מה זה צילינדר בעין

צילינדר בעין הינו מצב אשר נקרא בשפה רפואית "אסטיגמציה", כאשר מצב זה נפוץ לא רק בישראל אלא בכלל בעולם ובכל הגילאים. סובלים מקוצר ראייה, אולי אפילו כאבי ראש וסחרחורות? הנה כמה טיפים שכדאי לקחת אתכם לאופטומטריסט.

כאשר מדובר על צילינדר בעין, מתכוונים לכך שנוצר מצב בו הראייה עלולה להיות מטושטשת ואפילו "מרוחה"  או מעוותת. בחלק לא קטן מהמקרים צילינדר בעין קיים כבר בגילאים מוקדמים, אך מצב זה לא תמיד יהיה מורגש לפני שהילד יתחיל לקרוא. באופן כללי, שיטות הטיפול הנפוצות במצב של צילינדר בעין הן:

  • משקפי ראייה לבעלי צילינדר
  • עדשות מגע מתאימות
  • ניתוח לייזר לתיקון הראייה

 

מבחינה פיזית, מה זה צילינדר בעין ומדוע נוצר?

מבחינה פיזית, אסטיגמציה היא מצב שבו לקרנית בתוך העין יש צורה לא תקינה\סדירה. במצבים אלו, הקרנית אינה ממקדת אור באופן שווה בחלק האחורי של העין, הנקראת רשתית. מצב זה הוא שונה מקוצר ראייה, מה שעשוי להיגרם מסיבות שונות. הסממנים עשויים להיות דומים, אך הטיפול שונה.

באופן כללי, הסיבה השכיחה ביותר לאסטיגמציה היא העקמומיות של הקרנית. המצב הזה משנה את האופן שבו האור עובר דרך העין, וכתוצאה מכך, תמונות עשויות להתעוות והראייה עשויה להיטשטש. במקרים מסוימים, אופטומטריסט ורופאים יכולים למצוא כי צילינדר בעין נגרם מחוסר שלמות בעדשת העין או אפילו מהצטלקות בקרנית.

צילינדר בעין

מה חשוב לדעת על ניתוח לייזר לטיפול בצילינדר?

כשמדובר בטיפול במצב של אסטיגמציה, ניתוח הוא אופציה שאנשים רבים שוקלים. זאת, בהנחה שמשקפי ראייה מותאמים אינם עוזרים והצילינדר אפילו הולך וגדל. עם זאת, לפני שעוברים כל סוג של ניתוח בעיניים, חשוב להבין את הסיכונים והיתרונות הקשורים בהליך.

בתוך כך, הסוג הנפוץ ביותר של ניתוח לאסטיגמציה הוא הליך תיקון ראייה בלייזר. הליך זה למעשה מעצב מחדש את הקרנית ומאפשר לאור להתמקד בצורה נכונה ברשתית. באופן כללי, הליך זה נחשב בטוח. יחד עם זאת, יש מה לדעת בנושא, המשיכו לקרוא.

 

הסיכונים בהליך לייזר לתיקון צילינדר

למרות שהליך זה הוכח כבטוח ויעיל כבר לפני שנים לא מעטות, חשוב להבין שקיימים סיכונים פוטנציאליים בהליכים אלו. חלק מהסיכונים הם:

  • סיכון לזיהום: עלול להתרחש אם לא מקפידים על נהלים ניתוחיים או נהלי החלמה.
  • רגישות לאור: מורגשת בד"כ בתקופת ההחלמה, אך לעיתים גם בהמשך.
  • ראייה מטושטשת: לעיתים מטופלים מדווחים על "הילות" לילה, כלומר "מריחה" בראייה.

לסיכום, צילינדר בעין הוא לא משהו שאתם חייבים לחיות אתו, בטח שלא אם אתם מוצאים את עצמכם עם כאבי ראש וראייה מטושטשת. לא פעם, צילינדר בעין יכול להוביל גם למצבים של מיגרנות, בחילות, סחרחורות ועוד. לפני כל דבר אחר, בצעו את הבדיקות הנדרשות אצל רופא עיניים או אופטומטריסט.

צילינדר בעין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
צילינדר בעין
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה