נעלי נוחות ובריאות הילד

הרך הנולד, ניחן גם בכפות רגליים רכות, שטוחות, בגיל שנה לערך, יחל הקטן לבצע את צעדיו הראשונים, בתחילה ייתמך, ואז יאזור אומץ, ויצא לטייל חופשי. אין ספק, שכשהפעוט מתחיל ללכת מדובר ברגע מרגש ממש! מתי נכון לקנות לו נעליים? ואיך ניתן לדעת, שבחרתם את הנעליים, ששומרות על בריאות כף רגלו? מדריך מקוצר.

מתי נכון לרכוש נעליים ראשונות לפעוט, שרק החל ללכת?

נעליים ראשונות לתינוק, עשויות להיות הרבה לפני שהוא ביצע את צעדיו הראשונים, למעשה ברגע, שהוא מתחיל לזחול, (גילאי 7 חודשים ומעלה) מדובר בנעלי טרום הליכה, שטוחות לחלוטין, עם סוליית בד או בציפוי עור זמש, אשר מטרתן לשמור על הילד מפני קור הרצפה ומפני החלקה. אלו נעליים רכות מאוד, המגיעות במידות, התואמות את גרבי התינוק. הן יוכלו לסייע לו ולשמש לו לעזר, גם בעת ביצוע צעדיו הראשונים, ועד אשר החל להפגין יציבות בהליכה (כחודש וחצי- חודשיים מהיום בו החל ללכת בכוחות עצמו)

נעלי צעד ראשון

כאשר הפעוט כבר שולט בהליכתו, תוכלו לרכוש נעלי ילדים "אמתיות" ראשונות", אלו נעלי צעד ראשון. נעליים קלות משקל, רכות מאוד, אשר מתקפלות מקצה לקצה, ומאפשרות אחיזה טובה לילד, מבלי לפגוע במבנה כף הרגל הרכה, שעדיין מתעצבת. נעליים אלו, נועדו, ככל היותר, לדמות "הליכה יחפה", ניתן להמשיך איתן גם עד גיל שנתיים ואף יותר. (כל עוד, קיימת מידה תואמת)

נעלי צעד שני

לאחר שהפעוט כבר שולט בהליכה במלואה, ואף מתחיל לרוץ, גם אם למרחקים קצרים. תוכלו לשקול לרכוש נעלי צעד שני, צעד שני, הן נעלי ילדים לכל דבר, אלו נעליים קשיחות יותר, (אך עדיין רכות) ש"תופסות" את הרגל, ושומרות עליה מפני החלקה או פציעה. מגיעות ממידות 22, וזמינות במבחר דגמים, לכל עונה.

איך ניתן לדעת, שבחרתם נעלי ילדים, ששומרות על בריאות כף הרגל?

ככלל, נעלי ילדים מנסות לחקות עד כמה שניתן הליכה יחפה, זוהי ההליכה הבריאה והטבעית ביותר. אך אנו חיים במציאות בה המדרכות מרוצפות, מזג האוויר חם, ויש להגן על כף הרגל בשל כך.
בחרו בנעלי ילדים בעלות סוליה רכה בלבד, וודאו, שקיים מספיק חספוס, גם בנעלי צעד ראשון, שמונעת החלקה. אם הרגל של ילדכם או ילדתכם נוטה לרוחב או למבנה צר, חשוב מאוד לוודא, שקיימת סגירה מתכווננת, גם באזור האצבעות וכן באזור המקביל לעקב.
הקפידו להתאים את המידה לרגלו של הילד, ולא לקחת נעל "גדולה יותר", יש להבין, שבשנים הראשונות, תאלצו לרכוש בממוצע זוג חדש כל חודשיים וחצי או שלושה, בהתאם לצמיחת כף הרגל.
ולגבי מותגים, אכן זה נחמד, אך קיימים יצרנים איכותיים, שנכנסו לשוק, ומבטיחים איכות גבוהה, במחיר שווה לכל נפש.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
rainbow-colors shoes
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה