איך לבחור נכון משטח פעילות לתינוק?

הם מחדדים את החושים, מעודדים התפתחות תינוקות, הם יפים ומגיעים בשלל צבעים ואתם ללא ספק תרצו לפחות משטח פעילות אחד או שניים בבית עבור התינוקות שלכם. בעזרתנו תוכלו להתאים את משטח הפעילות הכי נכון לצרכים שלכם.

משטח פעילות או במילים אחרות "אוניברסיטה" הוא מזרן גדול וצבעוני, כאשר בחלק מהם ניתן גם להוסיף קשתות וצעצועים מתאימים והם בעצם נועדו לפתח את כל החושים של התינוק שלכם. התינוקות נחשפים לצבעים, משחקים שונים וגירויים, בד המשטח נעים ומשפר את המוטוריקה שלהם, ועוזר להם להתהפך, לעמוד על 4 לפני שלב הזחילה ועם הזמן גם משפר את יכולת העמידה.

איך משטח פעילות מפתח את התינוקות שלנו?

 

משטח הפעילות הוא מרכז הפעילות של התינוק, של הבית, ומקור לשמחה לכל המשפחה. הוא מחדד את החושים של תינוקכם, מגרה אותו בעזרת מגע חדש וגורם לו לזוז  תוך כדי שיפור תנועות הגוף. איך נוודא שמשטח הפעילות עוזר להתפתחות התינוק?

חשיפה למרקמים – משטח פעילות לתינוק מגיע לרוב עם צעצועים מבד ובעלי מרקמים שונים, רצוי להקפיד שאכן הם מגוונים, במידה ולא, תמיד ניתן להוסיף.

התינוק בשנה הראשונה שלו חוקר את הסביבה בעזרת הפה וחשיפה לכמה שיותר מרקמים תעזור לו להתפתח בצורה טובה יותר.

שימוש באורות וצלילים – צעצועים עם אורות וצלילים מגיעים גם כן עם משטחי פעילות, בעזרתם יוכל התינוק לשחק ולהיות מרוכז והמטרה העיקרית שבעת משחק יצטרך להגיע מנקודה מסוימת אל נקודה אחרת. דבר זה יוכל לסייע לתינוק הן בהיפוך והן בהשארתו על הבטן.

הימנעו מגירוי יתר – ככל שהתינוק יותר קטן עדיף להימנע ממשטחי פעילות צבעוניים ושלל צעצועים עם אורות וצלילים, שלא ייווצר מצב של בלבול. מומלץ רק לאחר כשנה ללכת על מגוון משטחי פעילות כאלו. ניתן לבדוק אם משטח הפעילות מתאים לתינוק שלכם לפי התנהגות התינוק על המשטח, אם יגיש את ידיו במטרה לשחק או לחקור סימן שהמשטח והאביזרים הנלווים מתאימים.

אז איך בוחרים משטח פעילות נכון?

גודל המשטח – בחרו משטח שיתאים לאזור מרכזי בבית שתוכלו תמיד להיות בקשר עין עם התינוק שלכם. גודל המשטח צריך גם להיות נכון בשבילו, שיהיה לו מספיק חופש תנועה, להתהפך וגם לזחילה חופשית.

עובי – אם משטח הפעילות מונח על הרצפה או על שטיח מומלץ לבחור משטח עבה בכדי שלתינוק תהיה אחיזה מושלמת במצב של התחלת עמידה, בנוסף משטח עבה הוא משטח יציב יותר. אם תשימו משטח על מיטה רצוי להשתמש במשטח דק יותר.

משטחי פעילות הפכו עם הזמן לפריט חובה בטיולים ואף פארקים. הם נותנים שקט נפשי ומאפשרים לתינוק ליהנות מתהליך התפתחות מושלם בכל מקום. לכן, מומלץ לוודא שהמשטח שאתם בוחרים מתאים לרכבכם בשביל לנוע אתו ממקום למקום.

עוד חשוב לדעת כי משטח פעילות מיוצר מחומרים שאינם רעילים, הוא ניתן לניקיון בקלות אך אינו מתאים למכונת כביסה. עכשיו, נותר פשוט לצפות בתינוק נהנה וליהנות יחד אתו!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
kid1
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה