תאונות ילדים בבה"ס ובגנים – מה עושים?

ילדנו הקטנים מבלים שעות רבות מן היממה במוסדות הלימוד השונים, בין אם בגנים ובין אם בבתי הספר, בפעילויות שונות, בכיתות, בסביבת הגן, באירועים וטיולים המופקים במסגרות החינוכיות.

למעשה מוסדות החינוך הם הגורמים האחראים בפועל על ביטחונם ושלומם של ילדנו ולשם כך נוהגים הם לדאוג לתשתיות וסביבה בטוחה ככל האפשר במרחבים בהם הילדים שוהים לאורך היום. הדבר מתבטא בשלל מתקני בטיחות לצד שילוט, הוראות והנחיות הניתנות לאנשי הצוות המטפלים. יחד עם זאת, תאונות לא צפויות עלולות להתרחש בכל עת בשטח המוסדות, בדרך אליהם ומהם, ובאירועים חיצוניים דוגמת טיולים, ימי כיף וכו'. בעניין זה חשוב לציין כי ילד במערכת החינוך בישראל מבוטח בביטוח תאונות אישיות המכסה במרבית המקרים מקרה של תאונה גם אם זאת התרחשה ללא קשר לפעילות המוסד החינוכי.

ביטוח תאונות אישיות

כל מוסד חינוכי מורשה בישראל מחזיק בפוליסות ביטוח מתאימות שמספקות מענה לנזקים גופניים הנגרמים לילדים כאשר במרבית המקרים הרשויות המקומיות ו/או רשתות החינוך מנהלים את נושא הביטוח.

ביטוח תאונות אישיות חל על כל ילד/תלמיד בכל ימות השנה כולל בחגים, בחופשת הקיץ ובימים בהם הוא אינו מצוי במסגרת לימודית. ביטוח זה מכסה כל מקום בו הוא נמצא בו כולל, למשל, בעת פעילות ספורטיבית שנעשית במסגרת אחרת. מאידך אין ביטוח זה מכסה פגיעות שנגרמות כתוצאה מתאונות דרכים, מפעילות איבה וכו' (מוסדות ביטוח דוגמת הביטוח לאומי מכסים פגיעות אלו). פיצוי עבור תאונות אישיות ניתן על ידי חברות ביטוח פרטיות המבטחות את המוסד וניתנות לכל ילד בנפרד על פי חומרת המקרה ובהתאם לתביעה שמוגשת. כאן המקום לציין כי ניתן להגיש תביעה עד גיל 21, גם אם התאונה נגרמה שנים רבות קודם לכן.

ההורים משלמים עבור הביטוח במסגרת התשלומים השנתיים למוסדות  החינוך והסכומים מתעדכנים מעת לעת על פי פרמטרים שונים. חברת הביטוח שנבחרה במכרז חייבת להנפיק פוליסה לכל הורה, לבית  הספר ולרשות המקומית שערכה את הביטוח.

הגשת התביעה

בעת הגשת תביעה יש צורך לצרף מסמכים רלוונטיים שונים המפרטים את נסיבות האירוע, בין היתר דו"חות אירוע, טיפולים רפואיים, מסמכים פיננסיים שונים ועוד. בתביעות של תאונות אישיות יכול לסייע מאוד בעת הצורך ובמקרים נדרשים. הזכאות לתלמיד הנפגע היא בגין נכות זמנית, קבועה או מוות. הביטוח טוב גם להורה או בן משפחה של תלמיד שהשתתף ללא תשלום בפעילות של המוסד החינוכי. הפוליסה המונפקת במקרה של ביטוח תלמידים היא קבוצתית והפיצוי הניתן בגין תאונה אינו קשור לשאלה באשמת מי נגרמה התאונה או מי אחראי לה. ככלל, ניתן ואף מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתאונות ילדים שיכול לסייע לאורך ההליך.

קיימים נהלים שונים הנמסרים להורים על ידי הנהלות בתי הספר והרשות המקומית ויש לפעול על פיהם בעת היווצרות תאונות. במקרים בהם נוצרות בעיות שלא נפתרות לשביעות רצון התובעים, ניתן כאמור לערב עורך דין אשר יש בידו את הידע והניסיון הנדרשים למקרים אלו, ובעת הצורך, הוא אף ייצג את התובעים בבתי משפט.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
kindergarten-2204239_640 (1)
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה