מאיזה גיל מומלץ לאמץ חיית מחמד כדי ללמד את הילד אחריות?

אז הילד שלכם לא מת שתביאו לו חיית מחמד: כלב, חתול, שפן, או כל בעל חיים אחר. אין ספק שמדובר על רצון מקסים וכנה של הילד, אבל אנו צריכים לשאול את עצמנו ברצינות ובכנות: האם הילד שלנו מספיק בשל למהלך כזה? האם הוא יכול לטפל בחיית המחמד בצורה טובה ובוגרת? מלבד הרצון שלנו שהמטלות של הטיפול בחיית המחמד לא יפלו עלינו בסופו של דבר, חשוב לזכור שחיית מחמד היא לא צעצוע דומם. אם הילד שלנו לא יהיה מספיק בוגר ואחראי על מנת לטפל בה החיה תסבול, וזה דבר שאנחנו בוודאי לא רוצים לגרום לה לחוות. 

 

אז מאיזה גיל אפשר לאמץ חיית מחמד?

קודם כל חשוב מאוד לדעת שאין כאן תשובה אחת ואין כאן נוסחת קסם. כל ילד הוא עולם שלם בפני עצמו, ילדים הם לא רובוטים אלא יצורים אינדיבידואליים. לכל ילד יש תכונות אופי שונות, וקצב ההתפתחות שלהם שונה. יש ילדים קטנים יחסית שאפשר להטיל עליהם הרבה אחריות, יש להם זיכרון טוב, והם יודעים מהן המטלות שלהם. לעומת זאת יכולים להיות גם ילדים יותר גדולים מהם אבל קצת יותר עצלנים, פחות אוהבים למלא מטלות ומשימות, ועוד.

בקיצור, הכל תלוי בילד שלכם ובאישיות האינדיבידואלית שלו. אבל הכנו לכם כאן כמה תכונות שכדאי מאוד שיהיו כבר מפותחות אצל הילד כדי שיהיה אפשר לאמץ עבורו חיית מחמד. אם תרצו ללמוד ולקרוא עוד על כל מה שקשור לאימוץ וטיפול של חיות מחמד תוכלו ללחוץ כאן על הקישור הזה https://hapina-shel-michal.co.il.

לאמץ כלב

אחריות

אחת התכונות החשובות ביותר לגידול חיית מחמד היא אחריות. כפי שאמרנו, חיית מחמד היא לא צעצוע שצריך להחליף לו בטריות. צריך להאכיל אותה, להשקות אותה, לקחת אותה לטיולים, ולדאוג לה לדברים שונים. אם הילד לא מספיק אחראי צריך לעבוד איתו על התכונה הזו. מה שאפשר לעשות הוא להביא חיות שדורשות פחות טיפול, ולאט לאט לבנות את האחריות של הילד.

 

חריצות

חריצות היא גם תכונה חשובה בטיפול בחיית מחמד. לפעמים צריך לקום מוקדם כדי לצאת עם הכלב לסיבוב בשכונה, לפעמים צריך לעבוד קשה בניקיון של הכלוב של חיית המחמד, או בדברים אחרים. צריך לוודא שהילד מספיק חרוץ ומוכן לעבוד קשה לפני שמאמצים חיית מחמד.

לאמץ כלב

התמדה

תכונה נוספת שצריכה להיות מפותחת מספיק היא התמדה. כל ילד יתלהב בשבועיים הראשונים מחיית המחמד החדשה. אבל מה יקרה אחר כך? צריך שלילד תהיה מספיק יכולת להתמיד בטיפול בחיה כדי שהמטלות לא יפלו עליכם בסופו של דבר.

 

סיכום

אין ספק שחיית מחמד תורמת המון להתפתחות של ילדים, עם זאת, צריך להבין מאיזה גיל זה מתאים. אפשר להתחיל בחיות שדורשות פחות השקעה ולאט לאט לעבור לחיות כמו כלב או חתול.

לאמץ כלב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
לאמץ כלב
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה