מהו תהליך הטיפול כאשר מגלים גליובלסטומה בהירון

לצערנו, ישנם מקרים שבהם מגלים גליובלסטומה בקרב נשים שנמצאות בהיריון. לאחרונה שמענו על 2 נשים שגילו את המחלה. אחת גילתה בתחילת ההיריון והשנייה גילתה כי היא חולה, בשלבים מתקדמים יותר של ההיריון. העובדה כי מדובר ב- 2 חברות שקרובות אלינו מאוד, הביאה אותנו לשאול אותן מהו ההליך הטיפולי שהן צריכות לעבור בשלב זה. ריכזנו בפניכן את כל המידע כדי שגם אתן תוכלנה לדעת את הפרטים.

 

רקע – מה מחקרים אומרים בנושא?

רגע לפני שנציג בפניכן את המסקנות של החברות שלנו, חשוב לנו לציין כי קראנו לא מעט סקירות של מחקרים שנערכו בשנים האחרונות על נשים הריוניות שחלו בסרטן. שימו לב, מדובר בסרטן באופן כללי ולא על גליובלסטומה (נכון לרגע כתיבת מילים אלו, לא מצאנו מחקרים בתחום).

אז מה כן מצאנו? שנשים בהיריון שמאובחנות כחולות בסרטן מתלבטות לעיתים האם לקבל את טיפולי הכימותרפיה במהלך ההיריון או שמא, להמתין לאחר הלידה ורק לאחר מכן לבצע את הטיפולים כדי שלא לפגוע בתינוק. מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת הרפואי NEJM  ציין כי ניתן לערוך טיפולים אלו במהלך ההיריון.

 

אז מה ההליך הטיפולי שצפוי לאלו שמתגלות כחולות בגליובלסטומה בהיריון?

השלב הראשוני של ההליך צפוי לכלול טיפולי כימותרפיה שידועים כמסייעים בהפחתת התאים הסרטניים. נשים שגילו שהן חולות במחלת גליובלסטומה GBM במהלך ההיריון חייבות להתייעץ עם שני רופאים כדי להגיע למסקנה האם עליהן לבצע את הטיפולים בשלב זה או שמא, כדאי להן להמתין מעט. שני הרופאים שעמם הנשים צריכות להתייעץ הן:

  1. רופא הנשים המלווה את ההיריון
  2. רופא אונקולוג שמלווה את הטיפול במחלה

ראוי לציין כי ההחלטה אם לעבור טיפולי כימותרפיה צפויה להיקבע בהתאם לפרמטרים שונים, כאשר השניים הבולטים שבהם הם דרגת המחלה וסוג ההיריון (האם מדובר בהיריון בסיכון למשל וכו').

 

מה חשוב לדעת על גליובלסטומה?

חשוב לציין כי בשנים האחרונות התווסף לסל הבריאות טיפול חדשני שנקרא אופטיון. טיפול זה מאפשר לנשים וגברים שחלו במחלת גליובלסטומה להפחית את גידול התאים הסרטניים. את הטיפול ניתן לבצע בבית, בעבודה או בכל מקום. שכן, מדובר במכשיר שניתן להעביר ממקום אחד לאחר, כך שאין צורך להגיע אל בית החולים בכל פעם שצריך לעבור את הטיפול.

אם אתן בהיריון ונמצאתן כסובלות ממחלת גליובלסטומה, כדאי שתפנו אל הרופא המטפל שלכם ותבדקו האם אתן יכולות לעבור את טיפול האופטיון. איננו יכולים לדעת אם הטיפול מתאים לכן או לא, מכיוון שאיננו רופאים וכפי שכבר ידוע לכן, יש להחליט בנושא בהתאם למקרה הפרטני שלכן.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן כל הפרטים שאתן צריכות לדעת אודות הטיפול בגליובלסטומה שמתאים לנשים בהיריון. אנו מאחלים לכן בהזדמנות זו שתעברו את תקופת ההיריון בטוב, שיסתיים בידיים מלאות ושתהיה לכן החלמה מהירה מהסרטן!

טיפול הריון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
טיפול הריון
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה