שמירה על החיוך שלך: תפקידם של כתרי שיניים בשיקום שיניים

לשיניים שלנו חשיבות רבה. ראשית, מבחינה תפקודית – השיניים משתתפות בדיבור, בלעיסה ובאכילה כמובן. ומבחינה ויזואלית – החניכיים והשיניים תופסות חלק חשוב בשמירה על חלקו התחתון של מבנה הפנים. כמו כן, כולם רוצים חיוך שחושף סט שיניים בריאות ולבנות. אז איך שומרים על החיוך היפה, ומה תפקידם של הכתרים במערכה?  

 

שיקום שיניים – מה זה בכלל?

לא כולם זוכים בחיוך מושלם, חלק מאיתנו מתמודדים עם שיניים עקומות או עם רווחים ניכרים בין השיניים. וגם עבור מי שנולד עם שיניים יפהפיות, יש סיבות רבות שבעקבותיהן מאבדים שיניים או שמאבדים את המראה הבריא שלהן.

במהלך שיקום הפה מטפלים בשיניים שנפלו בעקבות טראומה, בפגיעה בשיניים או בחניכיים כתוצאה משמירה לקויה על היגיינת הפה וכן בנסיגת חניכיים או שחיקת שיניים שנובעת מהרגלים בעייתיים, בעיקר בשמירה על שגרת ניקיון לשיניים.הפתרונות הדנטליים לשיקום הפה מגוונים, המוכרים שבהם הם התקנת גשר שיניים תותבות, השתלת שיניים, סתימות, טיפולי שורש וכמובן, התקנת כתרי שיניים.

שיקום שיניים

מה תפקידו של כתר שיניים?

כתר שיניים הוא מבנה שמשמש מעטפת חיצונית לשן או למבנה חלופי. מטרת הכתר היא לדמות שן, הן במראה, הן במיקום והן ביכולת התפקודית. כתרי שיניים מודרניים עשויים לרוב מחרסינה או מזירקוניה. ההעדפה, כאשר מדובר על שיניים קדמיות, שמהוות חלק מהחיוך, היא של כתר זירקוניה.

הזירקוניה עשויה מזירקוניום, חומר כימי שמכונה מתכת מעבר והוא קל וחזק יותר ממתכות אחרות. כתרי שיניים מזירקוניה ידועים כעמידים ובעלי סבירות נמוכה לשבר או לסדק והם מתאימים היטב למערכת השיניים ומהווים תחליף אסתטי ונוח לשיניים בצבע ובמראה.

 

יתרונות כתרי שיניים

התקנת כתרים על שיניים פגועות או חסרות כחלק מתהליך שיקום הפה הוא תהליך שנחשב לפשוט, באופן יחסי, ולבעל יתרונות רבים: התקנת כתר מותאם יכול להשיב לשן את המראה שלה וגם את יכולת התפקוד שלה. התקנת כתרי שיניים משפיע גם על פגיעות בשן, בחניכיים או בסביבתן, כאשר התקנת הכתר מונעת כאבים שנגרמים בגלל חשיפה של חניכיים רגישות או של שורשי שן וגם מצמצמת את הסיכון לנזקים ופגיעות נוספות.

בנוסף לכל אלה, כתרי שיניים מאפשרים לחייך באמת, מבלי לנסות להסתיר את הפה ובביטחון עצמי במראה של החיוך  הרחב, הבריא והיפה.

כתרים דנטליים

טיפים למי שעומד בפני שיקום שיניים

אם אתם זקוקים לטיפולי שיקום שיניים או עומדים בפני תהליך דנטלי שכולל התקנת כתרים, יש לנו טיפים שיעזרו לכם לעבור את התהליך עם מינימום כאבים ומקסימום הצלחה. ראשית, זכרו שתהליך התאמה, ייצור והתקנה של כתר יכול לארוך יותר מפגישה אחת ולכן חשוב מאוד להתאזר בסבלנות בתהליך כדי להבטיח התאמה מושלמת של הכתר.

טיפ נוסף הוא לא לוותר על שיכוך כאבים, לפעמים חוסר נוחות יכולה להפריע לתהליך מתמשך. בנוסף, אל תתביישו לשאול את כל השאלות שלכם לפני, במהלך ואחרי התקנת כתרי שיניים.

 

לסיכום

כתרים הם חלק משמעותי בתהליך שיקום השיניים והחזרתן לפעילות תקינה ולמראה טבעי ובריא – כך יש סיבה לחייך ויש גם חיוך מושלם.

כתרים דנטליים בשיקום שיניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
כתרים דנטליים בשיקום שיניים
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה