איך תדעי שבחרת בגן הנכון? טיפים קטנים לבחירה גדולה

עם יד על הלב, בואי נודה באמת: קשה לבחור גן ילדים, להפקיד את האוצר היקר במסגרת חינוכית ולסמוך בעיניים עצמות שיטפלו בו במסירות, בחום ובאהבה. מדובר בהחלטה מאוד מורכבת ולפני שאת בוחרת גן לילדים שלך, כדאי לבחון היטב את הקריטריונים החשובים לך ביותר – מהצוות המקצועי דרך האווירה ועד הפעילויות והעשרה.

כמובן שיש להיות ריאליסטים – אין גן מושלם, אבל יש מצוין. כמו כן, גן מועדף הוא עניין אינדיווידואלי. יתכן שעבורך הוא יהיה נהדר ועבור חברתך הוא לא יתאים כלל או להפך. לכן, כדאי שבחירת הגן תעשה בהתאמה אישית לתפיסת העולם, לאופי של הילד, למיקום הגיאוגרפי ולסגנון החינוכי-טיפולי שאת רוצה בו. לפנייך כמה פרמטרים לבחירת הגן הנכון עבור הילד שלך.

לבחור מתוך המלצות מבוססות

יש גנים שעושים לעצמם הרבה יחסי ציבור, ממתגים את עצמם כגן הראשון בעיר שמציע תכנית מיוחדת עם בעלי חיים או לימודי אנגלית בגיל צעיר. כמו כן, הוא יכול להיות גם הכי מבוקש בעיר עם רשימת המתנה ארוכה כגלות. אבל התדמית לא בהכרח משקפת את הווי הגן, שביעות הרצון של ההורים ורמת האושר של הילדים.

חשוב לשוחח עם הורים שילדיהם היו בגן ועם הורים שילדיהם עודם בו כדי לשמוע חוויות ממקור ראשון. לצורך כך, הכינו רשימת שאלות מנחות עם דברים שחשוב לכם לדעת – למשל, האם הצוות המקצועי קבוע או מתחלף בתדירות גבוהה, מה רמת המעורבות של הגננת, בתכנים ובקשר עם הילדים, עד כמה הגן מגלה סובלנות לילדים רגישים או שלוקח להם זמן להתאקלם ועוד.

לסייר ולבחון מכל הכיוונים

ההמלצות חשובות, אך חשוב לקחת בחשבון שמה שהיה טוב או לא טוב לאחרים לא בהכרח משליך עליכם. זו הסיבה שלאחר שבחרתם מספר מועמדים פוטנציאליים, חשוב שתיגשו פיזית לגן ותקבעו פגישה פרונטאלית כולל סיור הכרות עם הצוות המקצועי, הבעלים, הגננות, הסייעות וכדומה.

אין כמו מראה עיניים וספיגת האווירה. הגיעו למקום כדי לחוש את האטמוספירה וגם כדי לבחון את רמת הבטיחות והניקיון. בקשו לראות היכן הילדים ישנים, אוכלים, משחקים, המרחב הפנימי והמרחב החיצוני. נסו להגיע למספר ביקורים בגנים שמצאו חן בעיניכם כדי לראות אם יש שינוי באווירה או בהתנהגות בשעות הבוקר מול הצהריים ותוכלו כמובן לחלוף ליד הגן כדי לראות מבחוץ את ההתרחשות ואם היא תואמת למה שנשקף לכם מבפנים.

להתרשם מהגישה החינוכית

כדאי לנהל שיחה אישית עם הגננת על מנת לבחון את תפיסת עולמה ואת הגישה והיחס שלה כלפי הילדים. כמובן שיש הרבה משקל לכימיה והתרשמות אישית. ישנם הורים שאוהבים גננות אסרטיביות בעוד אחרים מעדיפים דמות רגישה, חמה ואימהית. חשוב להתרשם גם מצוות המטפלות, כיוון שבגנים רבים המטפלות דומיננטיות יותר מהגננת ומבלות גם יותר שעות עם הילדים. המסגרת החינוכית של הגן יחד עם תפיסת עולמה של הגננת יכולים להיות פקטור משמעותי.

אם למשל, אתם מחפשים גן אנטרופוסופי או גן טבע והפעילות של הגננת תואמת את החזון שמתחבר להלך הרוח בבית שלכם או הלך הרוח שתרצו שתחת כנפיו ילדיכם יתחנך. סגנון הגן אף הוא משפיע על ההחלטה: הכוונה האם מדובר בגן אינטימי בו מעט ילדים או גדול עם מספר קבוצות, האם הוא ממוקם בבית פרטי או בקומפלקס גדול, מספר סייעות לכל מספר ילדים האם יש יחס אישי והשגחה רבה או כמות גדולה של ילדים ומספר מועט של אנשי צוות. האם זהו גן מעורבות הורים או כזה בו המדיניות והאווירה נקבעת על ידי הבעלים.  התייחסו גם לערך המוסף שמקבלים הילדים בגן – חוגי העשרה, פעילויות שונות, מתקני ג'ימבורי, חצר גדולה ומטופחת.

קרבה גיאוגרפית ועלות

בעת בחירת הגן הייעודי, חשבי על הפקקים בבוקר, כמה זמן ייקח לך להביא את הילד לגן ולאסוף אותו בסוף היום, האם חשוב לך קירבה לאזור המגורים או תמורת איכות גבוהה תהיי מוכנה לבצע כל יום נסיעות ארוכות יחסית. בדקי גם את הסביבה עצמה – האם הוא באזור פסטורלי או ממש בלב הפועם של העיר ליד כביש סואן וכמובן, נושא העלויות. מהי העלות החודשית, האם היא כוללת ימי שישי, קייטנות בחגים, מהי השעה המוקדמת ביותר בה ניתן להביא את הילד ומהי השעה המאוחרת ביותר לאיסוף והאם יש צורך לשלם תוספת על שעה מאוחרת יותר.

בסופו של דבר, בחירת גן ילדים היא בחירה אישית וחשוב שתבחרי את הגן בו את מרגישה שהילד שלך יקבל את הטוב ביותר במחיר שתוכלי להרשות לעצמך.

נכתב ע"י פורטל רחובות שלי – צוות אינדקס גני הילדים ברחובות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ילדים בגן ילדים
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה