זמן למידה: כך האוגרים מכניסים הרבה מזון ללחיים

מי שמגדלים אוגרים במשך תקופה, יודעים שיש להם יכולת ייחודית להכניס כמות גדולה של אוכל אל תוך הלחיים שלהם. מדובר במראה שגרתי שעשוי להיות מבהיל עבור מי שלא מכירים את היכולת הזו מקרוב. החלטנו להעלות את המודעות בנושא ולהוציא מדריך מעמיק שיציג בפני כל דורש איך האוגרים מכניסים הרבה מזון ללחיים ומה עומד מאחורי העניין הזה? הישארו אתנו ותצאו מומחים בנושא.

 

גמישות היא הסוד: ככה האוגרים מכניסים את האוכל אל תוך הלחיים

אם ראיתם בעבר אוגר שמחזיק בכמות גדולה של אוכל בתוך הפה שלו, אתם בטח יודעים שזה שהלחיים שלו נראות נפוחות מאוד, כאילו יש בכל אחת מהן בלון קטן תקוע. האמת היא, שמדובר באוכל שכורסם על ידי האוגר ונשאר שם.

הגוף של האוגר מובנה באופן כזה שמאפשר לו לכרסם את האוכל לחתיכות קטנות ולאחר מכן, להכניס כמות מרשימה אל חלל הפה. בניגוד לאופן שבו הלסת והלחיים שלנו מובנות, אצל האוגרים הכול הרבה יותר גמיש. כך שבעצם, מתאפשר לו להשאיר כמות גדולה של אוכל בתוך חלל הפה באין מפריע.

אוגרים לשים

למה האוגרים שומרים את האוכל בפה?

האוגרים חיים בשבי (כלומר, בתוך כלוב ביתי ולא ברחבי הטבע). עובדה זו גורמת לאגור את כמויות האוכל העצומות. שכן, הם רוצים להיות בטוחים שבמצב שבו לא יוכלו לקבל אוכל, יהיה להם מזון זמין. הרי חיים בתוך כלוב הם שונים מחיים בטבע. אוגר שחי חיים חופשיים בטבע יכול לצאת ולחפש מזון.

אוגר שנמצא בתוך כלוב ואין לו מזון זמין, צריך להסתמך על הבעלים שלו שעשויים לשכוח לתת לו אוכל בזמן. אם אתם רוצים לקבל מידע חיוני בנושא, היכנסו אל הקישור הבא ותגלו על החשיבות שבמתן מזון בשעות קבועות לאוגרים: http://hamster-time.co.il.

 

כמה אוכל אוגרים מסוגלים לאגור בפה שלהם?

אוגר יכול לשאת כ – 20 אחוז ממשקל הגוף שלו בתוך חלל הפה שלו (שנקרא לא פעם "כיסי לחיים"). כך שבעצם מדובר בכמות די גדולה. מחקרים שנערכו בנושא גילו שיש אוגרים שיכולים לאגור קרוב ל – 100 קילו של מזון בתוך הבית שלהם, במחילה. הדבר הוביל להבנה כי מדובר בפעולה אינסטינקטיבית שנובעת מתוך צורך לשרוד.

אוגרים לשים

לכן קוראים לאוגר "אוגר"

בשלב זה אתם בטח מבינים שזו הסיבה שקוראים לאוגר בשמו. שכן, יש לו יכולת מיוחדת לאגור כמויות גדולות של אוכל בתוך כיסי הלחיים שלו. אם אי פעם תישאלו על שמו של האוגר במשחק טריוויה או סתם כך במהלך שיחה אקראית, תוכלו לתת תשובה מעמיקה ומפורטת בנוגע לעניין שעומד מאחורי שמו.

 

לסיום

בשלב זה יש לכם את האינפורמציה החיונית בנוגע ליכולת אגירת המזון של האוגר בכיסי הלחיים. כך שבשלב זה נותר לכם רק להעביר את המידע הלאה ולהיות בטוחים שאתם מכירים את האוגר שלכם ממש טוב.

אוגרים לשים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אוגרים לשים
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה