ממיטת תינוק למיטת מעבר

הילדים גדלים מהר מאד, הזמן טס והזאטוט שאך נולד לא מכבר, הופך מהר מאד מתינוק לילד קטן ושובב.

מתי הזמן של הקטנטן שלכם להתקדם ממיטת תינוק למיטת מעבר

בסביבות גיל שנתיים ולפעמים אף קודם לכן, הילד הגדול, אינו אוהב לשהות פרקי זמן ארוכים במיטה, המרחבים בבית קורצים לו ולכן זה הזמן לרכוש עבורו מיטת מעבר כדי שאט אט יעבור לישון בה. אחת הסכנות במיטת תינוק בגילאים מתקדמים היא יכולת הטיפוס על המיטה שמתפתחת אצל הוולד עם הזמן. ברגע שהוא עולה ויורד ממנה ללא בעיה, קיימת סכנה שהוא ייפול. מבחינה בטיחותית זה הסימן שהילד מספיק גדול כדי לישון במיטת מעבר.

מיטת מעבר היא מיטה בטיחותית המותאמת לילדים בסביבות גיל שנתיים עד שלוש שעל פי גובהם הם לא זקוקים למיטה ארוכה כמו מיטת נוער אלא מיטה קצרה יותר. מיטת מעבר נמוכה מאד כדי שהילדים יוכלו לעלות למיטה ולרדת ממנה בקלות, בבטיחות ובנוחות. המיטה כוללת מחסום כדי שהם לא יפלו מהמיטה לרצפה .

איך לחסוך כסף בעת רכישת מיטת מעבר

  • עלות המיטה מורכבת מהמיטה עצמה ומהמזרן. מכיוון שגודלם של שני המזרנים הוא זהה, אפשר להעביר את מזרן מיטת התינוק למיטת המעבר וכך לחסוך את עלות רכישת מזרן נוסף.
  • לקראת הלידה כדאי לרכוש מיטת תינוק ההופכת בבוא הזמן למיטת מעבר וכך מבצעים פעולה במחשבה תחילה שחוסכת בהמשך סכום כסף נאה. התינוק רגיל למיטה זו, למצעים ולשמיכה ומכיוון שהוא למעשה נשאר לישון באותה המיטה, המעבר יהיה קל ולא חד וקיים סיכוי רב שהוא לא יפתח התנגדויות לשינוי.

רכישת מיטת המעבר – שלב אחרי שלב

בתחילה יש לשוחח עם הילד, להסביר לו שהוא כבר גדול ולכן זה הזמן לעבור למיטת מעבר כמו ילדים אחרים שהוא מכיר, אחים גדולים שלו, בני דודים וחברים . בשלב השני רצוי להגיע אתו לחנות כדי לרכוש את מיטת המעבר, זו תהיה חוויה נפלאה עבורו . הילד יעזור להוריו לבחור את המיטה האהובה עליו במיוחד.

רצוי לשתף את הילד בתהליך ההרכבה והבניה של המיטה שרכשו ולהציב אותה באותו מיקום שבו הייתה עד עתה מיטת התינוק, וכך הוא יראה אותה יום יום אחר יום ויתרגל לנוכחותה, ישחק בה ויתחיל לאט לאט להכיר במציאות החדשה. את מיטת התינוק יש להשאיר בחדר עוד כמה ימים או שבועות עד שיסתגל למיטה החדשה ורק לאחר מכן יש לקפל אותה ולהוציאה מטווח הראיה שלו.

מהלך מדורג של המעבר ממיטת תינוק למיטת מעבר – הלילות הראשונים

את השינה במיטה החדשה, יש לבצע באופן הדרגתי. בתחילה להציע לו לישון בה רק בשנת הצהריים הקצרה, לראות איך הוא מגיב, אם הוא אהב לישון בה. כדאי לפעול כך כמה ימים כך שייכנס לרוטינה.

אפשר להציב את מיטת המעבר בחדר השינה של ההורים כך שהוא ייהנה מהנוכחות של הוריו המקיפה אותו תמיד אם הוא מתעורר בלילה, כך הוא יפתח את בטחונו העצמי ולא יתנגד לשינה במיטה החדשה.

לאחר שהסתגל במשך פרק זמן מסוים לשינה במיטת המעבר, אפשר להציב את המיטה בחדרו ולהשכיב אותו לישון בה לקראת שנת הלילה . חשוב שאחד ההורים יימצא לידו עד שיירדם חזק כך שירגיש מוגן .

אם במהלך הלילה הוא יתעורר פעם אחת או כמה פעמים, יש לגשת אליו ולשכב על הרצפה לידו עד שיירדם שוב. התהליך אורך פרקי זמן שונים אצל כל ילד. יש ילד המרגיש בוגר ומתרגל במהירות למיטה החדשה ויש ילד שהתהליך קשה. ולכן יהיה מעט במיטת התינוק ומעט במיטת המעבר עד שישן באופן רצוף במיטת המעבר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
מיטת מעבר
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה