איך להתכונן לבואו של התינוק החדש?

 

כל הורה יגיד לכם כי עד אשר לא חוויתם את ההורות לא חוויתם באמת את החיים. ילדים מכניסים לנו כל כך הרבה התרגשות, שמחה ואושר עד שאין דבר המשתווה להם. אין ספק כי ילדים הם הדבר החשוב ביותר בחיינו ואנו צריכים לתת את הדעת על כך. אך אתם צריכים לזכור כי לקראת לידתו של תינוק חדש אנחנו צריכים לעשות הרבה מאוד הכנות. ראשית, אנחנו חייבים להכין את הרהיטים המתאימים לתינוק כאשר בין היתר ניתן להזכיר מיטת תינוק, שידת החתלה, כיסא בטיחות לאוטו ועוד ועוד ציוד שבלעדיו לא נסתדר. עליכם להבין כי ההכנות הפיזיות יתנו לכם שקט נפשי ועליכם לתת את הדעת על כך כי הדבר האחרון שאתם צריכים לעשות זה להשאיר את הסידורים הללו לשלב שאחרי לידת התינוק מכיוון שהדבר יכול לגרום לכם ללחץ עצום ומיותר.

הכנה רגשית – לא פחות חשובה מהכנה פיזית

הכנת הבית והאוטו ללידת התינוק היא חשובה ביותר ואנו צריכים לתת עליה את הדעת ולחשוב עליה לעומק. אך עליכם להבין כי לצד זאת אתם צריכים לחשוב היטב על נושאים נוספים ובראש ובראשונה על ההכנה הרגשית ללידה ולהגעתו של תינוק חדש לחייכם. לדוגמא עליכם לקחת בחשבון כי בחודשים הבאים השינה שלכם תופרע באופן תדיר וסביר להניח שכל כמה שעות תצטרכו להתעורר. עליכם להבין גם כי בהתחלה יכול להיות לכם קושי גדול לגדל את התינוק וכי זה יגרום לכם לתסכול. רק אם תתכוננו מהבחינה הרגשית ללידת התינוק תעברו את התקופה המאתגרת הזאת (אך גם המאושרת) בהצלחה ועל הצד הטוב ביותר.

חופשת לידה – זכרי כי את זכאית לה

אין ספק כי לידת תינוק היא דבר מרגש וקשה באותה מידה. הקושי הוא הן קושי רגשי והן קושי נפשי והוא טומן בחובו המון אתגרים שיש לתת עליהם את הדעת. ללא ספק אחד היתרונות במדינת ישראל העוזרים לנו להתגבר על הקושי הנפשי והפיזי זו חופשת הלידה שאנו זכאים לה. חופשת לידה מאפשרת לנו לצבור כוחות נפשיים ופיזיים בעלי משמעות אדירה לחיינו. אין ספק כי חופשת לידה היא מענה סוציאלי רב משמעות לחיינו ואתם צריכים לתת את הדעת על כך. ניתן רק לדמיין כיצד חיינו היו נראים ללא חופשת הלידה ואתם חייבים לתת את הדעת על כך ולהבין את חשיבות הנושא.

הכינו גם את הבעל ללידה

כאשר אנחנו מדברים על לידה ועל תינוק חדש אנחנו חייבים לתת את הדעת על כך כי גם הבעל חווה קשיים לאחר הלידה וכי גם הוא צריך לעבור הכנה מקיפה לקבלתו של התינוק החדש. הבעל צריך לתמוך הן באשתו והן בתינוק החדש וזוהי קושי גדול אשר האבא צריך להתמודד אתו ולהתגבר עליו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה