תזונה נכונה לילדים ובכלל בכל גיל

כל אחד שיש לו ילדים או עובד עם ילדים יודע כי הם אינם אכלנים גדולים, הם בוררים את האוכל ויש להם סדר עדיפות ברור וקשוח. יש ילדים שינסו מגוון רחב של מאכלים וישנם ילדים שלא יסכימו לאכול אפילו ביס אחד. אז איך תזונה נכונה נכנסת לתמונה? כל התשובות בהמשך המאמר:

נושא התזונה הנכונה הוא אחד הנושאים הבוערים היום ואינו פסח על עולם הילדים. היום יש הורים רבים ולא מעט מוסדות חינוך המקפידים על תזונה נכונה ותפריט בריא לילדים. תופעה זו קיימת בכל שעות היום בין אם אנו מבוגרים או ילדים – מבוגרים אוכלים במסגרת העבודה שלהם אוכל ביתי או אוכל קנוי ורבים מהם מנסים לשמור על תזונה נכונה גם בשעות העבודה. לרוע מזלנו הדבר שונה כאשר מדובר על ילדים. הורים רבים מנסים לשמור על תזונה נכונה, מוסדות חינוך מכניסים תפריט בריא וכדומה.

תזונה נכונה אצל ילדים

כאשר מדברים על תזונה נכונה וילדים כולם יודעים שמדובר במשימה ממש קשה ולעיתים נראית כלא אפשרית. חשוב להבין כי כאשר מדובר על ילדים אין פה קסמים, אי אפשר לעשות הוקוס-פוקוס והילד יאכל. צריך להשריש לו את זה, להסביר לו מהתחלה ובמקרים רבים להיות עקשניים ועקביים. להלן מספר טיפים להשרשה של תזונה נכונה אצל ילדים:

  1. אוכל מגוון מגיל מוקדם – אחד הדברים שהכי עוזרים בנושא התזונה אצל ילדים הוא הרגלי אכילה מוקדמים ככל שניתן. נסו לתת לילד או לילדה שלכם מגוון של מאכלים עוד מגיל ממש צעיר כגון בטטה, גזר, קישואים, מנגו, מלפפונים, אכול בשרי וכדומה.
    מגוון גדול של מאכלים יעורר את חוש הטעם וירחיב אותו כך שיהיה לילד טעם רחב וידע שלא צריך לפחד מאוכל.
  2. הם רואים אתכם ועושים אותו דבר – אם אתם רוצים שהילד יאכל בריא אתם גם חייבים לאכול בריא. הילד רואה אתכם ומחקה אתכם. אם אתם תאכלו אוכל לא בריא כך גם הוא יעשה. לכן הקפידו לאכול עם הילד, כדי שיראה מה אתם אוכלים, כך הילד יחקה אתכם באכילה ויאכל תפריט בריא כמוכם. זיכרו, תזונה נכונה צריכה להיות גם למבוגרים וגם לילדים.
  3. הסבירו לילד את המשמעות של אכילה בריאה – ילדים אוהבים גירויים ולכן גם פה, כאשר אוכלים חשוב לנסות לגרות אותם ככל שניתן. הסבירו להם שאוכל עושה כוח, שהאוכל עוזר לגדול, שאכילה נכונה נותנת כוח למשחקים וציורים, נסו לגרום לילד להתלהב מהעובדה שהוא אוכל, נסו לגרום לו לאהוב את זה.

השלכת תזונה לקויה

זכרו, תזונה נכונה צריכה להיות בכל גיל – לתזונה לקויה יש השלכות שליליות על הגוף, על מצב הרוח ועל בריאות גוף האדם. תזונה בריאה ומאוזנת יכולה להיות קריטית לאנשים חולים, אנשים חלשים ואוכלוסיות בסיכון (נשים בהריון, קשישים וכדומה). אוכלוסייה זו חייבת לשמור על תזונה נכונה באופן קבוע.

תזונה בריאה ונכונה תורמת באופן ישיר לגוף היא עוזרת לצמצם בעיות כגון עיכובים בהתבגרות, התייבשות, רככת, הפרעות אכילה, תחושת עייפות ועוד. הורים אשר מקפידים על ערכים תזונתיים ומסבירים לילדהם את החשיבות מציבים למעשה יסודות לחיים בריאים יותר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
תזונה נכונה לילדים
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה