בריאות משפחתית – איך לבחור בין ביטוחי בריאות למשפחה שלכם?

המשפט "העיקר הבריאות" זו לא עוד קלישאה רנדומלית וחסרת משמעות – הדבר החשוב ביותר, לו אנחנו דואגים מידי יום, הוא הבריאות. אך מה יקרה אם חס וחלילה יקרה לכם מקרה בריאותי חריג שקופת החולים לא מכסה? היום אי אפשר לסמוך רק על קופות החולים שיצילו אתכם ממצבים בריאותיים שונים, כיום מומלץ לרכוש גם ביטוח בריאות פרטי. אם אינכם יודעים איזה ביטוח בריאות מומלץ ומהם הסעיפים החשובים שצריך לשים לב אליהם, כדאי להתייעץ עם מומחה בתחום. כמו כן חשוב לשמור על אורח חיים בריא ועל שגרת בדיקות קבועה בכדי להקטין את הנזקים, מחלות ותאונות אשר עלולות להגרם לנו. הנה כמה המלצות כיצד לבחור ביטוחי בריאות לכל המשפחה.

כפילות ביטוחים

הרבה אנשים לא יודעים, אבל לפני ארבע שנים עוד לפני השינוי ברפורמת ביטוחי בריאות, לקוחות רבים היו רוכשים ביטוחים כפולים: ביטוחים פרטיים וביטוחים משלימים דרך קופת החולים, הכוללים סעיפים זהים לחלוטין ותשלום כפול. כעת, בזכות השינוי ברפורמת ביטוחי בריאות, חברות הביטוח השונות מחויבות לשווק פוליסה שתכלול שני מרכיבים זהים:  חוות דעת רפואית ובחירת רופא מנתח (אותם החולה יכול לבחור בעצמו). בשונה מקופות החולים, בהם המטופל לא יכול לבחור מי יהיה הרופא או המוסד הרפואי שיטפל בו.

השינוי ברפורמה נכנס לתוקף בשנת 2016 ועשוי למנוע את כפילות הביטוחים בשוק הבריאות הרחב ולאפשר ללקוחות שימוש בביטוחים השונים, ללא כפל בסעיפים הבסיסיים שנקבעו ברפורמה.

הצטרפות לפוליסה האחידה החדשה (בחירת רופא מנתח וחוות דעת רפואית) יכולה להיעשות דרך חברת הביטוח וללא צורך בחיתום חדש.

סוגי ביטוחים

לפני רכישת ביטוח בריאות פרטי, קודם כל כדי להכיר את סוגי הביטוחים הנפוצים ומה הם הכיסויים הקיימים בהם. אחרי הבירור הראשוני, תוכלו לוודא מהו הביטוח הכי מתאים לכם. ניתן לרכוש כמה ביטוחים (עם כיסויים שונים) ובכל פעם להפעיל אותם לפי הטיפולים הבריאותיים שתצטרכו.

ביטוח הבריאות מתחלק לשני סוגים עיקריים – ביטוח רגיל וביטוח משלים שב"ן. במסלול הרגיל, ניתן להפעיל את הביטוח ישירות מול חברת הביטוח. לעומת זאת, מסלול ביטוח משלים מתנהל מול קופות החולים. קופות החולים השונות, מציעות ללקוחות מספר ביטוחים משלימים שונים כמו: כללית מושלם, ביטוח מכבי שלי, לאומית זהב ועוד. אם תעשו ביטוח במסלול משלים שב"ן, תוכלו למנוע כפל ביטוחים ומצב בו אתם משלמים פעמיים על ביטוחים עם כיסויים דומים.

הכיסויים הנפוצים שניתנים בביטוחי בריאות הם שונים ומשתנים בין קופת החולים לחברת הביטוח, לדוגמה: השתלות שונות, ניתוחים בארץ ובחו"ל, טיפולים כמו:   CT, MRIובדיקות נוספות במכונים מחוץ לקופת החולים.

קיימים סוגי ביטוחים פרטיים נוספים שכדאי להכיר: ביטוח מחלות קשות, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח תרופות מחוץ לסל, ביטוח סיעודי ועוד.

יש חברות ביטוח שמציעות גם ביטוח רפואי משפחתי. מדובר בביטוח המעניק כיסוי לכל בני הבית וכולל סעיפים ושירותי בריאות נוספים, אותם לא מקבלים בביטוח דרך קופת החולים. זהו ביטוח הבריאות המומלץ ביותר למשפחות עם ילדים. למשל, אישה שמעוניינת להפעיל את הביטוח יכולה לקבל: מימון טיפולי פוריות, טיפולים הקשורים למחלות נשים בעיקר, כמו: סרטן השד, צפיפות עצם וכיסויים נוספים הקשורים לגיל המעבר. אותם הכיסויים תקפים לגבי מחלות שונות אצל הגבר והילדים. ישנם כיסויים נוספים לילדים בגיל הרך כגון: מימון קלינאית תקשורת, פיזיותרפיסט, פסיכולוג וכדומה. בפוליסה של ילדים, יהיו דגשים בריאותיים נוספים: עזרה ראשונה בטיפולי שיניים, מימון של שיעורים פרטיים לילדים שלא הגיעו ללימודים כתוצאה מתאונה ועוד.

הביטוח המשפחתי כולל בנוסף גם: כיסויים עבור ניתוחים שונים, השתלות בארץ ובחו"ל,  הטסת המטופל לחו"ל, הוצאת מלווה ועוד.

אורח חיים בריא

בחירת ביטוח בריאות, פרטי או משלים, חשובה ואחראית לשמירה על הבריאות שלכם לאורך זמן. מלבד הטיפולים המקצועיים והנרחבים שצוינו, ביטוחי בריאות שונים מאפשרים לכם לבצע בדיקות שגרתיות באופן שוטף, לקיחת איש מקצוע בסבסוד כמעט מלא ועוד. חברות הביטוח וקופות החולים מעודדות בדיקות שגרתיות ושמירה על אורח חיים בריא, כך תוכלו לשמור על הגוף בריא וחזק לאורך זמן. ככל שתקפידו לשמור על עצמכם ועל גופכם, כך תוכלו להימנע מביצוע ניתוחים וטיפולים רציניים עתידיים. הקפידו להשתמש בשירותי הבריאות שניתנים לכם ותעודדו את כל בני המשפחה לעשות זאת ביחד אתכם.

לסיכום, בחירת ביטוח בריאות פרטי ומשלים צריך להתאים לכם ולצרכים שלכם – לפי גיל ומצב בריאותי. בכל מצב, עליכם לשמור על אורח חיים בריא ולברר שאתם מקבלים את סוג הכיסויים הרלוונטי לכם. רק בריאות!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
pexels-photo-377058 (1)
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה