איך לבצע הדברה בבית עם תינוקות?

אם יש תינוקות בבית, הדברה עלולה להיות משימה לא רק מורכבת ומצריכה התאמות, אלא גם מסוכנת כאשר מבוצעת לא נכון. עם זאת, כאשר המדבירים בעלי רישיון ומומחים בתחום, הפרויקט הופך קל הרבה יותר. איך זה קורה? הנה המידע המלא. 

בעוד כי רוב האנשים שואפים לתחזק בית נקי ממזיקים, לעיתים תיקנים, נמלים, עכברים ועוד מזיקים שונים מחליטים לתקוף את הבית, אולי אפילו בית עם ילדים קטנים. מבלי לסכן את התינוקות בבית, ניתן בימינו להשתמש במגוון שיטות הדברת מזיקים. ריסוס ירוק ללא שימוש ברעלים יכול להיקרא:

  • הדברה ירוקה 
  • ריסוס ירוק ללא שימוש בכימיקלים
  • הדברה אקולוגית באמצעות חום 
  • הדברה ללא כימיקלים בעזרת פירתרואידים

 

מהי הדברה ירוקה וכיצד עובדת?

באופן כללי, הדברה ירוקה היא שיטת הדברה שבמהלכה נמנעים משימוש בחומרי הדברה כימיים מסוכנים לבני אדם ובע"ח. זאת, על ידי שימוש בפתרונות ידידותיים לסביבה שנחשבים אקולוגיים, בטוחים ובריאים יותר מחומרים כימיים. 

נכון להיום, פירתרואידים הינו חומר ההדברה הכי נפוץ עבור הדברה אקולוגית נטולת כימיקלים. בתוך כך, הדברה אקולוגית יכולה להתבצע באמצעים לא כימיים גם כמו מלכודות מכניות, טכניקות מניעה, או אפילו פשוט הבנה וניהול של תנאי הסביבה. כל זאת ועוד, כדי להפוך את הבית לפחות מסביר פנים עבור מזיקים. 

הדברה

פעולות מנע נגד מזיקים: מה כוללות ומה יצריכו?

כחלק מפעולות המניעה, ייתכן שיהיה צורך לבצע כמה וכמה פעולות שונות בנכס, מה שבתורו יוביל לצמצום כמות המזיקים החודרים לאותו נכס. למשל, לעיתים צריך לשפר את האיטום של המבנה (כי מזיקים מגיעים גם מסדקים בבטון), לתקן צנרות ביוב, לסדר מרווחים בריצוף הבית ועוד. 

באופן כללי, פעולות המנע הכי טובות יהיו: פשוט להישאר נקיים ומסודרים. חשוב לא להשאיר לכלוכים ושאריות מזון ברחבי הבית, בדיוק כשם שחשוב לפנות את האשפה לפני שהיא עולה על גדותיה. אלו הפעולות הכי מומלצות להרחקת מזיקים. 

 

לסיכום, אפשר להדביר בבית עם תינוקות?

בסופו של דבר, חשוב לדעת כי אין שום בעיה להדביר בית שיש בו תינוקות. זאת, כל עוד ההדברה מתבצעת באמצעות החומרים הנכונים. עם זאת, אסור לתת לתינוק לזחול על הרצפה לפני ששוטפים את חומרי ההדברה. כל חומר הדברה מצריך התנהלות שונה אתו, ככה שיש לבדוק זאת מול המדבירים. גם כאשר מדובר בתהליך של הדברה בזמן היריון.

חשוב לציין, חלק מחומרי ההדברה, למרות שאולי ייחשבו ירוקים, בכל זאת יצריכו יציאה מהבית. במיוחד אם יש תינוקות בבית, חשוב לקבל הוראות מפורטות מהמדביר. באותה הנשימה, חשוב גם לוודא שהמדביר עובד באישור המשרד להגנת הסביבה. ולבסוף, חשוב גם לוודא שמקבלים אחריות על עבודת ההדברה. לעיתים נדרשים כמה ביקורים עד הכחדת המזיקים, ככה שחשוב לבדוק מה האחריות כוללת ואילו סעיפים כלולים בה בפועל. אם המדביר מתחייב להכחדת המזיקים בלי תלות בכמות הביקורים שלו, מעולה.  

הדברה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
הדברה
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה