בגדים לתינוקות לא מה שחשבת

אחת ההנאות הגדולות שלנו כהורים היא לחפש את האאוטפיט המושלם לבייבי שלנו. בעידן הנוכחי אנחנו נהנים מקולקציות שופעות פריטים אופנתיים לתינוקות וחשוב לדעת מראש כיצד לתכנן את המלתחה, על מה לשים דגש בבחירת הבגדים לפי עונות השנה ולהכיר את ההבדלים בין הבדים וגם את הטרנדים החדשים.

לפניכם מדריך קצר לבגדי תינוקות – כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול.

מתחילים בביגוד ראשוני
תינוק רך זקוק למגע מלטף של בגדים וגם ליותר שכבות ביגוד, שיעניקו לו את החמימות המבוקשת. בגדי תינוקות בכלל, וביגוד ראשוני בפרט, כולל לרוב בגדי גולף, אוברולים ומכנסיים עם רגליות כאשר אפשר "לשחק" עם הביגוד מבחינת אוברול ורגליות מעל גופיה חמה או חולצה מעל האוברול או בגד הגוף. חשוב להקפיד על בחירת ביגוד ראשוני במידה המבוקשת – למשל, ניו בורן עד 3 חודשים, לא בהכרח לפי גיל היילוד אלא לפי המשקל והגודל וכן על- פי איכות החומרים – 100% כותנה מפנקת, בדים נושמים בתפירה איכותית. ביגוד המגיע עם תיקתקים נוח יותר לפתיחה ולסגירה מהירה.

שינויים במזג האוויר ובמלתחה
אומנם תינוק שלא מזמן הגיח לעולם זקוק ליותר שכבות גם אם קיץ בחוץ, אבל אין ספק שבהמשך הוא ירגיש נוח יותר בביגוד אוורירי. בחורף נסו להצטייד בשכבות של בגדים חמים אבל לא לסרבל בביגוד מאסיבי ,"אוברסייז",  אלא בחולצות או מכנסיים עם ריפוד נעים שיוסיפו לחמימות. גם כאן שיטת הבצל עובדת – שכבה דקה, מעליה שכבה עבה יותר ואם יוצאים החוצה – מעיל או חרמונית או אוברול מרופד מבפנים ועמיד בפני גשם מבחוץ. חשוב להוסיף כובע חם וניתן גם מכנסיים עם רגליות ומעליהם מכנסיים חמים. בקיץ יש לדאוג שהתינוק יקבל הגנה מפני מזגנים ולכן, התאימו את הבגד לפי המקום בו הוא נמצא – בחוץ אם חם ולח בגדים קלילים ואווריריים ובחלל ממוזג – בגדים עבים יותר.

הנוחות קובעת
חשוב לתכנן לתינוק מלתחה המבוססת על בגדים נוחים עם מינימום אלמנטים שעשויים לסרבל או להפריע לתנועה חופשית. בין אם מדובר במכנסיים דמוי ג'ינס מבד אלסטי או לחצניות לפתיחה או ביגוד עם גומי גמיש. אם בוחרים עליוניות עם רוכסנים, חשוב שהרוכסן ייכנס לתוך התפר ושלא ייגע בעור של התינוק. יש לוודא שהמכנסיים לא ארוכים מדי ולא מגבילים תנועה ושהשרוולים מגיעים עד פרק כף היד. ניתן לבצע תפירה לתיקון או לקפל היטב מבלי שהקיפול ייפתח ויפריע לתינוק.

סט מוכן או מיקס אנד מאץ'
הבחירה אם ללכת על סטים מוכנים או לשלב בין פריטים תלוי בכם. יש חליפות המוכנות ללבוש הדומות בסגנון ובתיאום הצבעים בין הפריטים וכך חוסכות לכם זמן ואנרגיה על התאמה בין פריטים ויש מקומות המציעים פריטים לפי הצורך בהתאמה עצמית. למשל, אם ידוע לכם שאתם מחליפים ביום יותר מכנסיים מאשר חולצות יתכן שתעדיפו תוספת מכנסיים מאשר חולצות במבצעים גורפים על קניית מספר פריטים במחיר ידוע מראש. בכל מקרה, תוכלו לבחור סטים שמוצלחים בעיניכם מבחינת בד ועיצוב בשלל גוונים.
שימו לב שלא תמיד המידה של הבגד מתאימה למבנה הגוף של התינוק ולעיתים תצטרכו לשלב בין סטים שונים. למשל, חולצה רחבה יותר מהמכנסיים או להפך ושני בגדים ממידות שונות לאזורי גוף שונים.

היום פופולארי במיוחד להלביש את התינוקות כמו מבוגרים קטנים. מצד אחד, דגמים המתאימים למידותיהם ומצד שני, עיצובים בוגרים יותר עם הדפסים וכיתובים אופנתיים. עם זאת, עדיין תמצאו שפע של גווני פסטל והדפסים נאיביים מקסימים כולל אביזרים המתכתבים באותה השפה העיצובית.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
בגדי תינוקות
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה