האם ניתן לשפר את תסמיני האנדומטריוזיס בעזרת טיפולים טבעיים?

כמעט כל אישה תיאלץ לחוות כל חודש, כחלק מהמחזור ההורמונלי בגופה, את ימי הווסת. המון מהנשים שחוות את זה יחושו כאבים שונים במהלך הווסת ולפניו, ולרוב זה מיוחס לתהליך המתרחש בזמן הווסת – תהליך רגיל ותקין – ואפילו לפעמים לתסמונת קדם וסתית. למרות זאת, לפעמים הכאבים האלה אינם נורמלים ונובעים בכלל מאנדומטריוזיס – מחלה מסוכנת שדורשת טיפול מיידי.

 

מה זה אנדומטריוזיס?

אנדומטריוזיס זו מחלה בה תאים המכסים את הרחם מבפנים – תאי רירית הרחם – יוצאים דרך החצוצרות אל האגן, ובמקום להיספג באגן (כמו המנגנון התקין של הגוף במקרים כאלה), התאים מתלבשים על איברים, רקמות וכלי דם בסביבה ומדממים בעת הדימום החודשי. בעקבות כך, זה מוביל לנזקים רבים כמו הדבקה של רקמות, של איברים, פגיעה בגמישות של כלי דם וזה יכול להוביל על ציסטות מסוכנות. בנוסף להכל, התאים יכולים להתפשט לאזורים אחרים מחוץ לאגן, מה שעלול לגרום לפגיעות ונזקים גם של איברים חיוניים אחרים (לב, ריאות וכו').

 

סימנים ותסמינים

סימנים ותסמינים שיציגו חולות באנדומטריוזיס יהיו דברים שדומים לתסמונת קדם וסתית וכאבי וסת, אבל לא אותו הדבר במדויק. בין הסימנים והתסמינים ניתן למצוא כאבי וסת ודימומים חריגים, כאבים בעת יחסי מין, כאבי גב תחתון וכאב במתן שתן וצואה. בנוסף יופיעו בעיות במערכת העיכול – בחילות, שלשולים, עצירות ועוד. תופעה קשה נוספת היא בעיות פוריות וכניסה להריון. מידע וטיפול טבעי בנושא יבוא בהמשך המאמר.

 

איך מאבחנים?

על מנת להגיע לאבחון עוברים כמה שלבים. קודם כל, צריך לחוות כמה מהתסמינים או מהסימנים של המחלה, ומשם רופא עלול לחשוד באנדומטריוזיס ולבצע סריקות שונות – ביניהן דימות של האגן. למרות כל זה, הבדיקה היחידה שבאמת יכולה לאשר אנדומטריוזיס היא בדיקת לפרוסקופיה – הכנסת מצלמה קטנה בהליך פולשני על מנת למצוא נגעים. מומלץ מאוד, אם את חושדת שאת חולה באנדומטריוזיס או שיש לך תסמינים מתאימים להיוועץ במומחה לאנדומטריוזיס – לרוב אלה יהיו הכי טובים לזהות ולהתחיל טיפול בזמן. עוד על אנדומטריוזיס וטיפולים במחלה בפסקה הבאה.

 

טיפולים טבעיים ותרומתם להקלה בתסמינים

ישנם המון טיפולים שונים באנדומטריוזיס – רובם כוללים ניתוח להסרת הנגעים ועוד טיפולים תומכים שונים. העניין הוא שטיפול, גם אם נעשה מיידית וגם אם לא, עדיין לא מכסה על כאבים קשים. שמגיעים בעקבות המחלה. לכן ישנם טיפולים טבעיים – טיפולים כמו דיקור סיני או שימוש בצמחי מרפא – שעוזרים בהרפיית הגוף והקלה על הכאבים הנגרמים מאנדומטריוזיס.

 

לסיכום…

אנדומטריוזיס זו מחלה מסוכנת מאוד ומלאה בסימנים, סימפטומים, סיבוכים ועוד. למחלה נזקים רבים ולכן, אם חשים שמשהו לא קשורה או שנורה אדומה נדלקת למשמע התסמינים, חשוב לפנות לרופא מומחה ומיד להתחיל טיפול. הטיפולים היום – אם מתחילים מוקדם מספיק – יעילים למניעת התקדמות המחלה, אך לפעמים לא מספיק לטיפול בכאבים ובנזקים שנגרמו ממנה. לכן חשוב לנסות גישות טיפול שונות, ביניהן טיפול טבעי.

דופר

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
רופא
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה