כל מה שצריך לדעת על כתמי פיגמנטציה בהיריון

היריון הוא חוויה עוצמתית ביותר שמשנה לגמרי את הגוף של האישה. לצד העובדה שצריך לחבק את השינויים, כי בסופו של דבר את מביאה חיים חדשים לעולם, צריך גם לדעת איך להתמודד עם השינויים האלה ואיך ניתן לטפל בהם. אז כולנו מכירים את התסמינים השכיחים כמו עלייה במשקל וסימני מתיחה בהיריון, אבל האם ידעת שפיגמנטציה בהיריון היא גם תסמין מאוד נפוץ? אז בין אם את בתחילת ההיריון, או שכבר הופיעו אצלך סימני הפיגמנטציה, הגיע הזמן לשפוך אור על הנושא ולעזור לך להבין טוב יותר איך להתמודד איתו.

מה זה פיגמנטציה של היריון?

פיגמנטציה בהיריון היא בעצם פיגמנטציה מסוג מלזמה, שלרוב נראית כמו כתם גדול על כל הפנים בצורת מסיכה. הפיגמנטציה הזאת מתחילה להופיע בשלבי ההיריון המתקדמים והיא נוצרת בעקבות השינויים ההורמונליים שקורים בגוף. הדבר הזה יכול להביא אישה למצב של חוסר ביטחון שכן העור לא נראה בצבע אחיד, ויש בו כתמים באזורים בעייתיים כמו שפם, שגורמים להרגשה לא נעימה. בנוסף הפיגמנטציה יכולה לגרום לאיבוד הלחות בעור ולמצב של עור יבש ומגורה עד כדי קילופים. לכן שתיית מים מרובה במהלך ההיריון תתרום לנושא וגם מריחת קרם לחות להזנת העור באופן תמידי.

מתי אפשר לטפל בפיגמנטציה?

ישנם סוגים שונים של טיפולים באמצעות חומרים טבעיים שניתן להשתמש בהם כבר בתקופת ההיריון, רק תשימי לב שיש להימנע מכל תכשיר שמכיל חומצה סליצילית, רטינול ושמנים ארומטיים. את הרכיבים הפעילים בכל תכשיר ניתן לקרוא על גבי האריזה ולפני כל שימוש בתכשיר חדש בתקופת ההיריון מומלץ להתייעץ עם הרופא לגביו. קחי בחשבון שלעתים הפיגמנטציה נוטה להיעלם מעצמה בתקופה שבין שלושה חודשים עד חצי שנה לאחר ההיריון, לכן אל תרוצי לקבוע תור לקוסמטיקאית שניה אחרי הלידה ומומלץ לנסות לתת לגוף להיפטר מהפיגמנטציה בעצמו.

איך מטפלים בפיגמנטציה?

  • טיפולים ביתיים –
    טיפולים מהסוג הזה תוכלי לבצע גם במהלך ההיריון, רק יש להיזהר מרשימת החומרים האסורים לשימוש. ניתן להשתמש בקרם שמכיל ויטמין C, הוא ידוע בהבהרת כתמים בפנים ומזין את העור בלחות עד למצב של מראה עור חלק ואחיד. בנוסף ניתן להכין מסיכות ביתיות לשימוש ממיץ לימון או חומץ תפוחים, שניהם ידועים בתכונותיהם המבהירות וניתן למרוח על הפנים למשך שלושים דקות ולאחר מכן לשטוף. רק תיזהרי ממגע באזור העיניים.
  • טיפולים תרופתיים –
    טיפול שינתנו לאחר תקופת ההיריון בצורת כדורים שיש ליטול למשך כמה חודשים, עד להיעלמות של הכתמים בפנים.
  • טיפולים קוסמטיים –
    כיום קיימים מגוון סוגים של טיפולים קוסמטיים, שחלקם כוללים סדרת טיפולים או רק טיפול אחד בודד, בהתאם למצב הפיגמנטציה שלך. הטיפולים שמוצעים הם הסרת פיגמנטציה בלייזר, פילינג כימי וטיפול בשיטת IPL. שימי לב שבתקופת הטיפול אסור להיחשף לשמש, ואם אין מניעה מהשמש, אז יש להימרח במקדם הגנה גבוה.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
סיכון בהריון
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה