מה החזר המס שמגיע להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו

טיפול בילדים נטולי יכולת הוא לא רק קושי נפשי גדול אלא הוא גם מהווה מעמסה נפשית כבדה.

כל עוד הילד קטין המדינה מתחשבת בהוצאות הרבות שיש להוריו ומעניקה להם זיכויים שונים בתשלומי המס לאור ההוצאות על גידול הילד.

עם זאת, כיון שמדובר על ילדים נטולי יכולת. גם לאחר שהם גדלים, ישנן הטבות מס שהוריהם ממשיכים לקבל.

כאן תקבלו את המידע על כך.

 

החזרי מס

החזרי מס הם למעשה ביטוי של המדינה להתחשב בכך שמשלם המס הספציפי זכאי להקלה מסוימת בתשלום המיסים שבו הוא מחויב על פי חוק בתור עובד. פטור ממס הכנסה ניתנת למספר קבוצות באוכלוסייה, ויש מהן שמקבלות אותה באופן זמני, ויש שבאופן קבוע. הורים לילדים נטולי יכולת זכאים למספר הטבות מס, ועליהן תוכלו לקרוא במאמר שלפניכם.

לפני שנתחיל יש לציין שכאשר מדברים על ילדים נטולי יכולת הכוונה ישנה דרישה שהילדים יהיו סמוכים על שולחן הוריהם, כלומר שההורים אכן יהיו שותפים ברמה הכלכלית בגידולו של הילד. עם זאת, ישנם מקרים שבהם על אף שהילד שבגר כבר אינו גר עם הוריו בבית הוא עדיין ייחשב סמוך על שולחנם. חשוב לברר את ההגדרות המדויקות כדי שתוכלו לקבל את המגיע לכם.

 

מהם החזרי המס שמגיעים להורים?

ניתן לחלק את החזרי המס שאותם מקבלים הורים לילדים נטולי יכולת לשני סוגים:

  1. נקודות

נקודות או בשמן המלא נקודות סיכוי במס הכנסה הן למעשה סכום מסוים שמשתנה מידי כמה שנים על פי מדד מסוים, כאשר כל נקודה היא סכום מסוים שעליו יש החזר מס. הורים לילדים נטולי יכולת זכאים להחזר של שתי נקודות מס בכל שנה. כיום מדובר על סכום הגבוהה מ400 ₪ בחודש.

 

  1. תשלום מופחת מראש

לפעמים, במקום לקבל החזרי מס, ההורים יכולים להגיש טפסים למס הכנסה מראש ואז גביית המיסים שלהם מראש תהיה נמוכה יותר. בצורה הזו הם אמנם לא יקבלו החזר מס אולם בפועל הם לא ישלמו את סכום המס המלא שאותו היה עליהם לשלם.

 

איך מקבלים את הזיכוי במס?

הקבלה של הזיכוי במס נעשית באמצעות הגשת הטפסים למשרדי מס הכנסה שמאשרים שאכן אתם זכאים לקבלת ההחזר. יש לצרף את הטפסים הרלוונטיים, לרבות אבחונים שונים של הילד שנעשו במהלך השנים, דרגת הנכות שלו במידה ויש וכן טפסם שמאשרים שהוא מקבל קצבה מסוימת מביטוח לאומי.

אם פספסתם את הזכאות שלכם ניתן להגיש את הטפסים גם לאחר תום שנת המס, עד ל6 שנים לאחר השנה שעליה אתם מבקשים זכאות. אם תמצאו זכאים תוכלו לקבל את ההחזר בצורה רטרואקטיבית.

 

לסיכום

גידול של ילד נטול יכולת הוא הוצאה כלכלית לא פשוטה. המדינה מכירה בכך ומעניקה להורים החזרי מס בצורה של נקודות זיכוי או תשלום מופחת מראש.

שטרות מגולגלים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
מגדלים של מטבעות
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה