מהי שיטת לילה טוב לתינוקות?

לילות ללא שינה יכולים להעכיר את האווירה בבית ובאופן כללי להוביל לשורת קשיים מיותרים. מכאן שאם גם לכם יש בבית תינוק שבמהלך היום מקסים ומתוק, אך בלילה הופך לתינוק שרק רוצה על הידיים (ואם לא אז פשוט לבכות), נראה שגם אתם צרכים לדעת שאין זו בהכרח המציאות שתלווה אתכם במשך השנתיים הבאות, אלא יש מה לעשות. קיים פתרון – כזה שמצריך את שיתוף הפעולה שלכם וכמובן שגם ליווי מקצועי, וכאן אנו נציין לטובה את שיטת "לילה טוב", השיטה היחידה שהותאמה לקהל הישראלי ושמעניקה מענה תמידי לבכי. מעוניינים בפרטים נוספים?

אמונה בתהליך

שיטת לילה טוב פותחה בשנת 2006 ע"י גנית פרג. שיטה זו הוכיחה את עצמה לאורך השנים ומחזיקה באחוזי הצלחה מאוד גבוהים – כ92% הצלחה. מהו הסוד שמאחורי השיטה? העובדה שמעניקים מענה תמידי לבכי, משמע הורה שמרגיש שהוא פועל לטובת הילד, הנו הורה שמאמין בדרך – עובדה שמסייעת להתמיד גם כשיותר קשה.

הדרכת הורים

שיטת "לילה טוב" היא יותר משורת טיפים עבור שינה נכונה, אלא מדובר במיני הדרכת הורים, למרות שהכלים שרוכשים ילוו לאורך השנים ויסייעו במגוון סיטואציות משפחתיות. להלן עקרונות השיטה: בראש ובראשונה שמים את טובת הילד במרכז – מבינים שחשוב שהילד ילמד לישון שינה רציפה ללא שום תלות בהתנהגות או נוכחות. על מנת להגיע למטרה מייצרים דפוסים קבועים, ולו באמצעות טקסים (מקלחת, סיפור וכדומה), כאשר בכול פעם שהילד בוכה מרימים, מרגיעים ורק לאחר מכן מחזירים למיטה.

בניית אמון

חשוב להבין ששיטת "לילה טוב" אינה שיטת קסם שמאפשרת לבצע "העתק הדבק" בהתאם לליווי שעברו אנשים אחרים, וזאת כי אין תהליך אחד שדומה לשני, אלא עבור כל משפחה נבנית תכנית עבודה מעט שונה – בהתאם להרגלים, צרכים, אילוצים וכדומה. עם זאת, כן ניתן לומר שהבסיס נשאר זהה: מערכת היחסים שבין התינוק להורה מושתתת על אמון – התינוק יודע שברגע שהוא יזדקק להורה, הוא יהיה שם עבורו.

ליווי צמוד

אחד מהיתרונות הגדולים של השיטה טמון בליווי האישי. השיטה נלמדת בקורסים מקצועיים, כך שיש לא מעט יועצי שינה שמלווים אינספור הורים – בארץ ובחו"ל. חשוב להבין שהליווי אינו רק כרוך בהיכרות אישית עם ההורים ובהתאמת תכנית אישית, אלא מדובר בליווי ממושך, כאשר בדרך כלל ניתן לבחור בין שתי אופציות: שיחת ייעוץ שבועית ושיחת ייעוץ יומית. מדוע שיחת המעקב כה חשובה? ראשית על מנת שיתאפשר להבין מתי נכון להתקדם אל עבר השלב הבא ושנית כיוון שלא פעם ההורה זקוק למילה טובה ולחיזוק, ולו כי התינוק מביע קושי, ההורה אינו בטוח כיצד להגיב, השגרה השתנתה וכדומה.

ארבעת השלבים

מבקשים להבין יותר לעומק במה דברים אמורים? בעיקרון קיימים ארבעת השלבים הבאים:

  1. משכיבים את התינוק לישון בזמן שכף היד מונחת עליו בעדינות.
  2. משכיבים את התינוק לישון כאשר יושבים בסמיכות אליו, אך ללא מגע.
  3. משכיבים את התינוק לישון כאשר יושבים רחוק ממנו.
  4. משכיבים את התינוק לישון ויוצאים מהחדר.

לאור הדברים ניתן להסיק שמדובר בתהליך שמצריך התמדה, אך כפי שהנתונים מלמדים, ההשקעה אכן משתלמת, וכבר מהשבוע הראשון תיהנו משינוי משמעותי.

תתעוררו – יש פתרון!

גם אתם רוצים לזכות בתוצאה הרצויה – תינוק שאינו חושש להיכנס למיטה ושאינו טורח להתעורר לפני הזמן? ובכן אם גם אתם מבקשים לחזור לשגרה ולסייע לילד שלכם ללמוד לישון, טוב לדעת שיש שיטה שגם מעניקה מענה מלא לבכי וגם עובדת – שווה בדיקה!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
שיטה טובה לגרום לתינוקות לישון
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה