ירושלים של זהב: מה למדנו היום בגן?

 

אנשים רבים אינם יודעים להגיד מהו התאריך העברי של יום ירושלים, מבלי לבדוק תחילה בלוח השנה. במקרים חמורים יותר, אנשים מופתעים לגלות שיום אחד בשנה מוקדש לירושלים. אלא שאחת הערים הקדושות, האהובות והמוכרות בעולם ראויה בהחלט ליום ציון משלה.

זוהי עיר הבירה של היהודים, המאכלסת את שלושת הדתות, ומבין שבעים הכינויים שיש לה ברחבי העולם, הכינוי ירושלים של זהב הולם אותה היטב. אנשים מכל הדתות והמדינות חולמים על עלייה לירושלים וכמעט לא קיים תייר בעולם שמגיע לישראל ולא כולל את ירושלים כחלק מהטיול שלו.

זוהי אחת הערים המיוחדות ביותר בעולם, וההיסטוריה של העם היהודי התחילה בה, לצד הקדושה והיופי האופפים אותה. מאמר זה מסביר מהו יום ירושלים ולמה חשוב ללמוד על העיר כבר מגיל הגן.

ירושלים של זהב. ירושלים של קסם וקדושה

ילדים אוהבים לשמוע בגן סיפורים על ירושלים. גננת שיודעת להעביר את המסרים החזקים של העיר הזאת, באמצעות תמונות להמחשה, סרטונים ושירים, מחדדת אצל הילדים את חשיבות היחס הראוי לירושלים, עד שהם מרגישים ברי מזל שנולדו כאן ושלא משנה היכן הם מתגוררים, העיר הזאת נמצאת במרחק נסיעה.

הלימודים בגן על יום ירושלים מוקדשים להוקרת והערכת עיר הבירה של ישראל, והילדים שומעים את אינספור הסיפורים על הכותל, הפתקים עם המשאלות לאל שמקשיב. סוג של קסם אפוף קדושה. הילדים מרותקים לסיפורים, למילים, לקצב של הצלילים, עד שירושלים הופכת מבחינתם לסוג של מציאות בלתי נפרדת מהווייתם.

יום ירושלים כאן והילדים מאושרים

 

כבר מספר ימים לפני התאריך שבו חל יום ירושלים, הילדים לומדים בגן את השירים המאפיינים את העיר, ומזמזמים את "ירושלים של זהב", ו"שישו את ירושלים". הגננת מדפיסה להם דפי צביעה המתארים מקומות מיוחדים בעיר והם צובעים להנאתם את חומות העיר, הכותל המערבי וכיפת הזהב המבריקה.

הם מסמנים על הציורים את המקומות בעיר בהם ביקרו ובהם הם מבקשים לטייל, וכשמגיע יום ירושלים, הגננת מלמדת אותם להכין עבודת יצירה של הכותל המערבי. הם בונים קרטון עם ציורים של אבנים, ומתרגשים להדגיש את הסדקים עם הפתקים הרבים הנושאים את המשאלות של אנשים מכל העולם.

שחרור ירושלים ואמונה בלב

 

חלק מהידע לו זוכים הילדים בגן ביום ירושלים כולל סיפורים על מהות הקדושה של העיר שהוכרזה כעיר הבירה של ישראל, ועל תושבי שלושת הדתות, יהודים, מוסלמים ונוצרים, החיים בעיר בשכנות הרמונית. עד לגיל הגן, הילדים קולטים פיסות מידע המתפזרות סביבם, אך ביום ירושלים הגננת מלמדת אותם את המידע המאורגן הקשור לעיר.

כך, למשל, הם לומדים על המשמעות ההיסטורי של הכותל והמלחמות אותן ידעה העיר, ובמיוחד על הניצחונות שהובילו לשחרור ירושלים.

לאחר שמיעת הסיפורים ובניית הדגמים, כל ילד יכול לכתוב על פתק את משאלתו ולהדביק אותו על הסדקים בדגם שהכין. יום ירושלים הוא הזדמנות מצוינת להחדיר בילדים, בגנים חילוניים או דתיים, את חשיבות האמונה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
jerusalem-1712855_640
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה