מהי הדרכת הורים לילדים מחוננים ומי זקוק לה? 

הורים לילדים מחוננים לרוב ימצאו את עצמם מתגאים בהתפתחות של ילדיהם, בין אם זה דיבור, לימוד קרוא וכתוב, ולמידת שפה זרה. אבל יחד עם כל הגאווה, הורות לילדים מחוננים לעיתים קרובות מתגלה כאתגר גדול. הילד אמנם ילד, אבל מה עושים כשקשה לעמוד בקצב של הרמה האינטלקטואלית שלו?

 

מהי הדרכת הורים לילדים מחוננים?

הורים שהם לא מחוננים בעצמם, או אפילו הורים מחוננים שלא גדלו במסגרת שבה התייחסו אליהם כך, עשויים להיתקל בקשיים בחינוך של ילד מחונן. לעיתים, הם אפילו עשויים להרגיש כי הילד עולה עליהם ברמה האינטלקטואלית ובכך לפתח רגשי נחיתות. הדרכת הורים מביאה כלים להורה להתמודד עם הקשיים היום יומיים.

הדרכת הורים נעשית לרוב ע״י פסיכולוג מומחה לילדים מחוננים, היא מציגה להורים את המצב שבו הם נמצאים ועונה על שאלות רבות. מעבר לכך, הדרכת הורים מאפשרת להתאים את האופי של הילד, המסוגלות והכישרון הייחודי שלו לאופי השיטה והגישה שבה יומלץ להורים לפעול.

עוד על מחוננות תוכלו למצוא כאן.

 

״היום אפשר למצוא הכול באינטרנט״

אמנם היום אפשר למצוא הכול באינטרנט, אבל במידה ותגללו אתם תמצאו מגוון של כתבות שלעיתים סותרות אחת את השנייה, והכתבות גם לא מתייחסות בהכרח לילד שלכם. כל ילד הוא מיוחד, נכון שאומרים את זה על כל הילדים, אבל כשזה נוגע לילדים מחוננים המשפט הוא מדוייק יותר. הדרכת הורים נותנת את מה שהאינטרנט לא מציע, המלצות בהתאמה אישית.

 

איך אפשר לדעת אם יש צורך בהדרכת הורים?

במידה והילד הוא מחונן סביר להניח שיש צורך בהדרכת הורים. אז גם אם כבר יש לכם ילדים ואתם מרגישים שאתם יודעים מה טוב בשביל הילד שלכם, תחשבו שוב. על מנת שתוכלו ליצור סביבה מפתחת המתאימה לכישרון של הילד, אתם תצטרכו להבין את הקשיים שאיתם הוא מתמודד ואיך לגשת אליהם.

הילד שלכם כנראה בעצמו לא מבין את הקשיים שהוא חווה ומסתכל עליכם כדמות סמכותית שדואגת לו, תפקידכם לדאוג לכך שתדעו איך לעשות זאת. גישה לא נכונה עשויה ליצור בעיות משמעת, ולעיתים אף לפגוע בקשר בין ההורה לילד.

 

מתי כדאי להתחיל?

כמה שיותר מוקדם, העדיפות היא ברגע שבו הילד אובחן כמחונן להתחיל לגשת להדרכת הורים. במידה ולא ידעתם על האפשרות הזו, עדיף מאוחר מאף פעם. הדרכת הורים יכולה להביא את הכלים להתמודדות בכל גיל ושלב שהילד נמצא בו. הקשיים של להיות ילד מחונן, ההתמודדות עם הסביבה השונה, והאינטליגנציה שלא תואמת את הגיל, נמצאים תמיד.

הדרכת הורים מומלצת על מנת שתוכלו לעלות בזמן על הקשיים היום יומיים של ילדכם, תוכלו לעזור לו להתמודד איתם ולהיות פעילים בחייו. אין שום דבר רע בלבקש עזרה, בעיקר כאשר מדובר בילד שמתמודד עם שאלות רבות כשלפעמים אין להורה תשובות ברורות לענות.

הדרכת הורים לילדים מחוננים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
ילדים, התפתחות
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה