כל מה שצריך לדעת על יישור שיניים לילדים ובני נוער

החיוך שלנו הוא מרכיב משמעותי בזהות שלנו ובביטחון העצמי שלנו. לכן, כשהשיניים שמרכיבות את החיוך הזה לא ישרות, עשויה להיות לכך השפעה רבה על הביטחון שלנו לצחוק, לחייך בחופשיות ולהיות אותנטיים וטבעיים ליד אנשים אחרים. הטיפול בחיוך של ילדכם הוא משמעותי, שכן הוא ילווה אותם לאורך כל חייהם, לכן יש להתייחס ברצינות ולשקול בכובד ראש את העיתוי, שיטת הטיפול ודמות הרופא המטפל.

מה כולל יישור שיניים אצל ילדים?

הטיפול הנפוץ ביותר ליישור שיניים אצל ילדים הוא מה שאנחנו מכנים "גשר". גשר מורכב מקוביות מתכת המודבקות לשיניים, שביניהן עובר חוט מתכת שבקצהו גומיות שמותחות אותו. כך נוצרת בעצם דחיפה פנימה של השיניים ולאורך זמן הן מתיישרות. את הגשר יש להשאיר על השיניים למשך תקופה שיכולה לנוע בין חודשים בודדים למספר שנים, ולהתמיד במעקב אצל מומחה ליישור שיניים לילדים. 

אילו שיטות נוספות קיימות ליישור שיניים אצל ילדים?

מלבד השיטה המוכרת והידועה, ישנן גם שיטות נוספות. יש למשל, את שיטת היישור הפנימי, שבה הגשר נמצא בצד הפנימי של השן ולא ניכר הבדל בחיוך של המטופל. זהו פתרון לא רע בשביל שנות ההתבגרות הקשות בהן אנחנו עסוקים המון בתפיסה החיצונית שלנו, עם זאת יישור פנימי יקר יותר ודורש תחזוקה אינטנסיבית יותר.
ישנה שיטה נוספת, הנקראת "יישור שיניים שקוף". יישור שיניים מסוג זה הוא בעצם התאמה מיוחדת של קשתיות שקופות לחלוטין ללסת האישית של כל מטופל, אותן יש להצמיד אל השיניים כמעט בכל שעות היממה, כולל בזמן השינה.
היתרונות של השיטה הם היכולת להקפיד בצורה יסודית על היגיינה, שכן ניתן להסיר את הקשתיות בזמן האכילה, וכמובן שאפשר לחייך בחופשיות במהלך כל הטיפול מבלי לחשוש מקוביות בוהקות ובעלות נוכחות. החיסרון הוא שהטיפול יקר בהשוואה לטיפולים אחרים, על אף שנפרס לאורך פחות זמן.

מאיזה גיל אפשר להתחיל יישור שיניים אצל ילדים?

הגיל המומלץ לתחילת הטיפול הוא אינדבדואלי, ושני מרכיבים משחקים בו תפקיד משמעותי – מרכיב טכני ומרכיב אישיותי. הצד היותר טכני הוא צמיחת שיניים קבועות במקום שיניים זמניות (מה שאנחנו מכנים "שיני חלב"). הצד האישיותי הוא מידת האחריות שילדכם מסוגל להתמודד איתה. על הילד להקפיד לנקות כראוי את חלל הפה, לציית להוראות הרופא ולהקפיד על שימוש בפלטה במידת הצורך. שילוב של שיניים קבועות, ילד אחראי ומשתף פעולה וכמובן רופא מומחה ליישור שיניים לילדים היא נקודת פתיחה מצוינת להתחלת תהליך יישור השיניים.

לאיזה רופא שיניים מומלץ ללכת?

לבחור רופא שילווה אתכם ואת ילדכם למשך טיפול ארוך, זו אינה משימה פשוטה. ראשית, מומלץ לבחון לעומק את דמות הרופא המטפל, כאשר ישנם רופאי שיניים כלליים המציעים שירות של יישור שיניים לעומת אורתודונטים מומחים, אשר מעבר להכשרתם כרופאי שיניים הוכשרו ספציפית בתחום היישור. 

מעבר להכשרה המקצועית כדאי לפנות ליותר מחוות דעת אחת, ולהרגיש את הכימיה ואת האמון שאתם נותנים ברופא המטפל. טיפ נוסף הוא, לפנות לאנשים בחיים שלכם עליהם אתם סומכים מראש, ולבקש המלצות, או לחילופין לקרוא תגובות והמלצות של מטופלים על רופא השיניים בו אתם מעוניינים לבחור. חשוב מאוד שתהיו מרוצים ושקטים בנוגע לרופא שאיתו תבלו זמן לא מבוטל בשביל טיפול שבו תשקיעו סכום לא מבוטל.

לסיכום, יישור שיניים אצל ילדים יכול לחולל ניסים בביטחון העצמי של המבוגרים לעתיד שהם. החיוך משפיע על היכולת שלנו להכיר חברים חדשים, להתראיין בצורה מרשימה ולהרגיש בנוח בינינו לבין עצמנו ובינינו לבין הסביבה. אל תתפשרו על איכות הטיפול והרופא בהחלטה כה חשובה כמו זו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
person-1284444_640
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה