חוסכים למען עתידם על אופציית ההשקעה בקופות גמל להשקעה לילדים

בסוף שנת 2016 הוחלה בישראל רפורמת ה- "חיסכון לכל ילד". משמעותה היא שהמדינה מפקידה 50 שקלים עבור כל ילד\ה שטרם מלאו להם 18 שנים (זאת מעבר לקצבת הילדים הקיימת). הורים המעוניינים להגדיל את הסכום, יכולים לעשות זאת על חשבון קצבת הילדים ולהפקיד עוד 50 שקלים בחודש. מטרת המהלך היא להקל על ההורים ולתמוך בהם בבניית העתיד הכלכלי של ילדיהם. בנוסף לכך, הורים יכולים לבחור ולהשתמש באפיקי השקעה מגוונים שיכולים אף הם להוסיף ולחזק את הגב הפיננסי של הדור הבא. אחד האפיקים הכדאיים ביותר הוא השקעה בקופת גמל להשקעה לילדים.

אם יש עובדה אחת מדויקת המשקפת את הווייתנו האנושית, היא שמשמעותם של אושר והצלחה בעינינו עשויים להתפרש להמון כיוונים שונים. חלקנו מרגישים מאושרים במיוחד כאשר אנו תורמים ומתפתחים במקום העבודה שלנו. הרבה מאיתנו מאמינים כי בריאות וזוגיות טובים הם שער הכניסה שלנו לחיים האידיאליים. ולבסוף, יש גם לא מעט בקרבנו אשר בוחרים לקשור את אושרם בכמות הכסף שהם מרוויחים. למען האמת, אין כאן נכון או לא נכון. מכיוון שאנשים הם שונים מטבעם, הם מודדים את האושר וההצלחה שלהם על פי אמות מידה שונות. וזה בסדר.

לעומת זאת, הדאגה הבלתי מתפשרת (ונגמרת) שההורה חש כלפי ילדיו, היא עובדה אנושית אחרת הנוגעת לכל ההורים באשר הם. באופן טבעי, הדאגה ההורית הזו מתבטאת ברצון לעשות את כל מה שרק אפשר בכדי להבטיח את אושרו של דור העתיד. ואם כבר להבטיח את אושרו, אז מדוע לא להבטיח את עושרו הכלכלי? ובכן, אחת הדרכים בהן ניתן לעשות זאת בצורה יעילה היא לפתוח קופת גמל להשקעה ייעודית לילדים.

מדוע כדאי לפתוח קופת גמל להשקעה לילדים?

קופת גמל להשקעה לילדים מהווה אפיק חיסכון ייחודי ומשתלם עבורם בטווח הארוך. ניתן להפקיד בקופה זו עד 70,000 ₪ מדי שנה וההפקדות יכולות להתבצע מדי חודש בחודשו או באופן חד פעמי.

קופות גמל להשקעה הן מוצר חיסכון גמיש במיוחד. הן מאפשרות לבחור בין מסלולי השקעה שונים המותאמים לאופי החיסכון המבוקש (כל חברה בהתאם לסוגי המסלולים שהיא מציעה). לרוב מדובר במסלולים הבאים:

  • מסלול בסיכון מועט.
  • מסלול בסיכון בינוני.
  • מסלול בסיכון גבוה.

בהתייחס לשלושת המסלולים, ככל שרמת הסיכון עולה, פוטנציאל הרווח עשוי להיות גדול יותר. ההבדל הוא ברמת אחוז הנכסים המושקעים במניות.

חשוב להדגיש אגב, כי אין חובה להישאר במסלול כזה או אחר וניתן להחליף בין מסלולי ההשקעה השונים בכל עת וללא תשלום מס כלשהו, כלומר אתם נהנים מדחיית מס, כל עוד תמשיכו לחסוך לילדים באמצעות קופת הגמל להשקעה. מה שכן, לכל אחד מהמסלולים קיימת מדיניות השקעה שונה.

לבסוף, קופת הגמל להשקעה לילדים מאפשרת ליצור חיסכון משמעותי אך עדיין לשמור על כסף נזיל (ע"י משיכה חלקית או מלאה של הסכום הקיים בקופת הגמל). עוד בהקשר זה, חיסכון בקופת גמל להשקעה יכול להיות עדיף על חיסכון בנקאי למשל, כיוון שלרוב הבנק מציע מסלולי חיסכון ללא תחנות יציאה או מסלולים עם תחנות יציאה בכל אחת לחמש שנים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
affection-baby-baby-girl-377058
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה