כל מה שצריך לדעת על השלבים השונים בהריון

תקופת ההיריון עשויה להיות מורכבת ומבלבלת עבור נשים רבות, במיוחד אם מדובר בהיריון הראשון. כדי שתוכלי לעבור את ההיריון בתחושה נעימה יותר, תוך הרגשה שאת יודעת מה צפוי לך בתשעת החודשים הקרובים, את צריכה לקרוא את השורות הבאות ולגלות את המידע הבסיסי שיקנה לך שקט נפשי.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי לא כתבנו לבדנו. שכן, היה לנו חשוב להציג בו את כל המידע החשוב והמקיף ביותר. לכן, פנינו אל נשים כמונו, שעברו היריון תקין לאחרונה ושאלנו אותן מה לדעתן כל אישה הריונית צריכה לדעת על שלבי ההיריון השונים. פנו אלינו לא פחות מ -23 נשים שונות שמסרו לנו מידע רב. אנחנו ישבנו וליקטנו את כל הפרטים ובסופו של דבר, בחרנו את המידע שנראה לנו החשוב ביותר. את המידע הזה תוכלי לקבל במדריך זה.

 

הדבר הראשון שצריך לדעת על שלבי ההיריון השונים – לוקח זמן עד שמרגישים תנועות עובר

לא פעם אנחנו שומעות על נשים שמגיעות למרפאה בתחילת ההיריון בחשש. שכן, לדבריהן, הן לא מרגישות את תנועות העובר. ראוי לציין כי את התנועות את צפויה להתחיל להרגיש בסביבות השבוע ה – 20 במידה ואת בהיריון ראשון. שימי לב, אם זהו לא ההיריון הראשון שלך, הזמן שמרגישים תנועות עובר צפוי להיות מוקדם יותר. כלומר, בסביבות השבוע ה- 16 או ה – 17. מדובר בעניין שמשתנה מאישה לאישה.

 

הדבר השני שצריך לדעת על שלבי ההיריון השונים – לא בכולם יהיו לך בחילות

אם את סובלת מבחילות בתחילת ההיריון, כדאי שתדעי שזה לא מחייב שהן ימשיכו לזמן ממושך. נשים רבות שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו שהבחילות עברו להן בתחילת הטרימסטר השני. לעומת זאת, היו בודדות שאמרו שהבחילות נשארו מעט גם לאחר מכן. גם כאן מדובר בעניין שמשתנה מאישה לאישה, אבל חשוב שתדעי שזה שאת סובלת עכשיו מבחילות זה לא אומר שהן יישארו לזמן רב.

 

הדבר השלישי שצריך לדעת על שלבי ההיריון השונים – הם משתנים מאישה אחת לאחרת

נכון, אמרנו את העובדה הזו על לא מעט נושאים שצוינו לעיל (על הבחילות ותנועות העובר). אבל חשוב לנו לציין זאת בהרחבה. שכן, לא מעט נשים כתבו לנו שהן מוצאות את עצמן משוות אל מול נשים אחרות והדבר גורם להן לחרדה. מרבית ההשוואות נוגעות לא פעם לתופעות נלוות להריון, למשל:

  • כאבי גב
  • קשיים בהירדמות
  • הקאות ועוד

חשוב שתדעי שעדיף להימנע מהשוואות אל מול נשים אחרות. סביר להניח שהן יהיו אלו שיזמו את השיחה ויציינו איך הן הרגישו בשלב ההיריון הנוכחי שלך. אם כך, קחי בחשבון שזה לא מחייב שאת תרגישי אותו הדבר.

 

מילה לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפנייך את כל מה שצריך לדעת על השלבים השונים בהיריון.

אישה בחודש מתקדם

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
לפני ואחרי הלידה
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה