איך תשתפו את ילדכם במטלות הבית

כשלילדים משעמם הם בדרך כלל יחפשו את התעלול הבא שהם יכולים לעשות. בין אם בכוונה או בין אם משעמום, להורים זה לא כל כך כיף. בין היתר כי הם צריכים לסדר ולנקות אחר ילדיהם.

אספנו לכם מספר דוגמאות להפגת שעמום הילדים תוך כדי שהם תורמים לסידור וארגון הבית-

הקימו תורנות ניקיון

מילוני ילדים כל שנה שומעים את הוריהם המתחננים שיסדרו את חדריהם. ילדים נוטים להתעלם מהבקשה הזו מאחר וזה פשוט לא כיף. לצערינו, חלק מחינוך הילד הוא לגרום לו להבין כי יש דברים שצריך לעשות גם אם הם לא הכי כיפים. אך יש דברים לא כיפים שאפשר לחלוק וכך העבודה נסבלת יותר.

ציירו עם ילדכם טבלת תורנות. כך הוא יודע בדיוק כל יום מה הוא צריך לסדר ולנקות. כך תוכלו להראות לו שכשמסדרים כל פעם קצת, העבודה לא כזאת קשה.

תנו לו לשחק בבוץ בצורה מסודרת

כילדים אהבנו מאוד לשחק בבוץ. לבנות מגדלים ולהרוס אותם, לחפור בורות ולכסות אותם. אם כהורים, תנצלו את האהבה הזו, יכולה להיות לכם גינה מרהיבה. עבודת ידיים לא רק מפעילה ומחזקת את המוטוריקה של ילדכם, היא גם מעניקה לו ערך מוסף של שתילת עציצים, הכרת הטבע והרגשת היצירה בתוצר הסופי.

העבודה יכולה להיעשות בשיתוף אתכם או ילדכם בכוחות עצמו. כך או כך, ההנאה מובטחת.

ארגז כלים כבר יש לו?

כן, ילדכם אמנם קטן בשביל ארגז הכלים של אבא, לכן הומצאו כלי עבודה לילדים. מעין מיני ארגז כלים המכיל בתוכו את כל מה שארגז כלים רגיל מכיל, רק בקטן יותר ומוגן יותר.

כך אם תצטרכו עבודות בית קלות של דפיקת פטיש ומסמר או להבריג ולחבר מדף לקיר, תוכלו לעשות זאת עם ילדכם. לא תוכלו לפספס את האושר בפרצופו של ילדכם כאשר הוא מרגיש כי הוא עושה עבודה של גדולים.

כאשר אתם מושיטים להם את האפשרות לעזור, כל מה שצריך לגלות היא איך. איך תגרמו לילד שלכם להירתם לעזור ולרצות לעזור.

המוני אנשים חוזרים יום יום הביתה ואז צריכים לעבור גם על הבית ולסדר אותו. אך כשמלמדים מגיל צעיר כי לתת יד בבית הוא עניין שחובה לעשותו, כך יתרגלו הילדים יותר מהר להושיט יד.

כל העבודות שציינו בפניכם שיכולים לעזור לכם עם ילדכם בנושא מטלות הבית, הם דברים שגם יכולים להועיל לילדכם באופן אישי. המוטוריקה העדינה שלו תתפתח, תשומת הלב לפרטים הקטנים ומודעות למטלות ולאחריות המוטלת עליו יבואו ביתר קלות עם השנים ובסוף תגלו שאתם בכלל לא צריכים לבקש או לצייר טבלה. בהצלחה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
איך לשתף את הילד במטלות הבית
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה