אִמָּהוּת וקריירה – שילוב מנצח

אימהות עובדות השואפות להמשיך במסלול המוביל לקריירה משגשגת, מכירות בכך שאִמָּהוּת יכולה להשפיע באופן קיצוני על ההתקדמות המקצועית שלהן. לא מעט אימהות בחרו להאט את מסלול הקריירה שלהן, גם במקרים בהם המעסיקים היו ידידותיים כלפי הצרכים המשפחתיים שלהן.

האִמָּהוּת קשה דיה, לפני שמוסיפים לה גם עבודה או לימודי תואר ראשון. ברגע שאת מתחילה ללהטט בין עבודה, הורות, מעונות יום, טיפול עצמי ואולי גם תואר ראשון לאנשים עובדים, שמאפשר לך ללמוד ולעבוד – את מתחילה להתפלל לאיזו הדרכה שתציע לך איך להתמודד עם היותך אימא עובדת.

בין אם כבר סיימת את הלימודים האקדמיים (בלימודי חינוך, לימודי ניהול, קרימינולוגיה או כלכלה), ובין אם את בתחילת הדרך לקריירה ולומדת במכינה קדם אקדמית שמאפשרת כניסה לאקדמיה בעזרת השלמת בגרויות – עדיין את נדרשת להתמודד עם המטלות כאם ועם המטלות כאשת קריירה. 

הנה כמה טיפים שיעזרו לך לשלב בהצלחה בין אִמָּהוּת לקריירה:

  • סמכי על האינסטינקטים שלך

את זו שמכירה היטב את המשפחה שלך, ואת גם מכירה את המעסיק שלך. סמכי על האינסטינקטים שלך כשאת מרגישה שהתנהגות הילדים נובעת מהצורך שלהם בתשומת לב מצדך. העניקי להם את זמן האיכות הנוסף, גם אם זה אומר שתפספסי כמה דקות של עבודה. אימהות היא התפקיד החשוב ביותר שלך, ולא דבר שאפשר להקל בו ראש.

באופן דומה, את יודעת עמוק בליבך מתי לא תספיקי לסיים את המשימה המוטלת עלייך בעבודה. הקפידי לעשות כמיטב יכולתך כשמדובר בפרויקטים החשובים ביותר, אבל אם את חייבת להיעדר מהעבודה כי הילד חולה או כי מתקיים אירוע מוקדם בבית הספר, עדכני את המנהל ואת העמיתים ודווחי להם מתי את מתכננת לסיים את המשימה.

עצם המודעות העצמית לערכים ולהעדפות האישיים והמקצועיים שלך, תקל עלייך לתת אמון באינסטינקטים שלך.

  • אל תסגדי לא לכסף ולא להצלחה בקריירה

האימהות מגשימה חלקים רבים מהנשמה שלנו. אבל גם עבודה שאת ממש טובה בה יכולה להציף אותך בהתרגשויות. כשמדובר בתחושות כאלה חשוב שתשמרי על פרספקטיבה ותמשיכי רק בקריירה שאת באמת רוצה.

אל תכניסי למערכת השיקולים שלך קידום מפתה או העלאה בשכר, מבלי לחשוב על כך לעומק. חשבי מה תהיה המשמעות של קידום זה על חיי העבודה ועל הילדים שלך. האם החובות החדשות יובילו את הכישורים שלך לכיוון אליו את רוצה ללכת, או שמא מדובר רק בעליה בסולם הקריירה בלי שום סיפוק או אתגר נוספים?

וודאי שאת זו שמגדירה מהי הצלחה בשבילך. זה בסדר אם זו תהיה עבודה מהנה עם שעות גמישות ולאו דווקא תפקיד עם תואר מפואר.

אל תחמדי את לוח הזמנים של חברתך

קל להתמרמר ולקנא כשאת מגלה שלחברתך יש לוח זמנים עם שעות גמישות וידידותיות למשפחה. זכרי כי לרוב הסדרי העבודה הגמישים יש מחיר, בין אם מדובר בעבודה מהבית או בחלוקת התפקיד עם אדם נוסף.

במקום להניח שחברתך בת מזל, שאלי אותה ונסי להבין איך הגיעה להסדר הזה ומה היא אוהבת, או לא אוהבת, בו. אם הרעיון עדיין נראה לך מתאים, הציעי לוח זמנים דומה למנהל שלך.

את חייבת לנוח

האימהות מלמדת אותנו מתי לומר כן או לא לילדים שלנו ולהציב להם גבולות. וודאי שאת משתמשת במיומנויות אלה גם בעבודה שלך.

הציבי גבולות ברורים לעבודה והגבילי מפגשי ׳פנים אל פנים׳ שהם מעבר לשעות העבודה. עדיף לסרב ללחצים לקבוע מפגשים כאלה, ולעזוב כשיום העבודה שלך מסתיים גם נפשית וגם פיזית.

אל תחושי רגשי אשמה

ברגע שהחלטת לעבוד, סרבי לחוש רגשי אשמה בגין עבודתך. יש המון אנשים שירצו לערער אותך כאם עובדת. את מוזמנת להתעלם מההערות הללו שמעוררות רגשי אשמה בקרב אימהות עובדות.

האשמה היא רגש שאדם מרגיש כשהוא עשה משהו לא בסדר. אין שום דבר פסול בתרומתך לפרנסה וליציבות המשפחה שלך.

אל תשפטי אחרות

בני אדם נוהגים לבחון אחרים ולשפוט את מעשיהם. התנגדי בבקשה לדחף הזה. ואם עלייך לשפוט, שמרי זאת לעצמך.

את אף פעם לא יודעת מתי תצטרכי לבלוע את המילים שלך. בכל פעם שאת מתחילה להגיד: ״לעולם לא הייתי יכולה…״, נשכי את הלשון שלך. לא מעט אימהות עובדות מפתיעות את עצמן כשהן מתפטרות מהעבודה כשהילדים הגיעו לבית הספר או לגיל הנעורים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
mom-863055_640
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה