לימודי שחייה לילדים החל מגיל 3

הורים רבים רוצים לרשום את ילדיהם ללימודי שחייה, מוקדם ככל הניתן, ומבססים זאת על ההנחה כי שחייה בריאה לכל גיל. על מנת לעשות לכם קצת סדר בדברים ריכזנו מספר עובדות וממצאים של מחקרים שיעזרו לכם להכניס את הילד למים, מהגיל המתאים.

מהן ההמלצות בנוגע לגיל בו ניתן ללמוד שחייה?

אז האם באמת תינוקות נועדו לשחות? האם הסביבה המימית שמספקת האם לתינוק אכן נותנת אותותיה בבגרותו? ומה אומר המדע, האם טמונות סכנות בשחייה בגיל מוקדם מדי?

נכון לומר שהתינוק צף בסביבה מימית מחבקת ותומכת בבטנה של האם אך אין זה אומר שבריכה מלאת כלור מספקת לו תנאים דומים.

מה חושב המדע על שחיית תינוקות? חשוב לומר כי הספרות המדעית לוקה בחסר ובעתיד יישפך אור נושא על הנושא. נכון להיום מצביעים מחקרים על כך ששחייה בגיל צעיר מאוד עלולה לגרום למחלות אשר ילוו את הילד בהמשך דרכו.

מחקר שבחן 430 ילדים מ-30 פעוטונים שונים מצא כי נוכחותם של תינוקות בבריכות שחייה המכילות כלור הראה קשר לסיכון גבוה יותר לפתח ברונכויוליטיס (מחלה דלקתית של הצינורות הקטנים במערכת הנשימה). אלה שפיתחו את הדלקת היו גם בסיכון גבוה יותר לפתח אסתמה ואלרגיות נוספות בעתיד.

מה בדבר יכולתו של הילד לרכוש מיומנויות מורכבות תוך כדי קוארדניציה מורכבת? על כך כבר אין עוררין והמדע סובר כי ילדים בשלים יותר לבצע פעילויות ספורטיביות מורכבות כגון שחייה רק בגיל 3 ואילך.

לפיכך, לימודי שחייה לילדים צריכים להתחיל רק כאשר הילד בשל לכך, הן מבחינת מערכת החיסון שלו, הן מבחינת יכולתו להפנים את הנלמד וגם שלב בו יפיק הנאה מהפעילות המאתגרת.

האם לימודי שחייה מומלצים לילדים?

המטרה של שורות הפתיחה אינן לזרוע בכם חשש אלא שתכירו את כל הצדדים הטמונים בשחיית ילדים.

כעת נדבר על היתרונות הטמונים בכניסה מוקדמת למים, אך לא מוקדמת מדי.

השתלבותם של ילדים בלימודי שחייה עתידה למנוע מהם חרדת מים עתידית, תופעה שכיחה למדי בקרב הציבור הישראלי שאחד מארבעה ילדים מדווח על פחד אמיתי מכניסה למים. בנוסף, יכינו אותו הלימודים לקראת אתגרי הישרדות בעתיד. לא אחת אנחנו שומעים על ילדים שטבעו בבריכות או בצימרים וחושבים אילו רק יכל הילד לשרוד לבד במים למספר דקות.

יתרה מכך, פעילות גופנית במים לילדים מסייעת להם להתפתח בצורה מוטורית תקינה. שחייה מחזקת את חגורת הכתפיים, את שרירי הידיים ושרירי הליבה, משפרת קוארדינציה ומסגלת יציבה תקינה.

גם בפן המנטאלי לשחייה יתרונות משמעותיים. ילדים צעירים ששוחים מדווחים על ביטחון עצמי מוגבר והוריהם מדווחים על שיפור ביכולת הריכוז. לימודי שחייה לילדים בהחלט מפתחים להם מיומנויות חברתיות ושכליות והמסגרת מאפשרת להם להתנסות בחוויות הצלחה ואתגר, כלים שישמשו אותם בעתיד.

נושא אחרון אותו נעלה לדיון הוא יכולתו של הילד ללמוד שחייה ולנוע כמו דג במים. מעבר לחיזוק תחושת המסוגלות של הילד, מצליחים רבים מן הילדים ללמוד סגנונות שונים של שחייה וחלקם אף ממשיך בכך באופן מקצועי. כניסה מוקדמת למים בהחלט משפרת את הסיכויים לפתח מקצוע בריא ומלא הנאה לעתיד.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
baby-1752928_640
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה