ויטמינים לילדים – המדריך המלא

אם אתם הורים לילדים, בוודאי יצא לכם להיתקל יותר מפעם אחת במוצרים כמו וויטמינים ותוספי תזונה לילדים. כידוע, וויטמינים הינם רכיבים חיוניים ביותר עבור תפקוד תקין של הגוף שלנו, כשאת חלקם אנו מקבלים מהמזון אותו אנו אוכלים וחלקם מיוצרים על ידי הגוף שלנו. אם אתם מעוניינים לדעת בוודאות שהילדים שלכם מקבלים את כל מה שהם צריכים בשביל בריאות והתפתחות תקינה – המאמר הזה הוא בול בשבילכם!

 

הסבר קצר על ויטמינים ותפקידם הבריאותי

וויטמינים הם למעשה מולקולות אורגניות המשמשות למגוון תהליכים ביולוגיים חשובים החל מרמת התא הבודד ועד לרמת מערכות שלמות בגופינו. גוף האדם הוא מערכת מורכבת במיוחד, ותפקודו התקין תלוי במספר רב של גורמים.

דבר זה נכון במיוחד כשזה מגיע לילדים, אצלם מחסור ברכיב חיוני כזה או אחר עשוי להוביל לנזקים ארוכי טווח והתפתחות לקויה. באופן טבעי, את הוויטמינים אנו מקבלים מסוגי מזון שונים, או שהגוף מייצר אותם בעצמו בהינתן התנאים הנדרשים.

ויטמינים

מדוע חשוב להיעזר בתוספי תזונה לאיזון וויטמינים נכון?

אם כמה שהיינו רוצים לחיות באופן הבריא והטבעי ביותר, בעולם בו אנו חיים כיום הדבר אינו כל כך פשוט, וילדים רבים ברחבי הארץ והעולם לא מצליחים לקבל את כלל הרכיבים התזונתיים והסביבתיים שיאפשרו להם לשמור על מאזן וויטמיני בריא וחיוני להתפתחות תקינה.

בדיוק מהסיבה הזו, חברות הפארמה מייצרות תוספי תזונה הכוללים וויטמינים שונים לילדים, בדגש על וויטמינים הנמצאים בחסר אצל חלק גדול מהאוכלוסייה. למרבה המזל, ניתן למצוא תוספי תזונה וויטמינים שונים לילדים המגיעים במגוון דרכים וצורות. באתר הזה תוכלו להתרשם מסוגי הוויטמינים השונים המומלצים ביותר עבור הילדים שלכם.

 

מה הם הוויטמינים שהכי כדאי לתת לילדים?

לרוב, הוויטמינים אותם נמצא בחסך הגדול ביותר אצל ילדים הם וויטמינים מקבוצות B, C ו- D. קבוצת הוויטמינים B היא הקבוצה הגדולה ביותר, הכוללת מגוון רחב של וויטמינים המשמשים לפעולות תאיות שונות ולתפקוד תקין של מערכות הורמונליות ועצביות בגוף האדם. לרוב, וויטמינים מקבוצת B מקבלים דרך מזון, בעיקר עדשים, קטניות, ביצים, חלב ובשר, אך גם דרך ירקות שונים.

אם הילדים שלכם לא מקבלים תזונה הכוללת באופן קבוע את כל אבות המזון, במיוחד אם הם מנהלים תזונה ייחודית כמו צמחונות או טבעונות, חשוב מאוד לספק להם את הוויטמינים הנדרשים. וויטמין C המוכר והידוע הוא וויטמין נוגד חמצון שתורם רבות למערכת החיסונית של הגוף. את הוויטמין הזה מקבלים לרוב דרך פירות (בדגש על פירות הדר) ודרך כמה סוגי ירקות.

אם הילדים שלכם לא אוהבים לאכול את הדברים האלה – מומלץ לתת להם תוספי תזונה הכוללים ויטמין C. וויטמין D הוא וויטמין מיוחד אותו הגוף מסוגל לייצר בעצמו, אך רק בזמן חשיפה לשמש. ילדים רבים מבלים זמן רב בתוך מבנים סגורים מול מסכים ונחשפים הרבה פחות לאור השמש, לכן מומלץ לדאוג שהם מקבלים את הוויטמין באופן מלאכותי.

ויטמינים לילדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ויטמינים לילדים
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה