אנחנו נדאג לעתיד של הילדים שלנו?

 

 

כל הורה, בוודאי הורה לילדים קטנים חרד מלא מעט דברים שקשורים לילדיו, אחד מהם הוא כיצד הם יכולים להבטיח להם עתיד טוב יותר. לכל הורה יש ציפייה ותקווה שילדיו יקבלו את מה שהוא לא קיבל וייהנו מדברים שהוא לא זכה ליהנות מהם, במקרים מסוימים מדובר על דברים שהוא אפילו לא העז לחלום עליהם.

בדרך כלל הדאגה והחרדה של ההורה מתייחסת למספר היבטים, ההיבט הכלכלי, החינוכי, ההיבט התרבותי וכן ההיבט הרפואי. ברמה מסוימת אלא ההיבטים אשר מקיפים כל הורה ביחס לילד שלו בשנים הראשונות לחייו, לאחר מכן זה משתכלל, משתנה והילד כבר יכול לקחת הרבה יותר אחריות על החיים שלו ועל כן חלק מהחרדות מתחלפות או נעלמות.

למשל בהקשר הכלכלי, סביר להניח שכל הורה שואל את עצמו, איך הוא יבטיח לילד שלו עתיד כלכלי טוב, איך הוא יכול להבטיח שהילד יקבל את כל מה שהוא צריך ולא מעט ממה שהוא רוצה (מתוך שלעולם זה לא יפסיק באמת), כיצד אפשר להבטיח שהילד יזכה ליהנות מאותם דברים שההורה לא נהנה מהם.

זה כמובן מתייחס גם לצד התרבותי והחינוכי. אומנם לגבי הנקודה האחרונה אנחנו יכולים לטעון שחלק מזה, לפחות, לא קשור להורים אלא לאיכות הגננות והמורים, אך בסופו של דבר את הבחירה עבור הילד עושים ההורים, ואם להורים אין יכולת לממן את מה שהילד צריך, הרי שזה יכול להשפיע עליו בהיבט זה.

מבחינה תרבותית ההקשר יכול להיות רחב יותר, הכוונה לטיולים, משחקים, צעצועים ועוד. כל דבר שהילד יעשה, גם אם הוא לא יזכור את זה עדיין יש לכך חשיבות, זה חלק מסוים בתהליך נרחב של חיברות, תהליך נרחב של התפתחות ועוד.

כיצד נכנס העניין הרפואי לתמונה

במובן מסוים זה מתחלק לשני חלקים, יש את היכולת של כל הורה להשפיע על המצב הרפואי של ילדיו. זה נעשה בצורה מובנית מאליה. לדאוג שהילד יאכל נכון, לוודא שהילד ישן בזמן, לא מבצע דברים שיכולים לפגוע בו, לקחת אותו לרופאים ומטפלים ועוד. זה נכון גם בקשר למה שהילד עושה בבית ומבחוץ לבית. הרי אם הורים יוודאו שהילד שלהם לא נפצע במהלך פעילות מסוימת ולא פוצע אחרים, אין ספק שהם יבטיחו את מצבו הבריאותי התקין.

החלק השני בנקודה זו מתייחס לדאגה רחבה יותר לכלל הילדים. דוגמא טובה לכך היא באמצעות דם טבורי. זה נשמע אולי מוזר, אך ברגע שהורים תורמים דם טבורי בזמן הלידה, דם שמגיע מחוט השלייה, הם מבטיחים בכך אפשרות לקיים מחקר מעמיק בנושא, ובכך הם מבטיחים שיהיה ניתן לבדוק תופעות רפואיות גנטיות שונות ולמנוע מהן להמשיך ולהתקיים. כך למעשה דואגים להתקדמות הרפואה מחד ומאידך דואגים שהילדים שלנו לא יצטרכו להתמודד עם תופעות רפואיות שונות וקשות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
babe-2972221_640
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה