האם יש הבדל בין טיפולי שיניים לילדים ומבוגרים

טיפולי שיניים הם לא דבר נעים, לא משנה אם אתה ילד או מבוגר. צ'ארלי צ'אפלין אמר ש"יום ללא חיוך הוא יום מבוזבז", אבל לפעמים כשיש לנו או לילדינו בעיות בשיניים קשה לנו לחייך. לכן, חשוב לבחור בטיפול השיניים המתאים ביותר כדי לטפל בבעיה בצורה שמותאמת לגיל המטופל, כדי שנוכל לחזור לחייך במהרה.

 

בחירת רופא מתאים לגיל המטופל

נתחיל ונאמר דבר חשוב – יש הבדל בין טיפולי השיניים בין ילדים למבוגרים. ההבדל הראשון הוא איזו הכשרה הרופא קיבל. רופאי שיניים יצטרכו ללמוד 6 שנים כדי לקבל את התואר ובנוסף לעבור התמחות של 5 שנים כדי שיוכלו לטפל בילדים. מבנה הפה והשיניים אצל ילדים ומבוגרים הוא שונה.

למשל, אצל ילדים שגדלים, שורש השן עוד לא סיים להתפתח, לעומת מבוגרים שאצלם השורש כבר יציב ובוגר. כלומר, אצל ילדים תהליך צמיחת השיניים עוד לא נגמר ולכן טיפול שורש או כתרים יהיה שונה אצל ילדים מאצל מבוגרים.

 

איך לגרום למטופל להרגיש בנוח?

ילדים רבים חוששים מהמפגש עם רופא שיניים, שכן לא תמיד הפעולה שנעשית היא נעימה. לכן, במרפאות שיניים שמותאמות לילדים ישנם אמצעים שנועדו להפיג את החשש כמו גז צחוק, תרופות הרגעה או דמיון מודרך. אלו הם פרמטרים ששווה לבדוק כשמחליטים מי יטפל בילד שלכם. לעומת זאת, אצל מבוגרים, שגם הם עשויים לחשוש מהמפגש עם רופא השיניים, לא חייבים להשתמש באמצעים שהוזכרו.

אבל כן חשוב להגיע למרפאה אינטימית שתיתן אבחון מתאים לטיפול, יחס אישי, ליווי לאורך כל התהליך, מחירים ותנאי תשלום נוחים. במידה ואתם גרים באיזור המרכז, וחשוב לכם להגיע לרופא מקצועי, ישנו רופא שיניים מומלץ בנס ציונה שיוכל לתת לכם את כל אלו בצורה המקצועית ביותר.

 

עלויות שונות לילדים ולמבוגרים

בשנת 2010 אושר בכנסת חוק המאפשר לכל ילד עד גיל 18, לקבל טיפולי שיניים בחינם או בהשתתפות עצמית נמוכה. השירותים שניתנים בחינם הם כמעט כל טיפולי השיניים המניעתיים והמשמרים. בנוסף, בשנת 2019 החלה רפורמה חדשה בה מבוגרים בני 75 ומעלה גם הם זכאים לטיפולי שיניים כחלק מסל הבריאות.

הטיפולים מסובסדים וכוללים טיפולים מניעתיים ומשמרים. חוקים אלה מאפשרים לילדים ולקשישים לטפל בשיניהם מגיל מוקדם או בגיל מבוגר ללא שיקול כלכלי. לכל מי שנמצא בגילאי האמצע, אין הטבות כאלה, אבל כיום לכל קופת חולים יש את האופציה להגדיל את הביטוח החודשי ובכך לקבל טיפולי שיניים במחירים מסובסדים ונוחים.

 

תשקיעו בשיניים, זה משתלם

כשמדובר בבריאות השיניים, חשוב לקבל את הטיפול המתאים ביותר עבורנו. למבוגרים ולילדים ישנו מבנה פה שונה, וכך הטיפול שינתן שונה. כשאתם בוחרים רופא שיניים, יש להתחשב בגיל המטופל, בהתמחות הרופא, בשירותים שהמרפאה נותנת ובמקצועיות המירבית. לכן, השקיעו בבחירת הרופא ותבחרו את המתאים ביותר עבורכם ועבור ילדכם.

טיפול שיניים לילדים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
טיפול שיניים למבוגרים
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה