איך תעסיקו את ילדכם ותיהנו מזמן איכות?

בימים כאלה, שאי אפשר להגיד לילד 'תקרא ספר' כשמשעמם לו, חייבים לחשוב על תחליף לדברים המוכרים שפעם הפרו לנו את השעמום.

כאשר אנחנו חושבים על פעילויות שאפשר לעשות עם הילדים, אנחנו מנסים למצות כל פעילות עד תום. לצאת לגינה, לג'ימבורי, לבריכה ולהיפגש עם החברים. אך מה קורה אם אנחנו רוצים לעשות עם ילדינו פעילות בעלת ערך מוסף וקצת שונה מהפעילויות הרגילות?

אחד הרעיונות הגאוניים של התקופה האחרונה הוא ארגז הכלים לילדים

כולנו זוכרים איזה דמיון מפותח היה לנו בתור ילדים. היינו מסתכלים על אבא, כשדפק עם פטיש, כשהבריג ברגים ורוצים להחזיק את המקדחה הגדולה ולעשות מלא חורים בקיר.

זה לא דבר חדש שילדים אוהבים לשחק עם הידיים ואם על הדרך אפשר להתלכלך אז עוד יותר טוב. אך כל פעולה שהיינו רוצים לעשות בבית, עם ארגז הכלים של אבא היה מלווה בידיים המחוספסות שלו ובעצם, היד שלנו הייתה מונחת שם לנוי. תמיד הייתה ההרגשה שלא באמת עשינו את העבודה.

אז מה קורה בעצם, כשהילד שלכם רוצה לעבוד עם כלי העבודה המסוכנים?

פשוט קונים לו ערכה משלו. היום פותחו כלי עבודה לילדים, המותאמים לידיהם הקטנות, ומקצועיים לא פחות מהכלים הרגילים. הכלים לא עשויים פלסטיק כמו משחקי הילדים המוכרים ואכן יש בו חלקים חדים ושמישים.

פעילות מסוג זה יכולה לעזור לפיתוח מיומנויות הידיים של הילד, להפעיל את מערך החשיבה שלו, וגם מלמדת עשיית פרויקטים עד סיומם. ארגז כלים יכול להכיל בתוכו פטיש, מסור, פלס ומקדחה ידנית ובעצם כל מה שתרצו להעניק לילדכם. רק אל תשכחו שהאחריות היא בידכם ומה שלא מרגיש לכם בטוח עבורו- אל תתנו.

למרות החשש, אין כל הגבלה בלתת לילד לשחק עם חפצים חדים אך חשוב מכל לשבת איתו בזמן ביצוע העבודה ולהשגיח, גם אם מרחוק, שהילד מבצע את העבודה בצורה בטוחה ולא מסכן את עצמו. בסופו של דבר, אתם מכירים את ילדכם ומודעים ליכולות שלו.

זמן איכות, איכות של זמן

כיוון שפעילות מהסוג הזה מחייבת נוכחות של אדם מבוגר, זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לזמן איכות של הורה וילד. נסו להשתתף ביצירה של ילדכם, לשאול אותו מה הוא בונה, מה הוא משפץ והאם הוא זקוק לעזרה. נסו לתת לו את מרחב העשייה שלו ואת החופש לבחור את מה שהוא רוצה לעשות עם הכלים.

עשייה מהנה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
young-510440_640
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה