פיזיותרפיה לילדים ובמה היא שונה מפיזיו למבוגרים

אם אתם או אדם היקר לכם היה זקוק אי פעם לפיזיותרפיה – אתם יודעים עד כמה זה חשוב, וכמה אסור לוותר על זה. מטרתם של פיזיותרפיסטים היא לעזור לכם – בין אם אתם מבוגרים, ילדים, נפגעי תאונת דרכים או סובלים ממגבלה פיזית כרונית.

בסופו של דבר, טיפול פיזיותרפיה איכותי יכול לעזור לכם, או לאדם היקר לכם, להתנהל בעולם יותר בקלות תוך כדי שיפור הבריאות והרווחה הכללית שלך. לעיתים אנחנו נוטים לחשוב שכשמדובר בילדים – לא צריך להשקיע בפיזיותרפיה, ובטח שלא בפיזיותרפיסט מומחה. אבל המציאות מוכיחה אחרת. בטקסט הזה תוכלו לקרוא על פיזיותרפיה לילדים ובמה היא שונה מפיזיותרפיה למבוגרים.

 

מה היא פיזיותרפיה לילדים

פיזיותרפיה לילדים היא סוג של פיזיותרפיה המותאמת במיוחד לצרכי הילדים ומתמקדת בסיוע לילדים עם מגוון רחב של אתגרים התפתחותיים ופיזיים. פיזיותרפיסטים לילדים הוכשרו לעבוד עם ילדים בכל הגילאים, מתינוקות ועד מתבגרים, והם מיומנים בשימוש במגוון טכניקות וטיפולים כדי לעזור לילדים לשפר את תפקודם הגופני והשתתפותם בפעילויות.

ניתן להשתמש בפיזיותרפיה בילדים כדי לעזור לילדים עם מגוון רחב של מצבים, החל מעיכובים התפתחותיים, דרך מצבים כרוניים כמו שיתוק מוחין, ניוון שרירים, תסמונת דאון או פציעות בעצמות ובשרירים ועד כאבים מתמשכים בגב התחתון אצל מתבגרים. זה יכול לשמש גם כדי לעזור לילדים שמתקשים בניידות, שיווי משקל וקואורדינציה, או הזקוקים לעזרה במוטוריקה גסה כמו הליכה וריצה.

 

במה שונה פיזיותרפיה לילדים מפיזיותרפיה למבוגרים

כמו שכבר ציינו, פיזיותרפיה לילדים מתמקדת בסיוע לילדים לשפר את התנועה, הכוח, הגמישות והתפקוד הגופני הכולל. הטיפול כולל פעילויות כגון תרגילים, שימוש במכשירי עזר ועוד. פיזיותרפיה לילדים יכולה לעזור לילדים להתאושש מפציעות, או להתמודד עם מצבים רפואיים קבועים המשפיעים על הניידות שלהם. במקרים אלו, מטרת הטיפול תהיה לעזור להם ללמוד איך לנוע בבטחה וביעילות.

פיזיותרפיה למבוגרים, גם היא מתמקדת, בדרך כלל, בסיוע למבוגרים להתאושש מפציעות או מצבים המשפיעים על הניידות שלהם. גם כאן יהיה שימוש בטכניקות וטיפולים דומים לפיזיותרפיה לילדים. כלומר, ההבדל אינו במתודות הרפואיות – כמו בשאיפה הסופית של הטיפול וההתנהלות בתוכו. בפיזיותרפיה לילדים יש תקווה מסוימת לשיקום מלא, וחשוב לשמור על גישה מותאמת ילדים.

 

סיכום

לסיכום, פיזיותרפיה לילדים היא סוג ספציפי של פיזיותרפיה שמיועדת במיוחד לילדים, ולכן מומלץ לפנות לפיזיותרפיסט מומחה לילדים. פיזיותרפיה לילדים היא שונה מפיזיותרפיה כללית או פיזיותרפיה המיועדת למבוגרים. פיזיותרפיסטים לילדים הוכשרו לעבודה עם ילדים בכל הגילאים, והם מיומנים בשימוש בטכניקות וטיפולים המתאימים לצרכים הייחודיים של הילדים.

כמו כן, פיזיותרפיסטים לילדים עוברים הכשרה ייעודית על מנת להבין את השיקולים המיוחדים הכרוכים בעבודה עם ילדים. למשל, במהלך לימודי התואר, עוברים הפיזיותרפיסטים ששואפים לעבוד עם ילדים הכשרה לגבי הצורך של ילדים בסביבה ידידותית יותר, והחשיבות של שיתוף ההורים (או המטפלים האחרים שלהם) בתהליך הטיפולי.

פִיסִיוֹתֶרָפִּיָה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
פִיסִיוֹתֶרָפִּיָה
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה