איך לבחור שמות לבנות? בטח שלא כך…

על ההתרגשות הגדולה שמציפה אתכם בימים אלו – רק אתם יכולים לספר. מהרגע שהתבשרתם ע"י הרופא כי מצפה לכם בת, אתם מתרגשים רק עצם המחשבה על בגדי תינוקות בצבע ורוד, מדמיינים איך היא תיראה ואילו תחביבים יהיו לה. דבר נוסף שאתם חושבים עליו ומשקיעים בו מחשבה רבה? השם שלה!

ישנם זוגות שעוד לפני שנכנסו להריון, יודעים איך יקראו לתוספת הקטנה למשפחה כשתגיע. לעומתם, ישנם זוגות שמתבשלים עם שמות לבנות תוך כדי חודשי ההיריון המרגשים. אז איך אתם תקראו לילדתכם? כידוע, הדרך הטובה ביותר להתרשם משמות היא באמצעות ספרי שמות פיסיים / קטלוגי שמות דיגיטליים. 

השם שתעניקו לילדתכם הוא כרטיס הביקור שילווה אותה 120 (!) שנים. בחרו בשם בעל משמעות חיובית, שם שמרגש אתכם ומעלה על פניכם חיוך. לצד ההמלצות איך לבחור שמות, דעו גם מהן השיטות הפחות מומלצות לבחירת שם לבת…

הגרלה של שם מתוך כמה שמות

לאורך חודשי ההיריון עברתם על כל השמות בספר השמות – מא' ועד ת'. כעת, סביר כי אתם מתלבטים בין כמה שמות שכולם עבורכם "מועמדים חמים". לצד הזוגות שבסופו של דבר מצליחים לבחור שם, ישנם אלו שמתלבטים ומתקשים לקבל החלטה סופית. ואז, הם מחליטים שמי שיבחר להם את השם הוא המזל שלהם – הגרלה! ואיך זה עובד? אותם זוגות כותבים את השמות הפייבוריטים שלהם על פתק (לדוגמא: מיכל, טל, מורן, ספיר ושני). מכל השמות הם מגרילים שם אחד, ומתחייבים כי השם שיבחר יהיה שמה של ילדתם. 

האם כדאי לבחור כך שמות לבנות? מובן שלא. למרות התחושה כי "המזל בחר לכם את השם", חשוב שאתם תהיו אלו שבחרו אותו ולא הגרלה רנדומלית. בססו את הבחירה שלכם על פי נטייתכם הטבעית-רגשית, ומעל לכל: אל תאיצו בעצמכם! זכרו כי תוכלו לקבוע את שמה של התינוקת גם לאחר הלידה, ולא בהכרח לפני. 

השמות הנפוצים ביותר בשנה האחרונה

שיטה נוספת לבחירת שם שנחשבת פסולה: לבדוק מהם השמות הנפוצים ביותר לבנות. שלא תתבלבלו, הזוגות שאכן עושים את הבדיקה הזו, עושים אותה בכדי לדעת באילו שמות לא לקרוא לילדתם. המון פעמים מלווה את הזוגות החשש כי השם שהם יעניקו לילדתם, יהיה שם נדוש, בנאלי וחסר כל ייחוד. בסופו של דבר, עד כמה שזה ישמע כקלישאה, ילדתכם תעניק את המשמעות לשם, ולא השם יהיה זה שיעניק את המשמעות לה. נסו לנקות את כל אותם "רעשי רקע", ובססו את הבחירה שלכם אך ורק על פי מידת החיבור שלכם לשם ספציפי. 

"אנחנו חייבים את עזרתכם! איך לקרוא לילדה שלנו?"

יש לכם קבוצת ווצאפ בה חברים כל בני המשפחה? אין ספק כי אתם משתפים אותם בתמונות, סרטונים ותחושות מתקופת ההיריון המרגשת. לא מעט זוגות מעידים כי המשפחה סייעה להם בבחירת השם של ילדתם. לא שלא ניתן לעשות זאת, אך חשוב לדעת איך לעשות זאת. דרך שאינה מומלצת לכם בשום פנים ואופן, היא לבסס את בחירת השם על פי שאלון מהיר ששלחתם בקבוצת המשפחתית. לדוגמא: "איזה שם אתם הכי אוהבים מהשמות הבאים?".

אז מה בעצם פסול בשיטה הזו? דעתם של בני המשפחה אינה רלוונטית, זאת מאחר ומדובר על הילדה שלכם. חשוב שאתם תאהבו את השם, תתחברו אליו ותתרגשו ממנו. אז מה הביג דיל? כשאתם מפנים שאלה שכזו לבני המשפחה, אתם הופכים אותם מעורבים ואת עצמכם מחויבים. בכל משפחה הדינמיקה שונה, אך מה שבטוח הוא שתרצו להימנע מסיטואציה שבה הורים/אחים יפגעו חלילה על שלא התחשבתם בהעדפותיהם.

מה שכן תוכלו לעשות, הוא לשתף את המשפחה ב-2 שמות לבנות (השמות שהגיעו "לקו הגמר"), ולשמוע את דעתם הכנה על כל אחד מהשמות. לרוב, המוטיבציה לעשות זאת היא לקבל חיזוק חיובי על שם ספציפי, ולא להעביר את האחריות והזכות לבחירת השם לבני המשפחה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
שמות לבנות
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה