אל תעשי את זה לבד –  שלושה כללים חשובים לאמא הטרייה

אמהות תמיד נראית לנו כל כך פשוטה וטבעית עד שאנחנו הופכות לאמהות בעצמנו ומבינות עד כמה היא יכולה להיות גם קשה, מתסכלת ובודדה. גם אם יש לך בעל מושלם ומשפחה תומכת, לא קל להיות אמא טרייה. במאמר זה אציג בפנייך שלושה כללים חשובים שיעזרו לך ליהנות מהאמהות החדשה. 

 

מה את רוצה? גם לי היה קשה כשהיית קטנה

אחד הדברים שהכי פחות נעים לנו לשמוע כשהעיניים שלנו נפוחות מרוב חוסר שינה, החולצה שלנו מלאת כתמים של חלב ועדיין לא מצאת דקה אחת פנויה כדי להתקלח ולחפוף, זה שלכולן קשה. ברור, אמהות זה לא קל, אבל מה נוכל לעשות כדי להפוך את האמהות לחוויה המעשירה והנהדרת שהיא אמורה להיות ולא לשקוע ברחמים עצמיים וצער על אובדן החיים שלפני החיתולים.

 

שלושה כללים לאמא הטרייה

אפשר וכדאי להפוך את חווית האמהות לנעימה ומספקת הרבה יותר. סך הכל נשים הפכו לאמהות במיליוני השנים האחרונות ונראה שדמות האם לעולם לא תאבד את הקסם שלה. כאמא בעצמי שעברה דבר אחד או שניים, הרשי לי להציג את עצמי, אני מאיה רופא, יועצת שינה לתינוקות ואני אשמח להפגש איתך כדי לעזור לך להפוך את חווית האמהות למספקת ונעימה הרבה יותר עם שעות שינה רגועות.

 

  1. אל תהיי לבד אף פעם – אפילו שהסביבה מצפה ממך לקחת את העניינים לידיים, דאגי שתמיד תהיה לך עזרה. זו יכולה להיות עזרה מקרובי משפחה או עזרה בתשלום, אבל האפשרות להניח את הראש לשעה גם אם התינוק ער או לדאוג לעצמך למקלחת ראויה וארוחה מזינה עם תינוק צורח על הידיים לא צריכה להפוך למשימה בלתי אפשרית. את בהחלט ראויה למנוחה ולתנאים הולמים כדי להמשיך ולתפקד כאמא.
  2. בקשת עזרה זה לא בושה – אם את צריכה ייעוץ עם איש מקצוע בכל תחום, נפשי, גופני, יועצת הנקה או שינה, אל תתביישי. תמיד תוכלי גם לשוחח אם אחות טיפת חלב על הנושא שמטריד אותך והיא תמליץ לך על הטיפול המתאים ביותר.
  3. שתפי את בעלך – בלי לשפוט, גברים רבים מעדיפים להניח לנשותיהם להתמודד עם התינוק החדש מבלי לדעת מה המחיר הגופני והנפשי שזה גובה מאיתנו. שיתוף בגובה העיניים ומתוך כבוד הדדי יעזור לכן מאד לקבל את שיתוף הפעולה והאמפטיה שאתן זקוקות לו, ולפעמים מילה טובה שווה אלף שעות שינה, באחריות.

 

לסיכום

אמהות יכולה להיות קשה ומתסכל, אבל גם יש בה קסם מספק ומהנה. כדי שיהיה לך פחות קשה ותוכלי להתפנות להיבטים החיוביים של האמהות שימלאו אותך באהבה אינסופית ובמיצוי עצמי, פני אליי ואדריך אותך צעד אחר צעד כיצד להביא את שגרת יומך למסודרת ומספקת עם שעות שינה רבות יותר ורגועות יותר.

אמא טרייה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אמא טרייה
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה