למה חשוב לעשות קורס עזרה ראשונה לפני הילד הראשון

מזל טוב אתם תיכף הופכים להיות הורים, ללא ספק אחד הרגעים בחיים שאפשר לומר עליהם שהחיים לפני והחיים אחרי כבר לא יהיו אותו הדבר. ההתרגשות ממלאת כל חלקה פנויה במחשבות שלנו והחיים מציירים לנו ציורים באופטימיות זהירה על משפחה מאושרת. אבל… חשוב לזכור, לא תמיד הכול מושלם בחיים, לפעמים ברגע הכי לא מתוכנן קורים המקרים הכי מורכבים. אנחנו לא נוכל תמיד למנוע מהם לקרות, אבל תמיד נוכל להיות מוכנים לזה שהם יגיעו, קורס עזרה ראשונה לילדים לפני הילד הראשון, משמעותו להיות מוכן!!

 

מה מיוחד בקורס הזה?

קורס עזרה ראשונה וזה ידוע לכולם הוא קורס שיכול להציל חיים, בקורס שכזה לומדים איך לבצע החייאה או איך לחבוש פצע פתוח, בקורס עזרה ראשונה לילדים, מתמקדים באיך לעזור לחסרי ישע שאין להם שום יכולת להגיד מה הבעיה. אולי הם נחנקו?  אולי יש להם קושי נשימתי? המון אפשרויות שללא תגובה מהירה וממוקדת של מי שנמצא לידם, יכול להגרם אסון אמיתי. בקורס מעניקים כלים להתמודדות ובעיקר לזיהוי מצבי קיצון.

 

מהם הדגשים של הקורס?

בקורס עזרה ראשונה נקבל מספר דגשים למצבים אפשריים בקרב פעוטות ובעיקר כיצד להתמודד איתם:

  • דגשים בסיסים לעזרה ראשונה, כלומר מהי עזרה ראשונה ומה מטרתה
  • ביצוע החייאה בתינוקות, מהם העקרונות, מה חשוב להקפיד ומתי נזדקק להשתמש בה
  • הוצאת גוף זר מקנה ההנשימה, בעיה שכיחה בקרב תינוקות הגורמת לחנק.
  • עילפון, תופעה נפוצה אצל פעוטות היא מצב של עילפון בשל תנאי סביבה כגון חום או מחנק.
  • אלרגיות, יכולות להשפיע בצורה חמורה על פעוטות, והן יכולות להתקיף במהרה ובצורה מסוכנת.

 

למי הקורס הזה מתאים?

הקורס למעשה פונה למספר מצומצם יחסית של פלחים באוכלוסייה, אולם אין מניעה מכל אחד לעבור את הקורס החשוב הזה.

  • משפחות לפני הלידה הראשונה, החשיבות של הכלים שהקורס הזה נותן הם בעלי ערך רב, בעיקר שהמודעות והערנות עדיין לא מחודדים מספיק בעיקר בשל חוסר הניסיון
  • משפחות להם ילדים עד גיל 3 וטרם עברו הדרכה שכזאת או שעברו מספר שנים ניכר מאז שעברו הדרכה כזאת, חשיבות ריענון ההנחיות ותרגול נוסף יש בהם ערך רב.
  • צוותי טיפול לגיל הרך, פעוטונים, משפחתונים וכדומה, בסופו של דבר האנשים הללו נמצאים זמן רב עם הילדים ולרוב עם יותר מילד אחד
  • צוותים רפואיים המעניקים עזרה ראשונה מיידית בשטח.

 

לסיכום

קורס עזרה ראשונה הוא קורס מציל חיים, זה ברור וידוע, העובדה שיש שוני בין פעוטות למבוגרים לא ידוע לכולם, לכן כדאי וחשוב לכל מי שחייו מתנהלים סביב תינוקות ייקח אחריות על עצמו ועל היקרים לו וייגש לעשות את הקורס. מעטים הם הדברים בחיינו שבהם ההבדל בין חיים למוות הוא מוחשי ומיידי כל כך.

רופאים ומטופל

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
מכשיר לחץ דם
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה