלי השינה של התינוק

מהו זמן השינה הנכון? כמה תינוק צריך לישון? מתי התינוק צריך לעבור לשינה במשך רוב שעות הלילה? אם תדעו את התשובות לשאלות אלו, תוכלו להימנע ממכשולים ותסכולים מיותרים.

למשל, כשהתינוק לא ישן כמו שאתם מצפים ממנו, קל לכם להניח באופן אוטומטי שאתם עושים משהו לא בסדר. הורים חדשים חוששים לפעמים שהתפתחות התינוק שלהם תיפגע אם הוא יתעורר מספר פעמים בלילה, אבל זוהי התנהגות נורמלית לחלוטין.

והשורה התחתונה חשובה לא פחות

אם אתם חושדים שבעיות השינה של התינוק נגרמות כתוצאה ממצב רפואי, התייעצו עם רופא הילדים לגבי חששותיכם, על מנת להבין מה יכול להפריע לשינה סדירה ואיכותית של התינוק, ולטפל בהקדם במצב.

שיתוף ב facebook
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב twitter
צייצו בטוויטר
שיתוף ב whatsapp
שתפו בווטסאפ