מה עם הקטנטנים?

"הופ הופ טרללה גדלתי בשנה"- כל כך מהר עברה לה עוד שנה והזאטוט הקטן גדל, ההורים מרגשים ורוצים לחגוג ולעשות מסיבה- מסיבה להורים וגם לקטנטנים. אך מה עושים בגיל צעיר? מה יגרה את חושיהם של הילדים הקטנים? מה תהיה ההפעלה? איך להתחיל בתכנון החגיגה? נעשה לכם קצת סדר בראש:

בחירות חשובות

התחלה הנכונה ביותר לקבוע תאריך ושעה ליום הולדת, לבחור אם בחגיגה תיערך באמצע שבוע או בסוף שבוע. יש לקחת בחשבון את נוחות ההורים,שכן בגיל הצעיר הורים נשארים ביום הולדת עם ילדם הקטן, ואינם משאירים אותו לבד. לאחר שהתאריך והשעה נקבעו יש להחליט היכן תיערך המסיבה. האפשרויות מגוונות ורבות אך קודם כל השאלה המתבקשת היא: האם לערוך את החגיגה בבית או מחוצה לו? לכל מקום יש יתרונות וחסרונות: יום הולדת בבית מצריכה ארגון והכנה של הבית לפני, יש להזיז חפצים ורהיטים מסוכנים ושבירים, יש לפנות רהיטים כדי שיהיה מספיק מקום לכל האורחים. אם יש משחקים היקרים לבעל השמחה יש להסתירם כדי שלא יגעו וישחקו בהם. חגיגה שתיערך בבית תהיה יותר אינטימית הילדים וההורים יהיו יותר קשובים למפעיל ופחות יתפזרו במרחב הביתי. לאחר החגיגה תידרש עבודה של סידור וניקיון. יום הולדת מחוץ לבית תחסוך את הבלגאן שבבית ואת הניקיונות וסידור הבית לפני ואחרי היום הולדת. הבית נשאר נקי ומסודר ולהורים של הילד החוגג יש מרווח נשימה, יותר קל לארגן. מזג האוויר לעיתים חורץ את ההחלטה באם לחגוג בבית או מחוץ לבית.

פעילויות לקטנטנים

ישנן מגוון רחב של פעילויות לילדים והאופציות העומדות לרשותנו רבות: הפעלה של מנגינה- צלילים ומוסיקה ילדים אוהבים וניתן להפעילם דרך כלי נגינה  והקשה שונים, כגון: חליל, דרבוקה, תוף, גיטרה ועוד.ניתן גם לקריא להם סיפור ולהמחיזו. ימי הולדת עם מתקנים מתנפחים מקפיצים את המסיבה לחוויה בלתי נשכחת. הפעלה עם ליצן שיצחיק וינפח בלונים בצורות, קוסם מרתק. אופציה נוספת, היא לחגוג במשחקיה.

חשוב ביותר

חשוב לזכור ולקחת בחשבון שילדים קטנים רמת הקשב והריכוז שלהם היא קצרה יחסית, וזמן החגיגה תיערך כשעה וחצי עד שעתיים לכל היותר. דבר נוסף חשוב לא פחות, היא ליצור אווירה שמחה, צבעונית אם הרבה גירויים לקטנטנים, לקשט בבלונים, סרטים צבעוניים ובדגלונים. רצוי שכלי ההגשה, הצלחות וכוסות יהיו גם כן צבעוניים ויגרו את חוש הראיה. יש להשמיע ברקע שירי ילדים ובפרט שירי יום הולדת לילדים אשר ירוממו את השמחה ויגרמו להנאה מרובה גם לחוש השמיעה. ביום הולדת לקטנטנים יש לכבד בכיבוד התואם לגילם, מים, ממתקים רכים, פירות חתוכים, פסטות עוגת שוקולד ועוד. ההורים המתארחים גם כן ישמחו לכיבוד וניתן להוציא גם שתייה חמה ושתייה קרה, עוגות, מאפים, ירקות ופירות חתוכים וכל העולה על רוחכם.

משפט סיכום: יום הולדת לקטנטנים זו חוויה מאתגרת בשביל ההורים, מלאת הנאה והתרגשות, קלה לארגון והכי חשוב משמחת את הילד החוגג.

בהצלחה!!!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
kid-1241817_640 (1)
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה