למה חשוב להקריא לעובר סיפור?

גם במהלך ההיריון וגם אחרי ההיריון חשוב להקריא סיפורים לילדים על מנת שיוכלו לפתח את הדימיון ולהעשיר את הידע שלהם בכל מיני נושאים. ספרי ילדים הם דבר מדהים המאפשר לפתח את המוח וגם למידת דברים חדשים מדי יום.

קריאת ספר לעובר

השאלה שכולם שואלים היא: באיזה גיל כדאי להתחיל להקריא סיפורים לילדים? יש האומרים שכדאי כבר מאמצע ההיריון, אפילו מחודש רביעי או חמישי, ולאו דווקא להתחיל אחרי הלידה. העובר שומע את קול האם, מתחבר אליו, ובעצם מתרגל לקול הרך והעדין של הוריו במהלך קריאת סיפור.

אנשים רבים מתחילים לקרוא ספרים לילדיהם כבר מההיריון ואפילו בגיל עשרה ימים. התינוקות מצליחים להבין את התמונות ואת התמונה הכללית בסיפור, מה שמפתח להם את המוח מהר יותר וגורם להם להבין יותר דברים. זהו דבר מדהים במיוחד בגיל כל כך צעיר ואפילו מתוך הבטן.

סיפורים ושירים לכל גיל

כיום אפשר למצוא סיפורים מקוריים ואפילו סיפורת מקומית שמתורגמת משפות זרות. סיפורים ממדינות אחרות זה דבר מאוד מעניין שכן זה מראה תרבויות שונות וגידול ילדים בצורה קצת אחרת. ילדים אוהבים שירים ומעשיות ואפשר להראות להם שגם במקומות רחוקים יש משהו מעניין.

אפשר להקריא לעובר סיפורים שונים על חיות ותרבויות ובכך הוא ישמע את הקול של הוריו ויתרגל אליו. אפשר גם להשמיע את הטקסט במגוון קולות שונים, ואפילו להדגים בדיוק כמו שעושים לילדים קטנים לאחר הלידה. זה דבר שמאוד מוסיף לקריאה ואף משדרג אותה בכמה רמות.

דבר נוסף שאפשר לעשות באמצע ההיריון זה הפיכת החוויות לסיפור שלם. חוויות יומיומיות הן סיפור בפני עצמו, ואפשר לדבר אל העובר גם לפני שנולד ולשתף אותו בחוויות שהוריו עברו. כך אפשר להתחבר אליו יותר, החוויה יותר מקשרת בין האם לעובר שעוד לא נולד, וגם מספרים סיפור מציאותי הקשור לחיי היום יום של המשפחה.

בגילאים מאוחרים יותר, אפשר לרכוש ספרים שיותר ידברו לילד, במידה והוא נוטה להשתעמם מהר יותר. ילדים אוהבים דברים ויזואליים, הם אוהבים להסתכל, במיוחד בגיל צעיר. כל דבר מעניין אותם. לכן חשוב למצוא ספרים שגם מפתחים את הידע, גם מלמדים משהו חדש וגם מאוד ויזואלים עם עיצוב מעניין ומרהיב.

סיפורים דרך הבטן

אין ספק שלידה זה משהו מרגש. גם החוויה ההריונית היא משהו מיוחד, כשמרגישים את העובר זז ואפילו מגיב. כשמספרים סיפור, אפשר לדעת מה קורה. חשוב מאוד לקרוא סיפורים גם בשביל האם וגם בשביל העובר שעוד לא נולד. כך הוא לומד להתפתח כבר מהשלב בבטן ובהחלט ירצה לשמוע הרבה מאוד סיפורים ושירים כשיוולד ויהיה קצת יותר גדול.

למה זה חשוב לקרוא בהיריון? היריון זו חוויה מרגשת ומאתגרת כאחד. חשוב להתחבר אל העובר בצורה העמוקה ביותר וגם להתעסק במשהו שמרחיק אופקים ומפתח את הדמיון. קריאת ספרים זה אחד הדברים הללו, במיוחד ספרים שמעשירים את הידע ומספרים על חוויות מעט אחרות, אותן לא ניתן לאמוד במילים.

כיום אפשר למצוא אינספור סיפורים ושירה מתורגמים משפות זרות לשפה המקורית, וכך ליהנות מתרבויות שונות וחוויות חדשות ומסעירות יחד עם התינוק.

המאמר נכתב באדיבות הוצאת כרמל ירושלים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
Depositphotos_106552996_s-2019 (1)
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה