האם כלב בבית בריא לילד?

האם כלב בבית בריא לילד?

לרוב ילדים אוהבים מאוד בעלי חיים ודורשים מהוריהם לאמץ כלבים ואלה בתגובה מביעים חשש והסתייגות מפני הנוכחות העתידה של הכלב בחיי הילד. אז למען אותם הורים מודאגים החלטנו לרכז מספר מחקרים שבדקו את הנושא לעומק ויאמרו לכם אחת ולתמיד מבחינה מדעית, האם כדאי לאמץ כלב ולהכניס אותו הביתה וכיצד זה ישפיע על הילדים והטף.

כלב בבית – פחות אנטיביוטיקה

אז נתחיל מהמערכת המרכזית שתודה לכם על אימוץ כלב לביתכם והיא מערכת החיסון של הילד. מחקר שנערך במדינת פינלנד בקרב 397 ילדים מצא כי תינוקות אשר באו במגע יומיומי עם כלבים בשנתם הראשונה היו בעלי מערכת חיסון מחוזקת, צרכו פחות אנטיביוטיקה וגילו סיכון נמוך יותר לחלות באסטמה, צינון ומחלות נוספות, כל זאת בהשוואה לילדים אשר גדלו ללא כלבים.

בהקשר לאותו מאמר אז גם אתם המבוגרים אינכם יוצאים מקופחים והמחקר מצא כי נוכחות של כלב בחייכם תפחית כאבי ראש מינורים וסחרחורות.

כלב בבית – הלחץ יורד

זכרו כי אותם הילדים עתידים להתבגר וחלקם יהיו חלק מהסטטיסטיקה ויסבלו מלחצי דם גבוהים, כולסטרול ושומנים בדם. אך מחקר אוסטרלי שנערך בקרב חמשת אלפים ושבע מאות נבדקים מצא כי גידול אכן תורם למדדים משופרים בהשוואה לקבוצת ביקורת שלא אימצה כלב.

כלב בבית – הילד פופולרי בחוץ

רוצים לסייע לילד להיות פופולרי יותר בקרב חבריו, רוצים שיגלה יותר אמפתיה כלפי הסביבה? לכל ההיבטים החיוביים הללו יש קשר ישיר עם נוכחות של כלב בחייו של הילד. הגיוני הדבר כי הדאגה שמפגין הילד לכלב יופנה גם כלפי בני אדם בהמשך וכך גם רגישות רבה יותר כלפי הסביבה הקרובה שנובעת מדאגה יומיומית שהילד יפגין כלפי הכלב.

כלב בבית – יותר זמן איכות משפחתי

הורים רבים מתלוננים כי אינם מבלים מספיק ם ילדיהם ולפעמים אף טוענים כי ילדיהם אינם ששים לבלות איתם זמן איכות. איך פותרים זאת? גידול כלבים דורש גם בילוי זמן איכות עם הכלב, הוצאתו לגינת הכלבים וטיולים משותפים. אין זמן טוב מכך להפיכת הבילוי לזמן משפחתי.

כלב בבית – פעילות גופנית מוגברת

כלבים אוהבים להשתולל וכפועל טבעי גם מעודדים את בעליהם להשתובב ולתרוצץ איתם. מחקרים מראים כי ילדים שגדלו לצד כלבים היו פעילים יותר גופנית ואתם כבר יודעים מה המשמעות של פעילות גופנית מוגברת לבריאותם של בני האדם.

כלב בבית – האם יש גם חסרונות?

כמובן שלא הכל ורוד וללא טיפול וטרינרי שוטף ותכוף יכולים הכלבים להדביק את הילדים במחלות זואונוטיות שיכולות לסכן את חיי הילד. אז מה עושים? פשוט מחסנים, מבקרים אצל הוטרינר בהתאם להמלצותיו וישנים בשקט.

נושא חשוב מאוד עליו יש לשים דגש הינו צואת הכלבים. הצואה היא הגורם המסוכן ביותר לילדים ולכן יש למנוע מהילדים לטפל ולפנות את הצואה בעצמם. למבוגרים יש יתרון של מערכת חיסון מנוסה יותר שיכולה להתמודד בהצלחה עם הצואה (כמובן בליווי שמירה על היגיינה, כפפות וציוד מתאים). אז עשו לכם מנהג קבוע והרחיקו ילדים עם מערכת חיסון שעודנה בשלבי גיבוש מצואתם של הכלבים.

התנהגות תוקפנית של כלבים הינה תמרור אזהרה גדול מאוד למי שמתכנן גידול משותף שלהם עם הילדים. חשוב מאוד לבחון את התנהגותו של הכלב ואף להתייעץ עם וטרינר כאשר רוצים לאמץ כלב חדש. זכרו כי כלבים רגילים לחיות בקבוצות וחלקם אף חושבים כי הם מנהיגי הלהקה. לכן, אורח חדש בחייו של הכלב לא תמיד יתקבל בברכה ובחיבוק.

נכתב על ידי ד"ר גלי מיכאלי, וטרינרית בטירת כרמל

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ילדים וכלבים
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה