האם ילדים יכולים להבין סדנת מיינדפולנס?

רבים תוהים האם ילדים יכולים להפיק תועלת מסדנאות מיינדפולנס אשר דורשות ישיבה ממוקדת והתבוננות פנימית. התשובה היא – וודאי! ייתכן שהאימון להשגת קשב ייקח זמן רב יותר וייתכן שהזמן שבו הם יהיו מסוגלים להיות בתוכו יהיה קצר יותר, אך היתרונות הבריאותיים של המיינדפולנס הנרכשים בגיל צעיר ילוו אותם לאורך כל חייהם ויעניקו להם כלים חשובים בריכוז בכיתה, בחוג ובמשחק עם חברים. 

 

מיינדפולס לילדים

מיינדפולנס פירושו תשומת לב למה שאנחנו עושים. כאשר אנחנו עושים דבר מה במלוא תשומת הלב שלנו אנו גם משיגים הנאה גדולה מן התהליך, גם משפרים באופן דרסטי את איכות הפעולה, מקצרים את משכה מאחר ואיננו נסחפים אחר הסחות דעת ובעיקר חשים מלאים באנרגיה למרות שישבנו ועשינו משהו למשך זמן ממושך. מיינדפולנס לילדים הוא מתנה שתוכלו להעניק לילדיכם על ידי כך שתלמדו אותם כלים ליצירה, ללמידה, לפעילות חברתית וחקר היכולות שלהם לכל החיים.

סדנת מיינדפולנס

מה מעניק המיינדפולס לחיים שלנו?

בני האדם בעידן המודרני עושים הכל בו זמנית. שותים קפה וקוראים עיתון, מצחצחים שיניים וחושבים על היום העמוס שעומד להתחיל, עושים חמישה דברים בו זמנית ( ואם אתן נשים, כנראה שגם יותר ) וכמובן לא שוכחים להתעדכן בחדשות הכי חמות או לענות בחזרה לאימיילים, וואצאפים והודעות מהבוס.

אנחנו מעולים במולטיטאסקינג, בלתקתק ובלעשות הכל בעשר דקות, אבל אנחנו ממש לא מעולים בלהתמקד, בלשחרר, בלהרגע ולהיות בתוך הרגע. בדיוק כמו שהשרירים שלנו זקוקים למתיחה הגונה ולהרפייה לאחר פעילות ספורטיבית מאומצת, גם המוח שלנו זקוק לרגע להרגע, להאזין, להיות בתוך הרגש, בתוך המציאות, בלי לחשוב על הדבר הבא שאנחנו חייבים לעשות ממש עכשיו או ש…פשוט לעצור, להאזין, לחוש, להיות.

 

הקשר שבין מיינדפולנס ושלווה נפשית

אורח החיים הפעלתני שלנו מייצר הרבה מאד סטרס, בין אם זה מתח כלכלי, משימות שמצטברות ובקושי יש לנו זמן לסיים אותן, הסחות דעת, קשיים בזוגיות ועוד. אנחנו דוחקים את המחשבות לקצה התודעה שלנו, מנסים לעשות כמה שיותר, חוטפים פה ושם שעת שינה כשמתאפשר לנו ובעיקר ממשיכים להפעיל את המכונה המופלאה הזו, המוח שלנו, על פול גאז בניוטרל.

מספר דקות של תשומת לב, התרגעות, להיות ברגע הזה, בהווה, במציאות, מאפשרות לנו לעצור את המרוץ, לאזן את הכימיקלים וההורמונים בגוף, להרפות ולשחרר את הלחץ והפחד, לתת לדברים לזרום ולחלוף, כל אלו הם כמו סוג של תרפיה למוח, הרגע שבו הוא יכול להרגע ולנוח לפני שמתחיל המירוץ.

 

מיינדפולנס עם הילדים

כדי שגם הילדים שלנו ילמדו איך להתרגע, להתמקד, להתרכז ולהיות בתוך הרגע למען הבריאות הנפשית שלהם, למצוא את השלווה ואת האיזון שלהם, מומלץ מאד לשתף אותם במדיטציה ולהעניק להם כלים לחיים מאוזנים יותר, בריאים יותר, מודעים יותר והרבה יותר נעימים.

סדנת מיינדפולנס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
סדנת מיינדפולנס
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה