האם זה בטיחותי להסיע תינוקות בטסלה?

טסלה היא יותר ממכונית. היא כלי מהפכני, צעיר וצוחק, ובעיקר משהו שמעיד על סמל סטטוס. כשטסלה דוהרת על הכביש ניתן לראות ילדים שיצביעו ויאמרו "הנה טסלה", במבט מתפעל בעיניהם. עד כמה בטיחותי להסיע בטסלה ילדים ותינוקות? בטיחות מעל הכול

 

הסעת תינוק ברכב – האם זה בטיחותי?

חשוב להבין שלא משנה אם מדובר בטסלה או בכל רכב אחר, אין שום בעיה להסיע תינוק באוטו. מה שצריך זה לדאוג למושב והתקני ריסון מתאימים. בגיל יומיים-שלושה נוסעים תינוקות רבים לביתם מבית החולים בו נולדו. בישראל, לא ניתן לקבל מכתב שחרור מבית החולים ללא הצגת כיסא בטיחות שמתאים לתינוק.

 

ההצהרה של טסלה

טסלה מצהירה כי התקני הריסון – החגורות – ברכביה מתאימים עבור מבוגרים בלבד ואינם מספיקים כשמדובר בילדים ותינוקות. יש לדאוג לאמצעים מתאימים לגיל התינוק, ע"פ משקלו. היא פרסמה המלצות לאמצעים ספציפיים תואמי קבוצות גיל / משקל.

 

אילו אמצעי בטיחות יש לתינוקות ולאיזה משקל הם מתאימים?

יש מגוון של כיסאות והתקני בטיחות לילדים ולתינוקות. בגדול הם נחלקים ל-3 סוגים:

  1. סלקל – סלקל מתאים לתינוקות מגיל לידה, לרוב עד גיל שנה שנה וחצי (משקל של 10 ק"ג).
  2. כיסא בטיחות – כיסאות בטיחות מתאימים לטווח גילאים רחב, לרוב מגיל לידה ועד גיל מאוחר יותר (משקל של 15 ק"ג). הכיסא משוחרר יותר לעומת הסלקל, ולעיתים הוא גם מתכוונן לשכיבה.
  3. בוסטר – לרוב בוסטר מעט זול יותר, הוא גם משוחרר יותר מכיסא בטיחות ומאפשר לילד תנועה וצפייה בחלון. עם זאת, הוא לא מתאים לגיל לידה, לרוב משקל התחלתי לבוסטר הוא כ-13 ק"ג. בנוסף רוב הבוסטרים לא ניתנים לשכיבה.

בכל אמצעי בטיחות בו בחרנו, נשים לב שהוא מתאים למצב הישיבה בדגם הטסלה שלנו.

 

ומה לגבי שכחת ילדים באוטו?

אחת הטרגדיות הקשורות בהסעת תינוקות בטסלה או בכל רכב, היא תופעת שכחת הילדים באוטו. המחקרים מלמדים שגם הורים ששכחו ל"ע את ילדיהם לא האמינו שזה יקרה… בקיצור, זה יכול לקרות לכל אחד / ת. כמה היינו משלמים כדי להיות בטוחים שזה לא יקרה לנו? טסלה פיתחה מערכת למניעת שכחת ילדים באוטו.

המערכת משתמשת בחיישנים שמבוססים על גלי רדיו, כדי לזהות כל אדם שנמצא בתוך רכב, כולל גודלו ומיקומו המדויק. המערכת מבדילה בין אדם לחפץ אחר ברמה גבוהה. כדי שמערכת זו אכן תצא לשיווק, טסלה הגישה בקשה ל-FFC לאי עמידה בתקן תקשורת כלשהו (סטייה מטווח ההרץ המאושר). נציין שבקשה דומה הגישה גוגל, ואכן קיבלה את בקשתה.

האם מערכת זו תשים סוף לתופעה הקשה? הלוואי. עד אז, אפשר להסיע תינוקות בטסלה בבטיחות, עם כל האמצעים הנדרשים ובמלוא תשומת הלב. חשוב לזכור – לא מוציאים תינוק מהתקן בטיחות, גם לא כדי להניק במהלך הנסיעה! עוצרים בצד, מאכילים וממשיכים כדי לשמור על חיי היקרים הקטנים.

הובלת תינוקות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
הובלת תינוקות
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה