הפרשות חומות בהריון

הפרשות חומות בהריון - לקרוא, להרגע ולהבין טוב יותר

כשאת בהריון, כל מיני דברים מוזרים (ונהדרים) מתרחשים בגופך. אבל מה עם הפרשות חומות בהריון? האם זה נורמלי? אז קודם כל, בלי פאניקה. אמנם זה יכול להיות מפחיד (שלא לומר קצת דוחה), אבל זה מצב די נפוץ, וזה לא בהכרח אומר שמשהו לא בסדר.

הנה כל מה שאת צריכה לדעת על הפרשות חומות בהריון, כולל מה שגורם למצב, ומתי זהו סימן למצב קצת יותר מורכב.

סימפטום הריון שכיח

דימום או הפרשות בהריון הם מצבים די נורמליים בהריון, והם מתרחשים אצל נשים רבות. אבל חלק מהנשים מוצאות גם כתמים חומים, ואולי ורודים כשהן נכנסות לשירותים. אם זה קורה לך, אל תדאגי. ברוב המקרים, את והתינוק לא נמצאים בשום סכנה.

הפרשות חומות בהריון פירושן שהתרחש דימום ברחם, שהגיע מהשליה, ועבר אל צוואר הרחם או אל הנרתיק, לפני כמה זמן, אבל הדם התחיל לזרום רק מאוחר יותר.

אז מה זה בדיוק?

ובכן, כמעט כל הנשים חוות הפרשות מהנרתיק מדי פעם, והן יכולות להופיע במספר צבעים שונים. אבל במהלך ההיריון, כל הפרשה היא עבה וכבדה יותר, הודות לכל הורמוני ההיריון. ואז, כשההפרשה מופיעה גם בצבע חום או חום ורוד, זוהי רק תוצאה של הפרשה נורמלית שמעורבבת עם קצת דם.

הסיבה שהכתמים נראים חומים היא כי הדם ישן ולקח לו קצת זמן לעזוב את הרחם. במילים יותר פשוטות, כאשר הדם ישן, הוא הופך להיות חום.

מה גורם לזה?

יש מספר גורמים שונים שעלולים לגרום להפרשות חומות בהריון. הגורמים העיקריים כוללים:

דימום השרשה

אם ההיריון שלך עדיין בשלבים המוקדמים מאוד, את עשויה לחוות קצת הפרשות קלות סביב שבוע 4, שקשורות להפריית הביצית בדופן הרחם. סביר להניח שאת צריכה לחפש סימנים שאולי את בהריון על מנת להבחין בכך.

גירוי צוואר הרחם

צוואר הרחם הוא החלק התחתון של הרחם, שמתרחב ונפתח במהלך הלידה. כשאת בהריון, יש באזור זה יותר כלי דם מהרגיל, ולכן זה אומר שאת עשויה לחוות דימום די בקלות.

בדרך כלל זה קורה כאשר צוואר הרחם מגורה, כתוצאה מפעילות כגון קיום יחסי מין. במקרים רבים, אין סיבה ידועה להפרשות חומות בהריון, במיוחד אם את בשליש הראשון.

הפרשות חומות בשלב מוקדם של ההיריון (בשליש הראשון)

אם את מבחינה בדימום או הפרשות חומות בהריון בשלב מוקדם, זה יכול להיות בגלל דימום השתלה, איום להפלה או גידול מקומי על צוואר הרחם או הנרתיק. דימום השתלה מתרחש בדרך כלל כעשרה ימים עד שבועיים לאחר ההתעברות.

השתלה היא המונח המשמש כשהביצית המופרית מחברת את עצמה לרירית הרחם. סוג זה של דימום הוא תופעה רגילה ואין סיבה לדאגה.

מתי מגיע הזמן לדאוג?

אבל במקרים נדירים מאוד, הפרשות חומות בהריון יכולות להיות סימן למשהו רציני יותר, למשל:

הריון חוץ רחמי

הריון שמתרחש מחוץ לרחם, כגון בחצוצרות, נקרא הריון חוץ רחמי, והוא מתרחש אחת לאלף הריונות. זוהי סכנת חיים אם לא מזהים את המצב בזמן, ולכן יש להתייחס אליו כאל מקרה חירום. הדימום שמופיע יכול להיראות חום אם הדם ישן, אבל יש תסמינים אחרים של הריון חוץ רחמי חוץ מהפרשות חומות.

אלו כוללים התעלפות, סחרחורת, כאבי כתפיים, אגן, או כאבי בטן. אם את חווה תסמינים אלו בנוסף להפרשות חומות, יחשוב שתגיעי לבית החולים מיד.

הפלה

אחד הסימנים המוקדמים של הפלה הוא דימום חום או אדום. אבל כמו הריון חוץ רחמי, יהיו גם תסמינים אחרים כגון התכווצויות, הפרשה נוזלית, עלייה בדימום אדום בוהק, כאבי בטן וכאבי גב תחתון.

הפרשות חומות כתוצאה מהפרעת שליה

הפרשות חומות בהריון בשלב מאוחר של ההיריון עלולות להעיד על דימום שמתרחש בשליה או מתחתיה. זה קורה כשהשליה מופרדת מהדופן הפנימי של הרחם, מה שעלול להפחית את אספקת החמצן והחומרים המזינים לתינוק.

התייעצי עם הרופא אם את מבחינה בהפרשות חומות במהלך השליש השלישי, כי זהו מצב שיכול לסכן אותך ואת התינוק.

הפרשות חומות = תינוק??

הפרשות חומות בהריון עלולות להיגרם גם כתוצאה ממשהו אחר: התינוק שלך בדרך! אם את בשליש השלישי, חשוב שתביני שלידה מוקדמת יכולה להתרחש בכל נקודת זמן בין השבועות ה-24-37. (לקריאה מורחבת על שבועות הריון)

אז אם את ליד תאריך היעד שלך ורואה הפרשות חומות, חשוב שתגיעי לבית החולים, במיוחד אם את חווה סימנים אחרים שיכולים להעיד על תחילת הלידה, למשל פריקת מים, כאבי גב או התכווצויות. כי ככל שהלידה מתרחשת מוקדם יותר, כך גדלים הסיכונים הבריאותיים של התינוק.

החום השפל

מה שהכי חשוב לזכור זה שברוב המקרים הפרשות חומות בהריון הן לא עניין גדול בכלל. הן בדרך כלל לא נמשכות זמן רב ואת יכולה פשוט להשתמש בתחבושות או אמצעי הגנה שמועדפים עלייך. מומלץ לדווח על המצב לרופא, אבל אין צורך להגיע אליו להתייעצות מיוחד.

אם ההפרשות נמשכות יותר מכמה ימים, או שאת חווה גם תסמינים אחרים, כגון כאבים חמורים, התעלפות או דימום אדום עז או בהיר, אז בהחלט בקשי ייעוץ רפואי באופן מידי.

הרופא יבצע בדיקת ספוגית בנרתיק, וסריקת אולטרסאונד. תוצאות הבדיקות עדיין יכולות להעיד על מצב רגיל ותקין של ההיריון, ללא סכנה ממשית לתינוק, ואם זו התוצאה, פשוט המתיני עד שההפרשות ייעלמו מעצמן.

איך אפשר למנוע הפרשות חומות בהריון?

אין אמצעי זהירות מיוחדים שמאפשרים מניעת הפרשות חומות בהריון, אבל אם זה קורה, הרופא ימליץ לך להימנע מפעילות גופנית מאומצת בשלב זה של ההיריון.

שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
אז מה היה לנו עד עכשיו?
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ