טיפים לארגון ברית מילה בבית

נולד לכם בן במזל טוב, ובשמונת הימים הקרובים אתם צריכים לתכנן ולארגן את ברית המילה שלו. האפשרות לערוך את האירוע באינטימיות של הבית שלכם מבטיחה שתהיו עטופים בחברים ובבני המשפחה הקרובים ביותר, שלא תצטרכו לצאת מהבית עם כל חוסר הנוחות הכרוכה בכך לאימא טרייה שזה עתה ילדה, וגם לא תצטרכו לדאוג לאירוח עצמו. כיצד?

טיפ מס׳ 1 להפקיד את הכנת הארוחה בידי המקצוענים 

כשאתם עורכים את ברית המילה בבית, אתם יכולים להשתחרר מכול הדאגה לכיבוד האורחים בזכות השירותים הנפלאים שמוצעים לנו היום ספקים כמו: קייטרינג לאירועים קטנים או ארוחת שף בבית. המשמעות היא שלא תצטרכו לדאוג: לא לבישולים, לא לדאגה לטיב הארוחה, וגם לא לניקיונות אחר כך.

בשנים האחרונות הופכים השירותים המציעים קייטרינג עד הבית ליותר ויותר פופולריים. למה כדאי לכם לבחור בשף פרטי למסיבת ברית המילה שלכם?

  • מובטחת לכם ארוחת גורמה עשויה ממוצרים טריים ובריאים בלבד.
  • אתם לא אלה שצריכים לצאת לשוק לקניות. השף עושה הכול עבורכם.
  • אין מה לנקות – כיף לסיים את האירוע כשהמטבח נקי לחלוטין ואין מלא סירים, מחבתות, צלחות וסכו״ם שצריך לנקות. אתם יכולים להתפנק לכם עם האורחים, ולא לדאוג כלל וכלל לכול הבלגן שנשאר במטבח אחרי הארוחה. אדרבא, המטבח יהיה אפילו יותר נקי ומסודר מאי פעם. כל הכלים יהיו נקיים, המשטחים מנוגבים והרצפה שטופה ומבריקה מניקיון.
  • אתם יכולים להקדיש את הזמן לאורחים, ואם צריך לתינוק, במקום להתרוצץ ולדאוג להאכיל ולהשקות את כולם. 

כולנו מכירים את המארחים המושלמים שבהינף יד מכינים ארוחה מושלמת. אבל לאישה אחרי לידה, גם אם היא הבשלנית הכי מוכשרת והכי יעילה, זה לא הזמן המתאים להתגייס למשימה של האכלת אורחים.

גם למארחים מעולים מגיעה הפסקה. הזדמנות לשבת, להירגע ולתת למישהו אחר לבשל ולהגיש את הארוחה. בדרך כלל השף הפרטי יגיע עם מלצר או שניים, כדי להבטיח שכל הבישול והשירות יהיו מכוסים. בזמן שהשף מתמקד בבישול, המלצר, או המלצרים, מגישים לאורחים אוכל ושתייה.

טיפ מס׳ 2 לבחור את המוהל

זה הזמן להחליט אם אתם רוצים מוהל מוסמך או רופא מנתח שיכול להשתמש בזריקת הרדמה. מומלץ לקבל חוות דעת מחברים או בני משפחה שהתנסו עם מוהל זה או אחר.

לאחר שאתם בוחרים את המוהל, שוחחו איתו כדי לוודא אילו אביזרים יהיה עליכם להכין לקראת טקס ברית המילה, כמו: כיסא ׳אליהו הנביא׳, כיסא לסנדק, בקבוק יין וכוסית לקידוש. 

בנוסף, עליכם להכין בגדים חגיגיים לתינוק, כרית עליה יושכב התינוק, טיטולים, מגבונים סירופ אקמולי ומשחת ויטה מרפן, בקבוק יין מתוק, טליתות לפי הצורך ובקבוק (אם התינוק לא יונק).

כדי להיות בטוחים שלא שכחתם דבר, דברו עם המוהל מראש, עשו רשימה, וסמנו וי על כל אביזר שהכנתם.

טיפ מס׳ 3 לבחור את ״בעלי התפקידים״ בטקס הברית

בטקס ברית המילה יש כמה תפקידים מכובדים כמו:

  • הגבר והאישה שמכניסים את התינוק לחדר
  • הגבר שלוקח את התינוק ומשכיבו על כיסאו של אליהו
  • הגבר שמשמש כסנדק ועל ברכיו מונח התינוק בזמן המילה
  • הגבר שמחזיק בתינוק בעת הקראת הברכות והענקת שם לילד

תצטרכו לבחור את בעלי התפקידים הללו באופן מושכל ורגיש, כך שאף סבא ואף דוד או דודה לא ייעלבו. עדיף אם תספרו לקרובי המשפחה את מי בחרתם, וכך הם לא יופתעו בטקס עצמו. 

טיפ מס׳ 4 לנצל את חדרי הבית 

מומלץ ליצור לכול חלל בבית אפיון משלו, למשל, לארגן את הסלון כך שניתן יהיה לערוך בו את טקס ברית המילה, ואחר כך לפתוח בו שולחן לארוחה החגיגית.

אם יש חצר, פזרו בחוץ כיסאות כדי שאנשים יוכלו קצת להתאוורר ולפטפט ביניהם. את חדר השינה של ההורים רצוי לחסום מפני האורחים, כי הוא ישמש כחדר שבו האם והתינוק יכולים להתארגן בנוחות ובשקט לפני ברית המילה ואחריה. 

אם יש לכם ילדים נוספים, ארגנו את חדרי הילדים כך שילדי האורחים יוכלו להיכנס ולמצוא בהם עניין, כמו משחקים וצעצועים שונים שימשכו את ליבם של הילדים ויתנו להם תעסוקה במהלך האירוע.

טיפ מס ׳ 5 להזמין צלם מקצועי

למרות שבעידן הסלפי כל אחד מאיתנו יכול לשלוף מצלמה ולצלם, עדיף להפקיד את הנושא בידיו של צלם מקצועי שיבטיח לכם צילומים נהדרים ומזכרות נהדרות מהאירוע המרגש.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
mom-2208928_640
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה