מה תפקידה של מדריכת הכלות?

אם תתשאלו כל אישה נשואה על תקופת האירוסין שלה תגלו שהיו שם התרגשות גדולה וציפייה, לצד חשש ואפילו פחד מהבלתי נודע. מדריכת הכלות עומדת בצומת המשמעותית ביותר של כלה טרם נישואיה כשתפקידה הוא לחבר אותה לתהליך היותה לאישה בצורה הנכונה.

הדרכת כלות כוללת הקניית ידע הלכתי מקיף, מדויק באחריות גדולה לצד מתן תמיכה רגשית והקניית מידע חיוני לחיי נישואין מאושרים ברגישות, עדינות וחכמה. חושבת שיש לך את זה? בואי ללמוד מעט יותר על תפקיד מדריכת הכלות ועל קורסי הדרכה רלוונטיים.

 

מדריכות כלות – השליחות והמקצוע

לימודי הדרכת כלות היא מקצוע רחב הכולל בתוכו מספר תתי סעיפים. תפקידה של מדריכת הכלות הוא להכין את הבחורה טרום נישואיה להקמת בית יהודי כשר בתבונה, מודעות ומתוך הבנה מעמיקה. משך הזמן בין בואה לברית האירוסין והיותה מקודשת לאיש – אינו ארוך. בפרק הזמן הזה הכלה נחשפת לעולם חדש ובלתי מוכר באספקט ההלכתי, הפרטי והרגשי.

במקום הזה ניצבת מדריכת הכלות כשהיא נושאת בתפקיד הדמות המלווה, התומכת והמורה את הדרך לחיי נישואין על פי התורה באיכות גבוהה. מדריכת כלות מהווה תפקיד אחראי מאוד שאינו מספק מידע 'מהבטן', יש לעבור הכשרה מעמיקה ומקיפה על מנת להיות זכאית להדריך כלות לקראת היותן נשים בישראל.

מדריך כלות

מדריכת כלות ששואפת גבוה

הדרכת כלות אינה דומה לכל תפקיד אחר בתחום הייעוץ. זהו תחום המגלם בתוכו משמעות של שליחות בסיוע לקראת הקמת בתים בישראל בקדושה ובטהרה. מדריכת כלות נושאת תפקיד אחראי ביותר מהפן ההלכתי והאישי ועליה לדעת היטב את החומר על סעיפיו השונים וכן להיות מחוברת לדמות תורנית מלווה שתדריך אותה בכל שאלה הנוצרת במהלך שיעורי ההדרכה.

 

ליווי אישי מקצועי

מדריכת כלות מקצועית תדע לתת מענה רגשי בראי ההלכה עבור כלות החוות בלבול ותהייה במהלך תקופת האירוסין: בנות רבות עלולות להיתקף ברגשות חרטה, חוסר בהירות ולשאול את עצמן האם הבחירה שלהן אכן הייתה נכונה. זו תופעה נורמלית לחלוטין.

כאן תפקידה של מדריכת הכלות לערוך בירור יסודי עם הבחורה וממנו להבין האם התהייה היא בגדר הנורמה או שקיים כאן מקרה החורג מהסטנדרט ודורש התערבות מקצועית. מדריכת כלות גם תיתן כלים להתמודדות עם אתגרים בחיי הנישואין ועצות למניעת קצרים וחוסרי הבנה בין בני הזוג. אלו ישמשו לבניית קשר זוגי בריא, איתן וקרוב.

מדריך כלות

מדריכת כלות – שליחות מהותית בהקמת בתים בישראל

הדרכת כלות, מלבד היותה מקצוע מפרנס, מהווה מקום להשגת סיפוק במקצוע המשלב רוח, רגש ונתינה. מקצוע זה מתאים לנשים נשואות או נשואות לשעבר המעוניינות להעניק מעצמן לכלות הטריות ולהקנות את המידע בצורה מחברת, מרגשת ומעצימה. אם יש בך רצון להיות מנחה ומנווטת בנות לקראת חייהן המשמעותיים ולהביא אותן ליום החופה ממקום גבוה, נינוח ומלא חוסן. מקומך כמדריכת כלות. צאי לדרך!

מדריך כלות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
מדריך כלות
שיתוף בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בווטסאפ
כתבות נוספות מהמגזין של קידיפדיה