היתרונות של שחיית תינוקות

 

כשהתינוק עדיין אינו יודע ללכת, זה נראה אולי טיפשי לקחת אותו לבריכה, אך קיימים כל כך הרבה יתרונות בריאותיים בשחיית תינוקות, התזת מים סביב וציפה על המים, שתורמים להתפתחות התקינה של התינוק, כמו גם לרווחתו הנפשית.

מחקרים מראים ששחיית תינוקות מסייעת להם לפתח ביטחון עצמי וחכמה. כן. חכמה. השהות במים מפעילה את גוף התינוק באופן ייחודי לחלוטין, ומובילה ליצירת מיליארדי נוירונים חדשים כשהתינוק בועט, גולש וצף על המים.

התינוק לומד לאהוב את המים ולבטוח בהם

שיעורי שחיית תינוקות חשובים להתפתחות התינוק גם מבחינת ההרגל להרגיש בנוח במים. תינוקות בגילאי שנה עד ארבע, מפחיתים באופן משמעותי, באמצעות השיעורים, את הסיכון שלהם לטבוע, ומסיבות רבות.

בשל מערכת החיסון העדינה שלהם, רופאים נוטים להמליץ להורים להקפיד על שחיית תינוקות בבריכות טיפוליות מגיל חצי שנה

תינוקות שמתרגלים לצוף על המים, בהשגחת ופיקוח מטפל מיומן, כמובן, נוטים לפתח יחס חיובי למים בפרט ולשחייה בלבד. מגיל צעיר, הם מסגלים שליטה במיומנויות השחייה ומפתחים שליטה מוגברת במיומנויות המוטוריקה הגסה שלהם.

שחיית תינוקות משפרת תפקוד קוגניטיבי

התנועות הדו-צדדיות המאפיינות שחיית תינוקות, המתבטאות בשימוש בשני צדי הגוף לביצוע פעולה, מסייעות למוח התינוק להתפתח באופן תקין.

תנועות השחייה בונות נוירונים ברחבי המוח, אבל בעיקר בכפיס המוח, המאפשר תקשורת, משוב ואפנון מצד אחד של המוח לצדו האחר. ככל שהתינוק מתרגל יותר לשהות במים, כך משתפרות בעתיד המיומנויות הקוגניטיביות שלו בתחומי כישורי קריאה; פיתוח שפה; למידה אקדמית; ומודעות מרחבית.

שחיית תינוקות מלמדת את התינוק להניע את זרועותיו במקביל לבעיטות ברגליים, והוא מבצע פעולות אלו במים, כלומר, מוחו רושם את תחושת המישוש של המים בתוספת ההתנגדות. שחייה היא גם חוויה חברתית ייחודית, אשר מעצימה את כוח חיזוק המוח.

התפתחות גופנית ונפשית

מחקר בן ארבע שנים שנערך באוניברסיטת גריפית באוסטרליה, ועקב אחר למעלה משבעת אלפים תינוקות, מצא ששחיית תינוקות מקדמת התפתחות גופנית ונפשית, בהשוואה לתינוקות שאינם שוחים.

באופן פרטני, תינוקות בני שלוש עד חמש השיגו מיומנויות מילוליות בפרק שמן של 11 חודשים לפני התינוקות שלא שחו, הקדימו אותם בחצי שנה במיומנויות מתמטיקה ואוריינות, והשיגו יתרון של חודשיים קדימה במיומנויות אוריינות. הם הקדימו גם ב-17 חודשים את יכולות הזיכרון שלהם ובעשרים חודשים את מיומנויות הבנת הכיוונים!

שחיית תינוקות משפרת את הביטחון

רוב שיעורי שחיית תינוקות כוללים היבטים כגון משחקי מים, שירים ומגע עור-אל-עור עם ההורים או המטפלים במרכז לטיפולים במים. התינוקות מתקשרים זה עם זה ועם המדריך, ומתחילים ללמוד לתפקד בקבוצות. היבטים אלו, בתוספת הכיף הכרוך בלמידת מיומנויות חדשות, מגבירים את הערכתם העצמית של התינוקות.

במחקר גרמני אחד, תינוקות שהשתתפו בשיעורי שחיית תינוקות מגיל חודשיים עד ארבע שנים, השיגו יכולות התאמה טובות יותר למצבים חדשים. הביטחון העצמי שלהם השתפר והם היו עצמאיים יותר בהשוואה לתינוקות שלא קיבלו טיפולי מים.

יתרונות בריאותיים ונפשיים משמעותיים לעתיד

מחקר גרמני נוסף חיזק ממצאים אלו והדגים בתחילת שנת 2016 את היתרונות שכללו שליטה עצמית גבוהה יותר; רצון עז להצליח; הערכה עצמית משופרת; ותחושה נוחה יותר במצבים חברתיים, בהשוואה לתינוקות שלא קיבלו טיפולי מים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
post-image-swim-kid
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה