כמה תינוק צריך לישון

ככל שהרעיון להתכרבל במיטה עם תינוק בן יומו במשך ימים, שלא לומר חודשים, נשמע נחמד בהתחלה, במיוחד להורים חדשים, המציאות מלמדת עד מהרה שהרגלי שינה משובשים של תינוקות מובילים ללילות ללא שינה של ההורים, וחמור מכך, פוגעים בבריאות התינוק והתפתחותו התקינה. כך שהקסם מפנה את מקומו לצורך בהקפדה על הרגלי שינה תקינים. של שניכם.

מטרת מדריך זה היא לסייע להורים חדשים וותיקים לטפח הרגלי שינה בריאים אצל התינוק. נכון שכל תינוק מתפתח בקצב שלו ומציית לחוקים והרגלים על פי הנחיות פנימיות אישיות, אך עם ייעוץ שינה נכון ושינויים מותאמים לעולמכם ולקצב ההתפתחות של התינוק, ניתן לסגל אצלו הרגלי שינה בריאים.

כמה מילים על הרגלים עקביים

תינוקות מגיבים היטב לשגרה עקבית. הם לומדים למה לצפות כשהם מתרגלים ללוח זמנים קבוע. כך הם מרגישים בטוחים יותר בסביבתם. כשמניחים להם לחיות מחוץ למסגרת לוחות זמנים, הם נוטים להתפרע, להיות עצבניים וחסרי בטחון, ולפתח בעיות בריאותיות.

סיבה נוספת בגללה כל כך חשוב להקפיד על שגרה היא כי תינוקות, מטבעם, אינם עקביים. יום אחד הם נרדמים בקלות, ובלילה הבא הם ערים לחלוטין. שבוע אחד הם ישנים היטב בלילה ואז פתאום הם מתחילים להתעורר פעמים רבות במהלך הלילה.

הקפדה על עקביות מצד ההורים, כמו גם על ביצוע שינויים בלוחות הזמנים של התינוק, כגון הגדלת פרקי הזמן בו הוא ער במהלך היום, בין התנומות היומיות, יסייע להקנות לו הרגלי שינה בריאים יותר.

בריאות התינוק וגישה קיצונית

אחד הכללים החמורים בחיי הורות הוא לפקח באופן קבוע על בריאות התינוק, להקפיד על ביצוע הנחיות רופא הילדים, לעקוב אחר אבני הדרך הצפויים של התפתחותו, להרגיל אותו לתזונה בריאה, היגיינה, וטיפוח שיטות שינה בריאות.

אך בדומה לכל מצב אחר בחיים, מומלץ להימנע מהתנהגות קיצונית. כל תינוק הוא ייחודי, ואם הוא נוטה שלא להגיב היטב ללוחות הזמנים הקבועים לשינה, חשוב להתאים את השגרה לקצב שלו. אחרי הכול, תינוק אינו רובוט, ולמרות שקווים מנחים יכולים להיות מועילים, חשוב יותר לשמור על בריאותו הנפשית והפיזית.

איך מרגילים תינוק להרגלי שינה קבועים?

תינוקות אוהבים לישון כל היום ולהישאר ערים כל הלילה. בסופו של דבר לוח הזמנים שלהם מתאזן, אך בינתיים חשוב להרגיל אותם למחזור בריא של זמני ערות-שינה, כך שהוא יתרגל מוקדם יותר להיגיינת השינה הבריאה בהתאם להתפתחותו.

עד גיל שלושה חודשים, התינוק צריך לאכול אחת לשעתיים עד ארבע שעות בלילה. בתקופה זו, הוא צריך לישון בין 10-12 שעות בלילה, עם יקיצה אחת או שתיים להזנה. הרגלי שינה ממוצעים אלו בריאים ביותר לתינוק, אך גם אם הוא ישן פחות או יותר מממוצע זה או מתעורר לעתים תכופות יותר, חשוב להבין את הקצב שלו, ולנסות, בעדינות, להרגיל אותו לישון טוב יותר.

גירוי יתר

תינוקות נחשפים בקלות רבה לגירויי יתר. מבט על קיר ריק מגרה את דמיונם והמובייל הצבעוני העליז מעל מיטתם גורם להם להפליג בהרהורים. לכן אם נראה שהתינוק רגיש יותר לגירויים, חשוב להקפיד על סביבת שינה רגועה, כך שהוא יתרגל לישון ללא הסחות דעת.

הורים רבים מעדיפים להציב את עריסת או מיטת התינוק בחדר השינה שלהם, אך מומלץ להניח לו לישון במרחב הפרטי שלו, הרחב מגירויי חיי היומיום. בין גילאי חודש וחצי לשלושה חודשים לכל המאוחר, יש להעביר את התינוק לחדר השינה שלו, כחלק משגרת השינה הקבועה.

סביבת שינה

יש לוודא שסביבת השינה של התינוק בטוחה, ושהוא לבוש היטב ומכוסה בנוחות. חשוב שלא לעטוף אותו בבגדים עבים מדי ושמיכות מרובות, ולווסת את טמפרטורת החדר לרמה נעימה. אם הילד אינו מוכן להירדם, אחת האפשרויות המומלצות היא לנדנד מעט את העריסה או המיטה שלו, אך בשום פנים ואופן לא לטלטל. תנודות קלות מרגיעות אותו ומאפשרות לו להירדם בנוחות.

בחודשים הראשונים לחייו, תינוק אינו רגיש ביותר לאורות וצלילים, ומוכן לישון בכל מקום ובכל מצב. אך ככל שהוא מתקרב לגיל שלושה חודשים, קשה לו יותר להירדם ולשמור על שינה רצופה בחדר רועש או מואר. לכן מומלץ להרדים אותו בחדר חשוך חלקית ושקט, וזוהי המלצה טובה לכל גיל כמעט.

שגרת שינה בריאה לתינוק: בהתאם לגילו

בימים הראשונים לחייו, תינוק עובר כשישה עד שבעה מחזורי שינה במשך יממה. הוא אינו מבחין בין לילה ליום, והיות והבטן שלו קטנה מאוד, יש להאכילו לעתים קרובות.

כלומר, הוא צפוי להתעורר אחת לשעתיים במהלך היום, ואין טעם לנסות ליצור שגרת שינה בתקופה זו.

התינוק ישן בין 15-18 שעות ביממה, עם תנומות תכופות במהלך היום, המסייעות לו שלא להיות עייף מדי. בתקופה זו של חייו, הוא עשוי להתחיל לישון למשך פרקי זמן ארוכים יותר בלילה, אך עדיין זקוק ליקיצות תכופות לשם האכלה.

אם שומרים בגילאים אלו על סביבת שינה שקטנה ואורות עמומים, הוא עשוי להתרגל להתעורר פחות במהלך הלילה.

התינוק ישן כ-15 שעות ביממה, כולל שלוש תנומות במהלך היום. בשלב זה של חייו, הוא מתחיל לזהות את ההבדל בין לילה ליום, וצפוי לישון יותר במהלך הלילה. שגרת שינה קבועה תסייע לו לפתח דפוסי שינה בריאים, כך שהוא לומד לישון היטב כשמניחים אותו במיטתו ובחדר השינה שלו.

במשך היום, התינוק נוטה לישון בגילאים אלו במשך ארבע עד שש שעות במהלך היום, וככל שדפוסי השינה שלו מתייצבים, הבלבול בין היום ללילה מסתיים מבחינתו.

גם בגילאים אלו, התינוק ישן בסביבות 15 שעות ביממה, כולל שלוש תנומות נוספות במהלך היום. למרות שחלק מהתינוקות מתחילים לישון יותר במהלך הלילה בתקופה זו של חייהם, רבים מהם עדיין אינם מפתחים שגרת שינה קבועה.

תינוק בגיל חצי שנה עדיין עשוי להתעורר בלילה על מנת לאכול, והוא חווה "פרצי" התנהגות כשהתיאבון שלו מתגבר כך שהוא מבקש לאכול יותר במהלך הלילה.

התינוק ממשיך לישון כ-15 שעות ביממה, כולל שתי תנומות במהלך היום. בשלב כלשהו, בין גילאי שמונה חודשים לעשרה חודשים, הוא עלול לפתח בעיות שינה, לעתים כתוצאה מבקיעת שיניים, אך לעתים כתוצאה מנסיגה בהרגלי השינה.

מצב זה מתרחש כאשר המוח של התינוק כה עסוק עם המידע החדש אליו הוא נחשף, עד שהוא מתקשה לישון היטב ועשוי להתעורר לעתים תכופות יותר במהלך הלילה. אך שלב זה אינו נמשך זמן רב.

ביסוס הרגלי שינה בריאים הם המטרה העיקרית בתקופה זו, היות והתינוק מתחיל להיות הרבה יותר חברותי בגילאים אלו, ודפוסי השינה שלו זהים מתחילים להשתנות. ברוב המקרים, תינוקות נוטים לישון פעמיים או שלוש בגילאים אלו, ומסוגלים פיזית לישון יותר במהלך הלילה, ככל שהמקצבים הביולוגיים שלהם מתבגרים.

קביעת לוח הזמנים של התנומות היומיות מתבססת בדרך כלל לקראת גיל שנה, והם ישנים בסביבות שעתיים עד שלוש שעות בשעות הצהריים ואחר הצהריים.

התינוק ישן כעת במשך 13 שעות ביממה, כולל שעתיים עד שלוש שעות שינה במהלך היום. חלק מהתינוקות מסכימים לתנומה אחת ביום, אך רבים מהם עדיין זקוקים לשינה הנוספת המתקבלת על ידי התנומה הנוספת.

אם התינוק כבר מתחיל ללכת, הוא מוציא הרבה אנרגיה וזקוק לתוספת שינה, כך שיש לעקוב אחר התנהגותו וצרכיו האישיים, ולקבוע בהתאם את שגרת השינה שלו.

בגיל שנה וחצי התינוק ישן ממשיך לישון כ-13 שעות ביממה. בתקופה זו של חייו, הוא צפוי להזדקק לתנומה אחת או שתיים ביום, המאפשרת לו להשיג את שעות השינה הבריאות להן הוא זקוק. הוא כבר מסכים להירדם בקלות, ועשוי להתעורר פעם אחת בלבד במהלך הלילה.

בגיל זה התינוק זקוק לשינה של 12 שעות במהלך יממה, אך רוב התינוקות ישנים כעשר שעות בלבד בגילאים אלו. הם נרדמים בדרך כלל בסביבות השעה שבע בערב, ומתעוררים בין השעה שש לשמונה בבוקר.

במשך היום הם זקוקים לתנומה אחת הנמשכת כשעה עד שלוש וחצי שעות, בהתאם לקצב התפתחותם ודפוסי השינה להם הם רגילים.

ילדים בגיל הזה נוטים לישון בין 10-12 שעות ביממה. רובם נוטים להירדם בסביבות השעה שבע בערב, ומתעוררים בין השעות שש לשמונה בבוקר, בדיוק כפי שהתרגלו לישון בין הגילאי שנתיים לשלוש.

בגילאים אלו, הם כמעט ואינם זקוקים לתנומות במהלך היום, ואם הם נרדמים במשך היום, אלו תנומות קצרות. דפוסי השינה שלהם כבר מתייצבים בתקופה זו של חייהם, ובהעדר בעיות בריאות אחרות, הם אינם צפויים לפתח בעיות שינה לאחר גיל שלוש.