איך ניגשים למלאכת עיצוב חדרי ילדים?

חשבתם שלעצב את חדר ההורים זו מלאכה מורכבת ומאתגרת? אז חשבתם! כהורים לילדים, מונחת לכם על הכתפיים האחריות לעצב – פרקטית ועיצובית, את חדרם של היקרים לכם מכל. בשונה מעיצוב חדר ההורים הנשען על הבחירות וההעדפות האישיות שלכם, עיצוב חדרי ילדים הינו פרויקט משותף שלכם עם ילדיכם. 

רגע לפני שגם אתם יוצאים לדרך, קחו אתכם את הטיפים הבאים. המוטיבציה: להוציא כמה שפחות, לשדרג כמה שיותר ולהבטיח כי בעוד שנה לא תצטרכו לעצב מחדש את החדר…

פרויקט עיצוב חדר הילדים מתחיל עם תקציב

השאלה הראשונה שהמון הורים שואלים היא "כמה אמור לעלות עיצוב חדר ילדים?". התשובה היא שעיצוב חדר הילדים יכול לעלות 1000 שקלים, 10,000 שקלים וגם 50,000 שקלים. לכן, חשוב שתגדירו תקציב שישמור אתכם בגבולות ברורים ויאפשר לכם לבצע את הבחירות הנכונות ביותר – עבורכם ועבור ילדכם. תקציב מוגדר מסייע לכם רבות בתהליך:

  • פתרונות העיצוב מותאמים לתקציב (עושים בחירות מושכלות וכלכליות)
  • מתמקדים מראש על חנויות התואמות לתקציב (וכך מייעלים ומקצרים את התהליך)
  • משקפים גבולות ברורים לילדכם – אילו פתרונות אפשריים ועל מה תיאלצו לוותר

פתרונות לשנים, לא לשנה אחת בלבד

מה אם היו אומרים לכם שהעיצוב החדש יוכל לשרת את ילדכם למשך שנים? סביר כי הייתם מרימים גבה אך בו זמנית מחבקים את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. כשמדברים על פתרונות לטווח הארוך, מדברים על הפתרונות בפן הפרקטי והעיצובי שלהם. דגשים:

  • בחרו בקווים עיצוביים קלאסיים והימנעו מטרנדים חולפים. לדוגמא: במקום פרקט ירוק, פרקט עץ קלאסי
  • ריהוט: ילדכם בן 5? רכשו ספרייה וכיסא עם מחשבה על העתיד (כיתה א' ומסגרת לימודית), וותרו על כיסא ושולחן קטן לשעת יצירה.
  • מיטה: בכדי למנוע רכישת מיטה נוספת בעתיד הקרוב, התחשבו בצורך העתידי לצד הצורך העכשווי. (מיטת מעבר, מיטת ילדים, מיטת נוער, מיטה וחצי וכן הלאה)

הנוסחה: קחו בחשבון את הצרכים העכשוויים, אך זכרו כי קצב גדילתם של הילדים – מסחרר! פתרונות שקונים לגיל 5 בלבד לדוגמא, עלולים להיות לא רלוונטיים בגיל 7. לכן, תנו עדיפות לפתרונות עיצוביים-פרקטיים שתוחלת החיים שלהם ארוכה יותר.

משאלתו של כל ילד והורה: פתרונות האחסון

אי אפשר לדבר על עיצוב חדרי ילדים מבלי לדבר על פתרונות אחסון. במידה רבה, הילדים זקוקים לפתרונות אלו יותר מכם: ציוד לבית הספר (מחברות וספרים), ערמות של משחקים ופריטי הלבוש. עצבו את החדר עם פתרונות אחסון חכמים (כן, גם מתחת למיטה), כך שהילדים וגם אתם תוכלו ליהנות מכמה שיותר סדר וכמה שפחות בלאגן.

דברים נוספים שכדאי לקחת בחשבון:

כשמדברים על חדרי ילדים, מדברים על חדרים המעוצבים לילדים מגיל יום ועד גיל 18. כל עוד מדובר על "חדר ילדים" (ילדים בני 3 ועד 12), כדאי לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  • תנו עדיפות לרהיטים שקל מאד לנקות ושאינם סופגים כתמים
  • הולכים על רצפת פרקט? תנו עדיפות לפרקט למינציה שנחשב עמיד יותר
  • אל תשלבו בחדר ארונית או שולחן מזכוכית 
  • הבטיחו כי פתרונות האחסון יהיו נגישים לילדים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
teddy-bears-11285_640
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה