מיצוי הפוטנציאל לילד בעזרת טיפול באומנות

הורים רבים מוצאים את עצמם לא פעם תרים אחר טיפולים רגשיים לילדיהם. עובדה זו התגלתה לנו לא מזמן, כשגילינו שהבת שלנו חווה קשיים בבית הספר. לכן, בדקנו באופן מעמיק כל מיני טיפולים שמותאמים לילדים וחזרנו עם רשימה ארוכה. המדריך הנוכחי יציג בפניכם את הטיפול הראשון שיצא לנו להכיר מקרוב – טיפול באמנות. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות איך הטיפול יכול להוביל למיצוי הפוטנציאל של ילדים.

 

רגע, מה זה בכלל טיפול באמנות?

לפני שנעמיק בנושא, ראוי להסביר מה זה אומר "טיפול באמנות". נציין כי מדובר בתחום חדש יחסית שמאפשר לילד להביע את עצמו באופן שאינו מילולי. הכוונה היא לטיפול שמתבצע באמצעות יצירה מסוגים שונים (צביעה, פיסול, ציור ועוד). במהלכה מתאפשר לילד להתכנס אל תוך התחושה התרפויטית ולבטא את עצמו.

טיפול באמנות לילדים

מיצוי הפוטנציאל באמצעות הטיפול – כך הדבר בא לידי ביטוי בפועל

מי שמגיעים אל טיפול באומנות לילדים צפויים לעבור תהליך שיאפשר להם "להזיז" הצידה כל מיני חסמים רגשיים שצברו עם הזמן. שכן, אלה עשויים להקשות על הדרך שתוביל למיצוי הפוטנציאל. כאמור, הטיפול באמנות מסייע לעבד את החוויות הרגשיות ומאפשר לפוגג עם הזמן את החסמים השונים שהובילו לקושי. הליך זה מעניק לילד ביטחון בעצמו ובסביבה שלו – דבר שיוביל אותו למצות את הפוטנציאל שלו בתחומים שונים.

 

הדרך אל מיצוי הפוטנציאל מצריכה סבלנות וקשב

הורים שמבקשים לשלוח את ילדיהם לטיפול מסוג זה צריכים לדעת שמדובר בהליך שצפוי לארוך מספר מפגשים. שכן, הילד צריך קודם כל להתרגל לחוויה ולהגיע לחדוות היצירה. יש ילדים שמצליחים להגיע לשלב זה במהירות, בעוד אחרים צריכים זמן מה כדי להתרגל ולהרגיש בנוח. הורים מדווחים לא פעם כי הילד שלהם לא מדבר בפניהם באופן גלוי וישיר בכל הנוגע למצוקות ולרגשות שהם חווים.

אנחנו כאן כדי לציין בפניכם עובדה חשובה בהקשר זה – יש ילדים צעירים שעדיין לא בשלים מבחינה קוגניטיבית, מילולית או רגשית. כך שהם לא יכולים לתאר לאחרים אודות החוויה הפנימית שלהם. לעיתים תחושות של חרדה ואשמה עשויות להקשות על שיח מילולי, כך שיש צורך בשימוש באמנות, כדי להגיע לרבדים עמוקים ולטפל בהם.

טיפול באמנות לילדים

רוצים לשלוח את הילד לטיפול? כך תבחרו במטפל מתאים

אנו רוצים להציג בפניכם את הדרך שתאפשר לכם להגיע אל המטפל המתאים ביותר עבור הילד שלכם. ההמלצה שלנו היא לבדוק שמדובר במי שיש לו ניסיון רב בתחום והמלצות מצד הורים אחרים. את המידע הזה תוכלו להשיג ברשת, באמצעות שיח עם הורים או מורים.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל האינפורמציה החיונית לגבי מיצוי הפוטנציאל של הילד בעזרת טיפול באמנות. כעת, אתם יודעים הכול אודות ההליך, כך שנותר לכם רק לבחור במטפל מומלץ.

טיפול באמנות לילדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
טיפול באמנות לילדים
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה