בחירת גן לילדים: מהי הדרך הנכונה לעשות זאת?

מי שרוצה להכניס את ילדיו למסגרת טובה כבר מגיל צעיר, יודע שיש לבחור גן ילדים איכותי. גן טוב, יעשיר את ידיעותיו של הילד, ישלבו בצורה נכונה בחברה, יעצים את בטחונו העצמי ויספק דרכי התנהגות נאותה, ערכים טובים, אושר ומשחקים. 

למצוא מסגרת איכותית לילדים זה לא דבר קל, בעוד שסיפורי האימה אודות מטפלות או גננות מזניחות (ובמקרים קשים: מתעללות), גם הם מוסיפים לחששות של ההורים. אז כיצד בוחרים גן ילדים? הנה כמה טיפים להורים מבולבלים: 

סקרו את הגנים האזור שלכם

על מנת להתחיל בבחירה, יש להגיע את מספר גנים באזור המגורים שלכם, זאת כדי שתהיה לכם אינדיקציה לגבי מראה הגנים, גודלם, כמו גם הטיפוח והניקיון של הגנים באזור. מומלץ להגיע אל מספר גנים, ומומלץ לבחור את הגנים שתבקרו בהם, על פי התאמה לגיל הילד. בקרו באתר חדשות כדי לשלול את החשד שהמסגרות שאתם בוחרים בעייתית, ולו באמצעות כתבות חדשותיות בתחום. כפי שהזכרנו, יש לא מעט סיפורים אודות מטפלות וגננות שסרחו. 

כעת אפשר להתחיל להשוות בין התנאים בכל גן, תוך שאתם רושמים לכם נקודות חשובות, יתרונות וחסרונות של כל מסגרת. חשוב לקבוע פגישה עם הגננות כדי להבין איך נראה המקום, כדי לבדוק האם הוא בטיחותי, האם יש בו פיקוח ומהן שעות הפעילות. 

סיירו בגן ושאלו את כלל השאלות החשובות כבר בפגישה הראשונה. צמצמו את הרשימה של הגנים והגיעו אל הגנים כדי לצפות בהם כמה דקות ללא תיאום מראש. זאת כדי שתוכלו להתחיל להבין מה הלך הרוח במקום. 

צוות הגננות וכמות הילדים

אחת הפרמטרים שמשפיעים על תשומת הלב של הגננות לילדים הוא היחס בין כמות הילדים לגננות. נסו להבין האם לגננות יש הכשרה לעבוד עם ילדים, ובדקו את ההתאמה והכימיה ביניהן לבין הילדים במקום. חשוב כי ייווצר קשר חיובי מידי בינכם לבין הצוות. הכירו את תכנית הפעילויות בגן, וודאו כי היא מעשירה ומספקת. בדקו מה היחס בין הילדים לצוות, בעוד שהממוצע בגני ילדים הוא מטפלת אחת ל 4 ילדים. נסו מידי פעם לבדוק את הכמויות של הילדים, ובכך הבינו האם כמות הילדים גדלה במהלך השנה. 

מיקום 

אתרו מסגרת נוחה מבחינת המיקום שלה. בחרו גן קרוב לאזור המגורים או לעבודה שלכם. שימו לב כי הגן בטוח נקי מגודר וכי ישנן מצלמות באזור ואינטרקום תקין בשער הגן. בכך הבטיחות של הילדים תגדל. 

גיל הילדים

כאשר אתם מכניסים ילד למסגרת, אתם רוצים שהוא ייצור חברויות ויפרח! לכן חשוב לבחור גן שיש בו ילדים שגילם נחשב קרוב לגיל ילדכם. מרבית גני הילדים מציעים יום פעילות מלא עבור ילדים מגיל 3 ומעלה. (ילדים קטנים יותר ניתן לרשום לפעוטון).

סדר יום

בתחילה יש לבדוק כי שעות הפעילות מתאימות לצרכים ולסדר היום שלכם, תוך הכרות עם סדר היום בגן. ילדים זקוקים לסדר יום קבוע בו הם אוכלים, משחקים, לומדים וישנים. בדקו כי החגים נחגגים בגן, ובררו מתי הילדים יוצאים לחופשות. גנים טובים יעניקו להורים מערכת שעות מסודרת. 

סמכו על האינטואיציות שלכם

גם אם אתם נתקלים בגן הילדים האיכותי ביותר, זה שמלמד את הילדים קרוא וכתוב, מעשיר אותם, משמיע מוזיקה קלאסית ומגיש ארוחות טבעוניות עם מוצרים אורגניים בלבד – דבר לא חשוב כמו האינטואיציה שלכם. אם אתם לא מרגישים נוח בגן, וותרו על ההרשמה. בחרו מקום בו תרגישו חום אהבה נוחות ומשפחתיות. בכך תמצאו את גן הילדים המושלם! 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
park-3089907_640
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה