האם קורס הכנה ללידה מתאים גם למי שזו לידה שניה שלה?

בעבר, בתקופות בהן נשים ילדו בבית ולא היו בתי חולים, היה ברור לכל אישה ונערה בוגרת מה קורה בדיוק בלידה, איך האירוע הזה נראה, ומה יקרה כשיהיה תורה ללדת. האופן הטבעי ללידה היה באחד מחדרי הבית, בליווי אישה או כמה נשים מבוגרות מהמשפחה. כיום, הלידה היא אירוע סטרילי ומבוקר היטב המתרחש בתוך בית חולים ובפיקוח צמוד של צוות רפואי. הרוב המוחלט של הנשים לא חוות את תהליך הלידה לפני שהן יולדות בעצמן, ולכן פותחו בשנים האחרונות קורסים שונים שיכינו את האישה (ואת המלווה שלה) ללידה בצורה הטובה ביותר.

 

מה לומדים בקורס הכנה ללידה?

בקורס הכנה ללידה משתתפים לרוב האישה ההריונית והמלווה שצפוי להיות יחד איתה בזמן הלידה. כדאי לקחת את הקורס כ- 3 חודשים לפני מועד הלידה המתוכנן, אך זה לא קריטי ותלוי בבחירת היולד. במהלך הקורס לומדים איך הדברים נראים בפועל בזמן הלידה, שיטות להעביר צירים, שיטות שונות לקידום הלידה, ואיך היולדת יכולה להשיג שליטה מסוימת על הסיכונים הנלווים לכל לידה. בדרך כלל הקורסים יכללו אינפורמציה גם על לידות בית ומצבים של לידות חירום, ודרכי התמודדות עם מצבים כאלה. אם אתם מעוניינים ללמוד עוד פרטים או להירשם לקורס הכנה ללידה אתם מוזמנים להיכנס לכתובת האינטרנט – bh4u.co.il, באתר תמצאו את כל המידע הרלוונטי וקורסים שונים ברחבי הארץ.

 

האם קורס הכנה ללידה מתאים גם ללידה שנייה?

כמובן שלשאלה כזו אין תשובה חותכת וחד משמעית מכיוון שמדובר על בני אדם, וכל יולדת שונה מחברתה. נציין שאם עברת קורס הכנה ללידה במהלך ההיריון הקודם, כדאי שתחשבי רגע מה את זוכרת מהקורס ובאיזו רמה, האם יש דברים ששכחת או שאת מרגישה שאת לא זוכרת בדיוק. אם את זוכרת הכל בצורה טובה, לדעתך קורס ההכנה היה מקיף ומקצועי, והמלווה שלך ואת מוכנים ללידה ככל הנראה שאין צורך להירשם מחדש לקורס מלא. עם זאת, חשוב שתדעי שיש אפשרות לקחת מפגש אחד או שניים שבהם תוכלו לרענן את הזיכרון ולחזור מחדש על הדברים החשובים. אם לא עשית בכלל קורס הכנה ללידה בהריון הקודם, או שעשית קורס ושכחת אותו, או שבמבט לאחור את מרגישה שהוא לא היה מקצועי ולא סיפק אותך, כדאי מאוד להירשם לקורס הכנה מלא.

 

האם כדאי להירשם לקורס ההכנה ללידה עם המלווה או בן/ בת הזוג?

כדאי מאוד להירשם לקורס ההכנה ללידה יחד עם מי שעתיד ללוות אותך ללידה כדי שגם הוא או היא ילמדו את כל מה שצריך. השתתפות בקורס ההכנה תסייע למלווה שלך להיות אקטיבי ולעזור במהלך הלידה. תוך כדי הקורס המלווה יבין בדיוק מה תפקידו העתידי בלידה, יכיר היטב את תהליך הלידה, וילמד איך לסייע ולתמוך ביולדת בצורה הטובה ביותר.

אישה לפני ואחרי הלידה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אישה בחודש מתקדם
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה